Inlägg från: StinaFia |Visa alla inlägg
  • StinaFia

Integration och assimiliering

gutshot skrev 2010-09-28 14:53:53 följande:
    Självklart inte , Allt som har med andra kulturer att göra är jättebra och Sverige är ett identitetslöst land utan historia och kultur ... börjar lära mig det nu

Hälsa din kompis Mona nästa gång ni tar en fika på stan
    he he... du är inte så politiskt insatt va? eller inte så påläst... (eftersom jag upprepade ggr angett var jag står i invandrar och integrationsfrågan). S har jag inget gemensamt med, så den fikan borde gå jävligt hett till isf ;))

jag brukar också skriva att jag lever i världens bästa land... till skillnad från SD är jag rädd om sverige och det jag uppfattar som "svenskt" nämligen frihetens och möjligheternas land!

gillar du inte andra kulturer? då tycker du och SD olika... fast det vet ju inte du nej, för du är ju inte påläst ;)
  • StinaFia
    gutshot skrev 2010-09-28 14:57:27 följande:
    JO det har jag ca 20 gånger, Och dom enda som behöver vara orolig är grova brottslingar och återfallsförbrytare ...
    lär dig skilja på partiprogram och principprogram!
  • StinaFia
    ThePointOfItAll skrev 2010-09-28 15:02:30 följande:
    Och jag har läst att de som inte vill assimileras gärna ska flytta, och för att folk ska flytta ska man göra det så svårt som möjligt för människor att leva efter sin kultur. Man börjar smått med att ta bort modersmålundervisningen t.ex.
    För mig är detta samma sak som att kasta ut folk, och jag vet att min familj kommer att splittras om de får som de vill. Alltså kommer jag inte tagga ner på långa vägar.
    tyvärr inte "gärna" utan det är så att "de" antingen ska assimileras (obs att det är godtyckligt till vad, det avgörs av "andra") eller återvandra.
  • StinaFia
    gutshot skrev 2010-09-28 15:06:54 följande:
    Jag ska om du lär dig skilja på rasism och nationalism , men det blir nog svårt
    inte alls. jag vet redan skillnaden.

nationalismen kan dock ta sig rasistiska former, som tex i SD´s principprogram.
  • StinaFia
    gutshot skrev 2010-09-28 15:13:28 följande:
    Passar det inte att leva i Sverige med allt vad det innebär så bör man kanske återvända till där man har sina rötter och känner sig mera hemma, Och SD vill ju såklart vara hjälpsamma och ge dom 30.000 i fickpengar om dom väljer att göra det ... Åkesson har hjärtat på rätt ställe han ,

Inte fan skulle jag få några pengar om jag bott i Iran några år och bestämde mig för att flytta hem till Sverige igen
    ha ha, vi har redan återvandringsstöd på 30.000 som med vår käre reinfeldt vid rodret. puss på dig! Flört

det där med iran stämmer nog... du får skriva dit och klaga!Skrikandes
  • StinaFia
    gutshot skrev 2010-09-28 15:57:17 följande:
    Så då får man anta att fredrik är rasist då , han vill uppmuntra invandrare att återvända ... RASSSSSIIIIISM , starta en hatråd mot han vetja ... detta måste bekämpas till varje pris
    tycker du?

själv ser jag inte alls hur det kan vara rasistiskt att underlätta återvandring ;)
  • StinaFia
    gutshot skrev 2010-09-28 16:11:45 följande:
    kan ju lova att du ser SD.s likvärdiga förslag som rasistiskt , allt dom står för är ju som bekant rasistiskt och avskyvärt .... intressant om reinfeldt skulle vilja minska invandringen med, Då måste han ju isåfall vara fullblods nynazist ?
    nej,varför tror du det?

det rasistiska de står för är däremot avskyvärt. att lägga den typ av värdering då det gäller ursprung de gör är rasistiskt.
  • StinaFia
    gutshot skrev 2010-09-28 16:36:03 följande:
    ahhh ,, du menar att minska invandringen till samma nivå som dom har i våra grannländer?

Jävla rasister .. dom borde stenas
    nej.

det jag menar är att de har rasistiska åsikter i sitt principprogram.

vill du inför stening? det är du nog ganska ensam om... fast SD anser ju att stening är en del av den kulturella mångfalden lika viktig att bevara som den biologiska mångfalden... så de är ju det parti som iaf står dig närmst i frågan :)
  • StinaFia
    gutshot skrev 2010-09-28 16:58:28 följande:
    Jasså det har dom, el inte.

Nja .. SD förespråkar knappast stening , det är en välkänd muslimsk sed att stena kvinnor till döds om dom råkar titta på en annan man ... det är väl det sista SD vill ha i Sverige, Måste ha missuppfattat deras politik ... trodde dom ville ha ett helsvenskt samhälle.

Men jag är glad att du hela tiden berättar för mig hur det ligger till.
    jo, det har de. jag visade exempel på detta i tråden om kultur...

aha, men SD förespråkar just kulturell mångfald förstår du.
    ur principprogrammet;

"Kulturell mångfald är lika nödvändig för mänskligheten som biologisk

mångfald för naturen. De skilda kulturerna är mänsklighetens gemensamma arv och bör erkännas

och skyddas till allas gagn."

• StinaFia
    gutshot skrev 2010-09-28 16:58:28 följande:
    Men jag är glad att du hela tiden berättar för mig hur det ligger till.
    jag ser det som ett behjärtansvärt uppdrag... fast jag börjar tröttna. kanske skulle du läsa principprogrammet själv ändå?
Svar på tråden Integration och assimiliering