Inlägg från: gutshot |Visa alla inlägg
  • gutshot

Integration och assimiliering

StinaFia skrev 2010-09-28 15:59:35 följande:
    tycker du?

själv ser jag inte alls hur det kan vara rasistiskt att underlätta återvandring ;)
    kan ju lova att du ser SD.s likvärdiga förslag som rasistiskt , allt dom står för är ju som bekant rasistiskt och avskyvärt .... intressant om reinfeldt skulle vilja minska invandringen med, Då måste han ju isåfall vara fullblods nynazist ?
  • gutshot
    StinaFia skrev 2010-09-28 16:18:05 följande:
    nej,varför tror du det?

det rasistiska de står för är däremot avskyvärt. att lägga den typ av värdering då det gäller ursprung de gör är rasistiskt.
    ahhh ,, du menar att minska invandringen till samma nivå som dom har i våra grannländer?

Jävla rasister .. dom borde stenas
  • gutshot
    StinaFia skrev 2010-09-28 16:42:34 följande:
    nej.

det jag menar är att de har rasistiska åsikter i sitt principprogram.

vill du inför stening? det är du nog ganska ensam om... fast SD anser ju att stening är en del av den kulturella mångfalden lika viktig att bevara som den biologiska mångfalden... så de är ju det parti som iaf står dig närmst i frågan :)
    Jasså det har dom, el inte.

Nja .. SD förespråkar knappast stening , det är en välkänd muslimsk sed att stena kvinnor till döds om dom råkar titta på en annan man ... det är väl det sista SD vill ha i Sverige, Måste ha missuppfattat deras politik ... trodde dom ville ha ett helsvenskt samhälle.

Men jag är glad att du hela tiden berättar för mig hur det ligger till.
  • gutshot
    StinaFia skrev 2010-09-28 17:13:43 följande:
    jag ser det som ett behjärtansvärt uppdrag... fast jag börjar tröttna. kanske skulle du läsa principprogrammet själv ändå?
    Jag HAR läst deras principprogram och jag tolkar inte det som rasistisk , Du får jättegärna tycka att det är rasistiskt och du får jättegärna kalla alla som sympatiserar med deras principprogram rasister

Kunde inte bry mig mindre faktiskt , faktum kvarstår ändå att det bästa alternativet idag är Sverigedemokraterna om man vill få ordning på SVERIGE med allt vad det innebär, övriga partier är tyvär mer el mindre svenskfientliga.

Så rasistiskt el inte .. jag tänker fortsätta att rösta på dom och det bästa är att det kommer gå åt rätt håll, Dom som röstat på dom i år kommer inte att ändra sig och tills nästa val har många många fler vaknat och insett att det kommer sluta åt helvete om Alfons och Toblemona  får fortsätta att vara allmänt oansvarig

Känner mig rätt trygg med att det kommer bli en upprepning på Danmarks politiska historia, är det inte underbart så säg?
    Och till råga på allt så har dom en mkt stark och duktig politiker som frontfigur .. kan bara gå åt ett håll, och ni tror på fulla allvar att några korkade missvisande foruminlägg ska stoppa dom el att medias hetsjakt ska missgynna dom, tvärtom mina vänner ...dom kommer växa sig ännu större och starkare, Det kommer att bli bra .... till slut , kanske till och med börjar likna en demokrati i slutändan 

Ha en trevlig kväll
  • gutshot
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-28 17:41:42 följande:
    Ja detta behövdes verkligen klargöras.

Sedan tycker jag att SD sympatisörer ska tagga ner med "det är inte rasitiskt att vilja minska invandring, vilja att alla följer lagar och kan svenska". Nej, det är det inte.

Men om man tror att det är endast DET som SD står för, så har man missat en massa. Och det känns ju lite tråkigt.
    Tycker att SD-motståndare ska tagga ner på alla plan och sluta måla fan på väggen hela tiden.

