DrKejs skrev 2010-09-30 10:11:46 följande:
Visst är det obegripligt. Jag fattar ärligt talat inte hur någon som ska representera det största partiet i Sverige kan uttala sig på följande sätt:
"Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker."
"Jag hatar allt genuint typiskt svenskt."
oerhört klantigt! och dessutom oerhört dumt ur väljar synpunkt... vad avser hon säga tex nyanlända inavndrare med det..? och vad är "genuint typiskt svenskt"? lika korkat som att tro att "en svensk" låter sig deffineras nog för att skiljas från "svensk medborgare"... eller att för den delen fördomsfullt tro att "invandrare" är en homogen grupp med en kultur, identitet, historia som binder ihop dem (fast hade hon snackat om VÄRLDENS FOLK så hade jag hållit med)
det är ett av problemen när det kommer ett extremistiskt parti som SD; folk ska ställa sig "mot" dem och drar därför den felaktiga slutsatsen att de därmed måste beté sig lika idiotiskt fast åt det motsatta hållet...