Stämma Försäkringskassan?
Sossiq skrev 2010-09-28 14:29:17 följande:
jo det tror jag också... men jag gav mig inte... först fick jag vara sjukskriven 1 år 50% sen överklagade jag och der<s procedur tog också 1 år men sen vann jag... tog lite tid för läkarna att få ner på papper vad det egenligen var men sen när dom gjort det vann jag...
Jag bryr mig verkligen om andra som också är sjuka och FK borde verkligen få sig en rejäl tilltukning på hur dom behandlar sjuka människor så det vore såååå bra om det skulle gå, men alla jag frågar vet inte vart man ska vända sig...
Vilket gör det otroligt svårt...
Du tycker alltså att Försäkringskassan borde få sig en "rejäl tillukning" (vad nu det betyder...) för att dina läkare tog tid på sig att få ner på papper vad det egentligen var???? Hur ska Försäkringskassan kunna veta att någon är sjuk om läkaren tar "tid på sig" för att förklara det? Det är ju det som är den behandlande läkarens uppgift, och nu ska din läkare stämma FK för att han/hon tog tid på sig att förklara din sjukdom?! Låter snarare som att du skulle ha bytt läkare för länge sen.... Lycka till med stämningen : )