barnlängtan2011 skrev 2010-09-24 17:15:21 följande:
Absolut inte omöjligt att bli gravid med TSH 2,2. Tycker inte du ska vara så orolig, men du kan ju höra med din gyn vad han tycker.
Jag har vetat om detta en månad själv men valt att avvakta och kolla en gång till. Detta trots att jäg försöker bli gravid sedan snart ett år tillbaka och nu börjat med Pergo. Riktlinjerna är inte tydliga när det gäller kvinnor som vill bli gravida, därav att det blir så olika. Vid fertilitetscenter där man gör IVF är man dock mer benägna att pressa ner kvinnornas TSH till under 2.0. Men då handlar det om kvinnor som ska göra IVF och alltså har försökt länge. Att de inte blivit gravida skulle jag gissa INTE är beroende av deras lätt förhöjda TSH.
Men för att göra allt så gynsamt som möjligt så skadar det absolut inte att knapra Levaxin med TSH 2.2.
Jag är själv inte helt övertygad om jag ska äta dem eller inte än, men jag har börjat, få se hur länge jag kommer ihåg dem.
Blir du gravid utan att ha påbörjat Levaxinbeh så bör du kolla TSH så snart som möjligt eftersom behovet av skölkörtelhormoner ökar så fort du blir gravid. Därför bör du själv då snrast ta kontakt med MVC för provtagning.
har försökt i 1 år !!
Ska kontakta gyn på måndag!
Vill gärna ha gynnsamma värden såklart!!