Stämma Försäkringskassan?
Hejsan jag och min läkare undrade om det går att stämma försäkringskassan? Vi har överklagat deras beslut för 2 år sen men så fick jagbeslut av Förvaltningsrätten att jag vinner, man ser också att dom är väldigt irriterade åt FK bedömmnig och nonchalans, det är en dommare och 3 nämdemän som fastslagit dommen och den är enhäldig så det är väl ett rätt stark beslut?!
Min läkare framför allt vill att jag ska stämma dom just för att han menar att jag är ett exeplariskt fall hur det inte får gå till och att sjuka männsikor ska inte bli behandlade på detta sätt i vårat samhälle. Dom behöver få sig en smäll på näsan för hur dom behandlar folk, men går det då att stämma dom?
Dom har ju förorskat mig enorm fysisk och psykis plåga både där dom bidragit till extrem stress vilket utlöser svår kronisk urticaria och sen även har jag en immunsjukdom som gjort att jag måstat gå på 14 antibiotkakurer senaste året... kroppen blir ju mer mottaglig för infektion om man utsätts både för stress och andra saker... ja det är en lång historia... iallafall...
Går det att stämma dom?
Vore jätte glad över hjälp =)