• Ethi

Sverigedemokraterna - vad innebär det för våra familjer?

Ärligt talat så skrämmer det mig väldigt mycket... Om man ser till ökningen från förr-förra valet till förra valet och till det här valet, så undrar man ju vart det kommer att stanna Kommer det att fortsätta i den här takten, stanna eller försvinna? Jag vågar inte tänka att människor med dessa åsikter alltid funnits ibland oss och därmed är det lugnt, för de blir ju uppenbarligen fler

Jag tror inte att SD idag ser på våra barn som något annat annat än vanliga, svenska barn. Idag. Men får rasismen och nazismen ett större grepp om vårt land än de haft, så tror jag att våra barn i framtiden kommer att riskera att behandlas annorlunda av de som inte vet vilka de är, i alla fall... Vilket de redan nu kan riskera att göras men kanske inte i lika stor utsträckning. Man ser ju som tidigare sagts inte på dem på långt håll att de är adopterade..

Dessutom undrar jag, med tanke på vad många adopterade barn som numera kommer som sn och det ökar ju dessutom, hur länge det dröjer innan det skulle kunna börja gruffas där om inte annat. Att vi tar hit andra länders problem och begär att vår medsvenskar ska betala för det. SD önskar ju t ex att "Obligatoriska tester gällande hiv samt tuberkulos och andra epidemiska farsoter vid ansökan om uppehållstillstånd i Sverige." Det borde väl gälla även adoptivbarn då... Bort med de (få) barn som kommer med HIV och TBC. Och vad räknas till "epidemiska farsoter"? Hepatit B? MRSA? Hur många ska vi plocka bort?

Jag plockade igår bort en sverigedemokrat från min vänlista på facebook. En tjej jag gått i grundskolan med och jag inte kan tänka mig har det minsta emot mina barn. Men oavsett vilket så vägrar jag dela kort på det finaste jag har med en sverigedemokrat. Det skär i hjärtat att det blivit så här  Vart ska det sluta?! Vill vi ens veta det...

• Ethi

Man blir ju mörkrädd... Jag hittade det här om adoption:

"Adoption
    Centralt för Sverigedemokraterna är att alla människor, oavsett könstillhörighet, ska ha samma rättigheter och möjligheter. Män och kvinnor är dock inte skapade likadana och kan därför i olika sammanhang ta olika utgångspunkter och göra olika saker på olika sätt. Män och kvinnor kompletterar varandra, och därför är också alla barns rätt till en mor och en far av väsentlig betydelse. Oerhört centralt är också att barnens bästa beaktas i alla situationer inom familjepolitikens område. Av dessa anledningar motsätter sig partiet krav från såväl ensamstående som från samkönade par eller polygama grupper om att få adoptera barn. Detta bortsett från specialla fall av anhörigadoption. Av samma skäl motsätter sig Sverigedemokraterna även lesbisk inseminationsrätt. Detta innebär på intet sätt att partiet motsätter sig eller nedvärderar dessa gruppers levnadsval eller läggning.

I egenskap av nationalister inser Sverigedemokraterna den enorma betydelse som starka rötter och en trygg identitet har för varje barns utveckling. Sverigedemokraternas grundläggande inställning är att varje barn så långt det är möjligt skall få växa upp under goda förhållanden med sitt eget folk i sitt eget land. Då detta tyvärr inte alltid är möjligt skall viss utländsk adoption kunna tillåtas. I dessa fall måste dock stor hänsyn tas till den rotlöshet och de identifikationsproblem som dessa barn ofta drabbas av.

Det nuvarande statliga adoptionsstödet skall slopas vid utländska adoptioner och delar av detta bör istället användas till insatser i syfte att ge föräldralösa barn i utlandet en möjlighet att växa upp med en far och en mor i sitt eget land eller kulturella närområde.

Adoptivbarn och barn som tillkommit genom sperma- eller äggdonation skall alltid ha rätt att få reda på vilka deras biologiska föräldrar är och även ges stöd och hjälp om de önskar uppsöka dessa."

• Ethi
    Tow2Mater skrev 2010-09-23 12:53:57 följande:
    Mörkrädd? Det var inte många år sen de "samkönade" och deras intresseorganisationer själva sa de inte skulle driva frågan om adoption, så länge de fick "rätten" att gifta sig. Att något kan gå så snabbt från att vara allmänt ok, till något folk blir "mörkrädda" över är ju lustigt. Kanske det kommer att bli lika med invandringspolitiken? Idag tycker de flesta (verkar det iallafall som) vi ska ha öppna dörrar för de flesta invandrare som vill komma in, men om några år kanske man ser tillbaka på det som något som gör en "mörkrädd".
    Ursäkta, men nu drar du förhastade slutsatser. Det du menar var "allmänt ok", behöver väl inte betyda att jag tyckte att det var ok och nu ändrat åsikt? För det har jag inte.

Men visst, jag skulle ha varit tydligare. JAG blir mörkrädd när jag läser vad SD tycker om adoption. När det gäller precis alltihop för det genomsyras av en sådan människosyn att jag blir kräkfärdig... På ytan kanske det inte låter så illa men när man tar varje mening och funderar på vad den egentligen innebär. Vad den egentligen säger, så blir jag rädd.
  • Ethi
    Maxipaxi skrev 2010-09-23 16:39:29 följande:
    Äntligen börjar det hända nåt med debatten i det här landet. Det har varit för mycket RSFL/PK/kvinnostyrt. Nu är det dags att männen tar tillbaka iniativet över debatten.

Sunt förnuft säger att homosexuella inte ska ha barn. Det är fullständigt sjukt att det är tillåtet. Och inte nog med det, det finansieras också av oss skattebetalare! Skandal!
    *asg* Då vill jag gärna kontra med denna länk, för vad kostar egentligen en man?

http://www.dn.se/ledare/kolumner/vad-kostar-en-man-1.1174795
  • Ethi
    Topdog skrev 2010-09-24 10:53:29 följande:
    Fast om vi som inte gillar SD, vägrar umgås med dom som sympatiserar med SD, då kommer ju dom aldrig att få höra motargument till Sds åsikter.
    Sant, men när det gäller just facebook så vill jag inte att såna människor ska kunna se kort på mina barn eller dela vår vardag. Eftersom det inte går att bestämma att alla mina vänner utom just en ska se en sak, så såg jag ingen annan utväg än att plocka bort henne helt. Dessutom vill jag markera tydligt att jag inte vill vara vän med människor med sådan åsikter. För det vill jag inte.
Svar på tråden Sverigedemokraterna - vad innebär det för våra familjer?