-
Meddelande borttaget
-
Svar på tråden vuxen med blöja
-
Om frågan var till mig så är det mest attends pullon och slip active, för det är det jag får av vårdcentralen. Är jag på resande fot är det vad jag får tag på i det land jag är, om det jag har med mig tar slut..
Men då kommer jag osökt in på hur svårt det är i Sverige. Jag kom med flyget från USA förra året när askmolnet lamslog flygresenärer och väl i Stockholm för vidar flyg till min hemort (som var inställd) och mitt bagage var inte med planet från USA så tog blöjorna slut. Jag försökte med apoteket på flygplatsen men det hade dom inte i sitt sortiment??????? så jag fick med bindor och papper ta mig vidare i både tåg, buss och bil till hemorten 1 dygn senare.... snacka om skavsår mellan benen...... -
Det är nog vanligare än man tror att även vuxna går med blöja, jag är iallafall glad att det lyfts fram och andra vågar skriva om det...
-
Jag är inte närvös i flygkontroller, jag har aldrig blivit tästat eller visat ngt... Jag flyger minst ett par resor i mnd och även utanför Sverige, nej närvös är jag inte.. I mitt hand bagage har jag byte så det ser dom nog i röntgen apparaten, men det får dom.. Varför skall jag vara närvös för det, jag ser mitt handikap som vilket annat handikap som hälst, skall dom med rullstol vara mera närvös än andra?? nej jag är stolt som inte bryr mig...
Jag får mina blöjor från vårdcentralen, men här är några sidor som säljer, man får SMS avi och hämtar ut anonymt.
www.familjeapoteket.se/web/apotek.aspx
www.abenashop.se/index.php
www.vuxshopen.se/sv/
www.plusvardag.se/web/Startsida.aspx -
Hej igen..
Det är kul denna tråd lever vidare, det betyder att ämnet berör många. Jag kan tycka som flera här att det spelar ingen roll om blöj bruket har medicinska eller psykologiska orsaker, där är jag helt förstående vilket som. Det som jag kan vara orolig och ledsen över är hur vi blir behandlat i samhället. Jag kom hem från en längre resa för ett tag sedan och skulle då byta flyg på Arlanda, jag brukar alltid ha med mig blöjbyte (noga uträknat + några extra) så jag tar mig hem. På Arlanda blev mitt nästa flyg försenat (mycket) och jag skulle ta ut mitt bagage för mina bljor tog slut, då var mitt bagage spårlöst borta och jag fick fortsätta vidare utan....... blöjorna var redan slut och jag gick in på apoteket för att se om dom hade...... bara det med att förklara för personalen där var jobbigt nog och efter ett tag så var jag tvungen att fara vidare 80 mil med buss och ett paket dambindor..... Heja Sverige.... i vilket annat land jag besökt så hade jag kunnat gå in o köpa ett paket som skulle fungera på vilket varuhus som helst, men inte i Sverige?????
Illaluktande och utstirrad så kom jag ju hem, men nu mera måste jag resa med större handbagage...