Gissar på att ditt svar blir: källa på det tack?

Påminner om medlemmar i religiösa sekter som har utvecklat ett dogmatiskt tänkande och söker hela tiden svar från andra, Media, tabeller å statistik i all ära ... men djupt tragisk att folk slutat tänka själv.

three thousand miles of wilderness overcome by the flow, a lonely
    restitution of pavement, pomp and show, i seek a thousand answers, i
    find but one or two, i maintain no discomfiture, my path again
    renewed, against the grain, that's where i'll stay, swimming upstream,
    i maintain against the grain, here labelled as a lunatic, sequestered
    and content, there ignored and defeated by the government, ther's an
    oriented public who's magnetic force does pull, but away from the
    potential of the individual, against the grain..., the flow is getting
    stronger with smaller increments of time and eddies of new ideas are
    increasingly hard to find, you need all that the other has, it is your
    right to seize the day, but in all your acquisitions you will soone be
    swept away, against the grain..., there's a common consensus and a
    uncomfortable cheer, a reverberating chorus that anyone can hear, it
    sings "leve your cares behind you, just grab tenaciously", this
    lulling sense of purpose will destroy us rapidly, against the grain...
  • gutshot
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-28 21:14:53 följande:
    När var och hur, lyckades du tolka att jag slutat tänka själv?
    De är i princip allt jag gör, men i debatter med SDsympatisörer får man ofta höra att man är verklighetsfrånvänd osv, och då kan det vara skönt att ha något att backa upp sin verklighet med.

Så funkar det ganska ofta i livet och olika situationer, där man vill nå fram.
    Det räcker inte att "tro", "känna" eller "anta".
    Media skiter jag fullständigt i.
    Forskning gillar jag däremot, inom de flesta ämnen.
    I princip i alla dina inlägg, man märker direkt när någon citerar "strömmen" eller när någon beskriver verkligheten, och du ska ha klart för dig att verkligheten och sanningen alltid finns i människors hjärta .. förutom för dom stackare som envisas med att blunda för att dom faktiskt har en skötsam partner som är invandrare.

Men i regel diskuterar vi politik DVS ekonomi för sveriges välfärd  och där finner vi sällan svar på invandringens positiva egenskaper, utan bara strömmens eviga bullshit baserad på sympati .. era varma hjärtan kommer inte att vara bra varken för Sverige eller för invandrare, det skulle ni förstå om ni öppnade ögonen och tänkte individuellt, EQ i all ära men ibland måste det till IQ.

Jasså ,, du gillar forskning ... det gör jag med och då framförallt evolutions biologi, Hur många år tar det att bygga upp ett folkslag ex kineser, svenskar etc ... och hur många år tar det att raseras? Är Afrikaner smartare än Japaner?
  • gutshot
    gutshot skrev 2010-09-28 22:14:01 följande:
    I princip i alla dina inlägg, man märker direkt när någon citerar "strömmen" eller när någon beskriver verkligheten, och du ska ha klart för dig att verkligheten och sanningen alltid finns i människors hjärta .. förutom för dom stackare som envisas med att blunda för att dom faktiskt har en skötsam partner som är invandrare.

Men i regel diskuterar vi politik DVS ekonomi för sveriges välfärd  och där finner vi sällan svar på invandringens positiva egenskaper, utan bara strömmens eviga bullshit baserad på sympati .. era varma hjärtan kommer inte att vara bra varken för Sverige eller för invandrare, det skulle ni förstå om ni öppnade ögonen och tänkte individuellt, EQ i all ära men ibland måste det till IQ.

