StinaFia skrev 2010-10-05 16:33:53 följande:
samma krav som jag sagt hela tiden (svarar jag för 10:e ggn?), nämligen samma krav som idag, förutom att jag vill ha medborgarskapstest innehållande svenska tom åk9, samhällskunskap tom åk 9 och intygande att vederbörande känner till och ämnar följa svensk lag.
detta är tex en punkt där jag skiljer mig från det parti jag anser mig tillhöra (som inte är fp). jag har nämligen inga problem med att inte avguda "mitt" parti.
Samma krav som idag??!!?? Med andra ord en politik som Jan Björklund erkänner misslyckats senaste 30 åren.
Men du vill ha ett medborgarskapstest....bra, ett steg åt rätt riktning. Nu börjar vi snacka politik här. Det finns 8 partier i Sveriges riksdag som alla har sin syn och förhållningssätt på hur saker o ting skall skötas. Gemensamme nämnaren är att största delen av befolkningen röstat på dessa partier betyder ju inte att det bara finns 8 synsätt i landet hur folk tänker, man tar det parti som står sig närmast tror jag du skrev tidigare. Sedan har man generellt ett överseende hur resten av politiken sköts. Trots inte alla som röstat på ett parti är överens i kanske alla sakfrågor knappt riksdagsledamöterna själva ibland.