salamanca skrev 2010-09-26 15:21:58 följande:
Ni som vet lite mer - vad görs i hemmet? Hur gör man på dagis?
Bra filmer att se på nätet eller beställa?
Har kontakt med habiliterings c i Uppsala + läst en del men vill veta lite mer detaljerat.
Tackar så otroligt mycket för er som tar er tid att svara!
Det ser litet olika ut med olika habiliteringars upplägg för intensivträningen. Hos oss, Västra Götaland, så är det 10 timmar hemma och 15 timmar på förskolan. Vi har haft i princip samma resurs hela tiden så vi har en gemensam pärm som går mellan oss och förskola/skola varje dag.
Tack till Kaffemamma för tips om min blogg också!! På följande länkar kan du se min son träna IBT med sin resurs på förskolan:
IBT 1
">
IBT 2
">
IBT 3
">
IBT 4
">
Det finns en hel del bra från USA - heter ABA eller Loovas - att söka på YouTube eller googla. "Let me hear your voice" av Catherine Maurice är en fantastisk bok om intensivträning. Om man inte har problem med engelskan förstås
Jag och en mamma i Uppsala håller precis på att färdigställa en bok om intensivträning i praktiken. Irene skriver om hur det fungerar i Uppsala där. Skicka meddelande här eller maila mig på [email protected] så kan jag vidarebefordra din mail till henne så kan du ställa frågor direkt om Uppsala. Både Irene och jag kan ju se skillnader mellan hur det är uppbyggt. Du får jättegärna kontakta mig eller maila om du har mer funderingar!
Vi håller nu på med sista terminen av intensivträning. Jonathan har utvecklats mer än vad vi någonsin trodde var möjligt och började nu i höst i vanlig förskoleklass. DEt går jättebra!
Soliga hälsningar
Anna