Jasså ,, du gillar forskning ... det gör jag med och då framförallt evolutions biologi, Hur många år tar det att bygga upp ett folkslag ex kineser, svenskar etc ... och hur många år tar det att raseras? Är Afrikaner smartare än Japaner?
    Finns det verkligen inga skillnader ? är vi helt lika ? Är det en slump att människans inre organ liknar grisars osv

Gillar vi olika ? Men ändå inte?
  • gutshot
    Tomtefar skrev 2010-09-28 23:41:48 följande:
    Toblemona LOL den var ny för mig Skrattande
    Än om den e ny får du inte glömma att hon e smart och vill Sveriges bästa , jättebra och ärlig politiker, det kan vara den enda kvinna som ens är i närheten av Einsteins IQ , Jimmie är en idiot som helt enkelt inte förstår dom andra listiga politikernas ideologier.

HAHAHAHAHAHAHAHA , Ähh .. man får inte glömma humorn även om det har gått en smula snett i Sveriges politik , det kommer ordna upp sig ... det har det gjort i våra grannländer och dom har mer el mindre vårat blod i ådrorna, som jag sagt i några andra trådar .. för vissa tar det lite längre tid att vakna , svenskar e ovanligt godtroga och dumma vad det nu beror på.  Inga vikingar liksom ... fast vikingarna kom väl från Afghanistan?
  • gutshot
    Rockan skrev 2010-09-29 10:52:32 följande:
    Är stening en muslimsk sed nu också?!?

Jag som trodde det var en ganska sällsynt kulturell kvarleva inom starkt partiarkala samhällen jag.
    Stämmer bra det.. only in mellanöstern  men dom har finare seder oxå som självmordsbombningar,terrorism och hedersmord.
    Detta ska givetvis uppmuntras lika mkt som vi ska utrota svenska seder , Svenska seder e hemska ... nä just fan , vi hade ju ingen kultur ... hmm

Ähh .. skitsamma , mer invandring .. mera muslimer , låt oss ha en blomstrande mångkultur  win win situation liksom, Snälla ..sluta prata om nackdelar med det , det vet alla att det bara har fördelar ... när invandringen och den muslimska religionen växer i Sverige så får vi både bättre ekonomi och ett tryggare samhälle

Sååå sjukt att 340.000 svenskar har röstat på SD när allt går åt rätt håll, dom måste vara korkade !!!
  • gutshot
    hallencreutz89 skrev 2010-09-29 12:34:17 följande:
    Inte så schyst mot den största procenten skåningar so,m faktiskt inte röstat på sd
    Skåne? tillhör inte det mellanöstern nu för tiden? Har väl gått lite överstyr där va ?
  • gutshot
    Tomtefar skrev 2010-09-29 12:32:56 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article7858019.ab

Nej fan, det är prime time TV underhållning...vi kanske kan få det med pay per view här i Sverige tills vi infört det i svensk TV. Då kan vi alla mysa hemma i TV soffan o se dödsdömde Sakineh stenas till döds med lite popcorn och cola.
    shhhhh , sånt förekommer ju inte ... islam står bara för bra saker och vi ska givetvis kämpa för att den religionen ska bli majoritetsreligion i Sverige.

Sluta å vinkla, allt med utlänningar är bra och allt med Sverige är dåligt ... det borde du ha lärt dig här på FL av dom smarta

Vi måste ju krossa dom hemska Sverigedemokraterna , det är det viktiga
  • gutshot
    StinaFia skrev 2010-09-29 13:16:10 följande:
    raring... är det inte dags för din valium nu?Hjärta
    Har redan tagit min morgonmedicin , KROSSA SVERIGEDEMOKRATERNA ..DOM E ONDA
  • gutshot
    Rockan skrev 2010-09-29 13:44:47 följande:
    Nej, stening förekommer inte "bara" i mellanöstern, tragiskt nog, inte heller uteslutande i muslimska kulturer.
    Detsamma gäller terrorism, hedersmord och självmordsbombningar.

