Sofia L skrev 2011-01-11 15:28:57 följande:
Jag har liten blåsa och använder blöja ifall jag måste gå ut på stan. Använder hellre blöja än kissar ner mig, för jag hittar sällan en toa när jag måste gå. Några av mina kompisar gör samma sak men hur vanligt det är vet jag inte.
Tror också att många fler än man tror har problem att hålla tätt men hur många som väljer att använda blöja är ju svårt att veta eftersom det inte är något man direkt väljer att skylta med.
Det är ju just det som är problemet att de flesta lider i tysthet och inte har någon att prata med som förstår.
Själv har jag använt blöja i många år till och från, tror att du har en poäng där Sofia med att hällre ta på blöja än att riskera att kissa ner sej på stan.
Visst skulle jag gärna slippa men nu är läget som det är och blöjan ger mej ändå möjlighet att fortsätta att leva som jag helst vill, vet inte riktigt vad som skulle krävas för att det ska bli lättare att prata om sådana här problem.
Så vitt jag vet så är det bara min uroterapeut och så förståss min fru som känner till mina bekymmer, men ibland skulle det vara skönt om fler i min närmsta omgivning kände till och även förstod.