Inlägg från: Anonym (41 år med blöja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (41 år med blöja)

vuxen med blöja

Jag går hemma i bara blöja då ingen annan kan se det.

Är inte inkontinent utan använder bara blöja när jag vill och kan.

Anonym (läckan) skrev 2012-02-16 15:48:08 följande:
    Har kollat på sajten, vet inte riktigt vad jag ska tycka verkar ju onekligen vara rätt många som gillar blöjor eftersom det finns mer än 13.000 medlemmar där.
    Själv kan jag nog tycka att det är lite svårt att prata om urinläckage i synnerhet om man misstänker att den man diskuterar med använder blöjor av helt annan orsak än jag själv.
    Jag vill inte döma någon, men på abdlscandinavia verkar det ju finnas forum för er som vill ha blöjor.
    Liksom du själv har jag blöja för att jag måste eller man kan säga att jag själv valt det ingen har ju tvingat mej, helt enkelt för att jag har trängningar som jag inte kan kontrollera.
    Och precis som för dej är det tillgången till toalett som avgör när jag använder blöja, finns ju för och nackdelar med det mesta nackdelen med att ha blöja som säkerhet kan ju vara att motivationen att träna upp sin förmåga att försöka stå emot trängningarna avtar med tiden.
    Men å andra sidan har jag provat det mesta i behandlingsväg och har funnit att blöjor är just nu min enda möjlighet att kunna leva någorlunda normalt därför har jag långsamt börjat aceptera dem som en trygghet.
    Det är ingen bra sida, har varit medlem där men lämnade den för 1 år sedan då jag tröttnade.
    Anonym (läckan) skrev 2012-02-17 10:43:05 följande:
    Ok, kan inte själv bedömma om den är bra eller ej.
    Men är det inte bra med en sajt där det är just blöjorna som är i fokus och att ingen försöker göra någon hemlighet av det? om jag har förstått dej rätt så är det ju så i ditt fall.
    Vad jag menar är att i detta forum skulle det kännas bättre i allafall för mej om jag visste att de som deltar i diskusionen
    sitter i samma båt som jag själv och faktiskt lider av någon form av inkontinens och av den orsaken väljer att faktiskt använda blöja.
    Om sen någon har blöja för att han/hon attraheras av det är det ju upp till var och en och jag har egentligen inga kommentarer angående det, men då finns andra forum än detta.
    Vad jag vet så är det bara detta forum samt på den sidan som finns just om blöjor. Kan ju säga varför jag lämnade den sidan. Blev trött på ett antal medlemmar som ofta frågade mig om jag hade gjort något i blöjan och vad jag hade gjort. Kunde inte föra något normalt samtal på den sidan. 
    Anonym (läckan) skrev 2012-02-19 17:26:20 följande:
    Förstår om du tröttnade, enligt min uppfattning nu har jag inte läst alla innlägg men den här tråden är nog mera för dom som måste ha blöja pga läckage och samtidigt tycker det känns jobbigt och pinsamt att behöva det.
    Tycker nog att ni som gillar blöjor borde respektera att de som använder blöja av medicinska orsaker får diskutera detta utan eran inblandning.
    Kan nog vara så att denna tråd är för de som måste ha blöja. Jag respekterar de som måste ha blöja. 

Tyvärr så finns det inte så många forum för de som använder blöja av andra orsaker. Ända jag känner till är inget vidare sajt som har forum för det ändamål. Sedan kan man annars göra en grupp för de som måste ha blöjor samt en annan för andra orsaker. 

Kommer nog aldrig att ske, många vill ju inte köpa sina vuxen blöjor i en butik. Hade ändå varit en bra ide men ingen av de stora kedjorna kommer nog inte göra det. 

Finns ju butiker runt om i landet som säljer vuxenblöjor samt säljer på nätet med. Föredrar själv att handla i butik.

had varit kul att köpa vuxenblöjor i en butik, antingen får man beställa ifrån tyskland eller vuxshopen.

icedrifter skrev 2012-08-12 21:07:02 följande:
    ja tänk en vanlig livsmedels butik med vuxen blöjor mums
    Hade varit underbart men sånt kan vi bara drömma om.
Svar på tråden vuxen med blöja