Har du sett nån som uppmuntrar till det, utöver galningarna själva?
    Har inte sett nån av dessa företeelser i Sverige begådda av  Svenskar , Alla som är mot SD och för massinvandring vill ju ha sånt i Sverige .. tragiskt men sant

så svaret är JA .. ser massor med folk som vill ha ett ocivilicerat levnadssätt i sverige, däribland du .. Listigt !!!
  • gutshot
    StinaFia skrev 2010-09-29 13:26:23 följande:
    ok

ta min hand gubben, det värsta är snart över... andas dig igenom bara, du kan!Solig
    NEEEEJ , jag kan inte andas förräns SD e borta ur riksdagen ... dom e så hemska , Önskar bara att man kunde hitta nått sätt att öka invandringen istället .. vill ju verkligen att Sverige ska må bra
  • gutshot
    Rockan skrev 2010-09-29 14:13:58 följande:
    Jag tror du missuppfattar vad det är som förespråkas.

Har du sett mig uppmuntra till lagbrott alltså? Visa gärna var.
    Du älskar invandrare i Sverige , och invandrare begår procentuellt mer lagbrott så man får nog anse att du uppmuntrar till det.

Genialt tycker jag, hur kommer du på allt smart som lyfter Sverige till oanade höjder?
  • gutshot
    Rockan skrev 2010-09-29 14:19:09 följande:
    Du får gärna visa mig var jag skrivit att jag generellt "älskar invandrare". Jag älskar Sverige, det är skillnad.
    Du älskar givetvis inte sverige , då hade du röstat på det Sverigevänliga alternartivet Sverigedemokraterna
  • gutshot
    Quintus Zebra skrev 2010-09-29 14:41:51 följande:
    Jag tycker tvärt om.

Om man älskar det Sverige som finns NU, d.v.s. ett land med yttrandefrihet som är ett av världens bästa länder på jämlikhet och mänskliga rättigheter och mångkultur, då skulle man aldrig rösta på SD.

Sverigedemokrater är ju märkliga nationalister på det sättet att de oftast verkar vilja att Sverige förvandlas till Danmark, Finland eller Japan.

Sverige är unikt på många sätt, men dessa märkliga nationalister vill konstigt nog motarbeta det mesta som gö Sverige unikt?
    dom vill inte att Sverige ska förvandlas till andra länder utan bara ta efter deras fungerande flyktingpolitik, fina och relativt invandringslösa länder du räknade upp ... blir varm i hjärtat 

Sverige är unikt ja , förmodligen det enda landet i världen där det råder en fientlighet mot sin egna kultur .. här gastar man efter mer invandring trots att ekonomin e dålig samt arbetslösheten hög .. man föraktar det enda partiet som vill Sveriges bästa , tämligen unikt.

världens bästa land på mångkultur ? hahahahaha .. det lät fint . ja det var en vacker brasa då skolan brann i rinkeby å buspojkarna hävdade ju att dom var i krig mot polisen, Mångkultur in reality .. men det går att få det att låta fint om man vill
  • gutshot
    StinaFia skrev 2010-09-29 15:26:45 följande:
    tyvärr har vi volentärer inom jourerna märkt att fokus flyttats från dessa viktiga frågor till att ist gälla konstiga idéer om invandringens vara eller icke-vara.

en saklighet i dessa svåra frågor efterlyses!
    Men sluta fru P , Av allt att dömma av dina inlägg så är huvudsyftet med dessa att du vill ligga med mig .. det är ju solklart om man läser mellan raderna.

smickrande såklart men ändå inte passande i politikforumet
  • gutshot
    Tomtefar skrev 2010-09-30 13:51:29 följande:

" target="_blank">

hahaha .. Å folk e helt rabiata över harmlösa SD när det finns dessa onda sektledare med dolda budskap
  • gutshot
    DrKejs skrev 2010-09-30 16:53:58 följande:
    Menfyfan! Den där jävla Nalin är ju sjuk i huvudet! Hon är helt rubbad! Aggressiv och smutskastande.

">

Smått rabiat kvinna , Bjuder på en duell mellan nalin och kungen Åkesson
Svar på tråden Integration och assimiliering