• Hortensia01

När slutade ni med galonisar?

Förskoleklassen eller fortsatte ni med det i skolan?

• Svar på tråden När slutade ni med galonisar?
  • Masseratti

Vi har det fortfarande till äldsta som går i trean.

• Nyfiken gul

Min 12-åring har fortfarande galonisar, dock inte jämt men dom hänger i skolan och finns där om han behöver dom vid tex utflykter eller riktigt ruskväder.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Masseratti

Kanske skall tillägga att vi har med hängslen.

• Avelyn

Slutade köpa galonkläder till mina större barn när de började skolan. De har haft "regnställ" sedan dess vid behov i stället.

• Blossi

Tog bort galonisar efter förskolan när de kom till förskoleklassen. Sen dess har min son haft överdragsbyxor som är både bra vid regnväder och att trosa runt i skogen med. Han går i första klass nu. Har sett flera barn i hans klass som har galonbyxor så det där gör man väl lite som man själv vill, bara de har något att sätta på sig så de inte blir blöta är huvudsaken. 

14 dagar kvar
  • Masseratti
    Blossi skrev 2010-10-23 12:21:02 följande:
    Tog bort galonisar efter förskolan när de kom till förskoleklassen. Sen dess har min son haft överdragsbyxor som är både bra vid regnväder och att trosa runt i skogen med. Han går i första klass nu. Har sett flera barn i hans klass som har galonbyxor så det där gör man väl lite som man själv vill, bara de har något att sätta på sig så de inte blir blöta är huvudsaken. 
    Ja visst är huvudsaken att de inte blir blöta, sen spelar det väl ingen roll vad man har.
  • Hortensia01

Då kanske det funkar ett tag till?

• Hortensia01
    Blossi skrev 2010-10-23 12:21:02 följande:
    Klart de måste ha något så att de inte blir blöta.
  • m med tre stjärnor

Ingen galon efter dagis.
    I förskoleklassen och uppåt har de haft överdragsbyxor och skaljacka hängandes på skolan. Funkar jättebra!

• Hortensia01
    m med tre stjärnor skrev 2010-10-23 19:48:10 följande:
    Ingen galon efter dagis.
    I förskoleklassen och uppåt har de haft överdragsbyxor och skaljacka hängandes på skolan. Funkar jättebra!
    Verkar vara väldigt olika. Kanske beror på vad man bor.
  • Masseratti

Köp det som du tycker passar bäst.

• Hortensia01

Ok, Tack för tipsen så länge.

• Dr Mupp

mina barn går i ettan och förskoleklass. De har varsin uppsättning som hänger på skolan. Används typ aldrig eftersom de han vind och vattentäta skalkläder.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
Svar på tråden När slutade ni med galonisar?