Hjälp!! För högt TSH.
Hej allihop! Jag bara måste få hjälp med att få råd.
Har precis fått ett brev från min läkare som meddelat mig att jag har fått höga värden av TSH i två av mina sista blodprov. De visade värden på 6.9 resp. 5.4 och det viste jag ju var för höga. Nu till problemet, han menar på att detta inte är sååå höga värden och verkar enligt brevet inte särskilt kunnig på området heller. Han skrev något om att han skulle skicka värderna till medicinmottagningen och be dem bedöma om vidare provtagning behövs. Det ända problemet som han såg var att ägglossningen kanske kan ha påverkats p g a detta.
Det är nu jag blir lite rädd. För han nämner inget om att jag måste få ner mina värden p g a missfalls-/missbildningsrisken som jag har läst så mycket om här på fl. Han tyckte till och med att jag kunde prova bli gravid med pergotime under tiden jag väntade på svar från medicin. VA?
Jag som läst så mycket om farorna med för högt TSH och att man inte bör bli gravid fören värdet är nere på 2.0.
Hur gör jag nu? Vill ju så gärna bli gravid och hade sett fram emot att få börja med pergo denna cyklen. Men det var ju innan jag fick reda på värderna och riskerna med dem. Snälla hjälp mig någon!!