• bebb11

plus efter ivf

Jippi!
    Har slagit rekord i att vara vaken länge...!

Vad kul att höra mammiz81 att du kan lyssna på bebisen. Hade ju varit jättekul, hade faktiskt ingen aning om att det fanns sådana saker att köpa.

Vilken vecka är du i?

Vi ska på RUL den 20 december, ska bli kul. Jag har inte känt bebben än som jag helt säkert kan säga är bebben... Bubblar lite ibland bara...

Nu ska jag ta och sova, jag tycker att jag har varit vaken tillräckligt länge nu:). 

• bebb11

Kul att tråden vaknat till liv igen!

I går när jag gick och la mig tyckte jag att jag kände små bulltningar långt ner i magen. De upphörde men kom tillbaka efter ett tag igen... Undrar så klart om det kan vara pyret som dansar där inne eller om det är hjärnspökena på mig som får mig att känna...

Vi ska på ultraljud den 20/12 och efter det ska vi berätta för ALLA att vi ska bli föräldrar igen... Om allt ser bra ut. Räddslan finns ju såklart över att det ska vara något fel...

Hoppas jag kan dölja magen på lucia på måndagmorgon. Vill ju inte att hela dagis ska veta om det innan ultraljudet... Vi bor nämligen i en liten liten håla...:)

Kram på er alla. 

• bebb11

I dag var det äntligen dags för ultraljud!

Jag har de sista dagarna haft en oroskänsla över vad det kommer visa sig på ultraljudet.
    När vi väl kom in såg allt bra ut och min man tyckte han såg en liten snopp... Inte så troligt men han kan ju få tro det:)))

Nu känn sdet lite verkligare och vi kanske nu vågar berätta för"alla" att vi väntar barn! i allafall hoppas jag att vi ska våga det.
    I dag valde vi även att berätta för våran 4 åriga son att han ska bli storebror... "Jag vill också ha en bebis i min mage... " Var hans kommentar. Senare berättade han att när tomten kommer ska han ha 4 paket och bebisen 1 paket... Detta var tydligen en viktig del i att bli storebror.

I mitten av maj kommer pyret till världen med planerat snitt, exakt datum får vi ju när det börjar närma sig!

Kram  

• bebb11

Hallå!

Hoppas ni alla har haft en bra jul. Våran jul har varit lugn och alldeles perfekt!

Hur mår ni och magarna?

Här är allt bra och nu sparkar det för fullt om kvällarna. Min man har också fått känna på sparkar så det känns lite verkligare nu.
    Det är helt omöjligt att dölja magen nu och fler och fler vågar sig på att fråga... Är nu i vecka 20 så nu syns det ordentligt att jag är gravid och inte bara har blivit fet...:)))

Gott Nytt År till er alla.

Kram 

• bebb11

Hallå igen!

Vad skönt att allt såg bra ut på ultraljudet. Grattis!!!

Hur magarna ser ut beror ju helt på hur livmodern är placerad. Att det syns mer andra gången är ju också nåt som spelar in.

Nu längtar vi till våren och hoppas på att alla med magar får må bra och att vi slipper alla dessa magsjukor, influensor så härjar runt om i landet just nu.

Ha det bra.

Kram 

• bebb11

Hallå!

Vi tog inte reda på könet men vi skulle gärna vilja veta... Vi tror bägge att det är en liten pojke där inne men det kan vi ju inte veta egentligen:))

Funderar på vart man kan göra könsbestämda ultraljud. Någon som vet??? Att vi vill veta har helt och hållet med min nyfikenhet att göra... Jag har varit gravid en gång tidigare för många år sedan och då lovade min man att nästa gång ska jag få ta reda på könet... Av många och jobbiga orsaker dröjde det många år innan detta nu är aktuellt, och så klart kom jag ihåg vad han lovat mig... Könet spelar absolut ingen roll utan det har helt med nyfikenhet att göra som sagt...

Jag har även lovat en nära vän att få vara med på ett ultraljud. Hon kan inte få biologiska barn och hon har alltid funderat på hur det är vid ett ultraljud. När vi pratade om det för många år sedan så lovade jag henne att om jag blir gravid igen så ska hon få vara med på ett ultraljud! Känner att det är det minsta vi kan göra för en vän som undrar och vill veta!
    Vi har delat mycket under de senaste 6 åren då vi gått igenom adoption ungefär samtidigt! Därför känner vi att vi vill dela detta med dem också. För som många vet så blottas man totalt under en adoption och då är det viktigt med vänner att bolla och dela tankar med.

Då graviditeten räknas som en riskgraviditet så kommer det bli en del ultraljud framöver och något av dem hoppas vi hon ska kunna vara med på!

Just nu sitter jag och kollar barnvagnar... Har ni bestämt er vilken vagn ni ska köpa??? Har ni några bra tips att ge till en som skulle kunna ha 10 vagnar bara för att det är kul att byta... Dock tycker min man att det räcker med en den här gången...! 

Ha det bra.

Kram 

• bebb11

Mammiz81!

Kul att ni beställt vagn, den ska jag genast gå in och titta på...!

Att graviditeten är en riskgraviditet beror på att  min tidigare graviditet slutade med en komplicerad förlossning och ett sjukt barn... Jättejobbigt och ett rent helvete att gå igenom...  Berättar gärna mer men då kan jag skriva i din inbox.

Kram 

• bebb11

Hallå!

Hur mår ni tjejer??? Det är så tyst här inne!!!

Här är allt bra, går snart in i vecka 25 och tycker att tiden kunde få gå lite fortare just nu... Skulle vara skönt om det blev vår och jag fick sluta jobba. Tänk att bara vara hemma och njuta och planera...

Kram på er alla. 

• bebb11

Hallå! 

Man blir lite ledsen när bebisen inte rör sig på ett tag. Jag känner bebisen mycket mer nu än i vecka 20, det känns som att den är vaken på helt andra tider och att den då försöker ta sig ut genom magen... När jag blev nojig och inte tyckte jag hade känt bebisen på länge kunde det räcka med att puffa lite på magen från olika vinklar, då fick jag mig några sparkar som bevis på att den ville vara i fred... HIHIHI!!!

Min man tycker det är så mysigt på kvällen att sitta och känna/titta på magen när man ser hur bebisen där inne tar spjärn och trycker sig mot magen. magen blir ju lite missformad vid just de tillfällena men det är härligt att se...

I morgon ska vi till barnmorskan och mäta magen och lyssna på hjärtat! Ska bli kul. Sen får vi nog reda på några tider framöver eftersom jag ska träffa aurorabarnmorskan och läkaren för att planera förlossningen. Ska bli kul att sätta igång med planeringen.

Kram 

• bebb11

Hallå!

Varför tyckte bm att ni ska göra tillväxtultraljud? och flödes kontroll?? Du behöver inte svara om du inte vill.

Vi var hos bm i går  och allt såg bra ut. Hjärtljuden låg på 140-145 slag och magen mätte 24cm. Barnmorskan sa att de kommer att snitta mig i v38 eller i början av v39. Datum får jag när jag träffat läkaren i mars. Ska bli skönt på ett sätt att få ett datum för förlossning samtidigt som halva spänningen ligger i väntandet och spänningen inför när barnet kommer att födas...

Nu har jag fått alla tider ända fram till efter bf, och det datumet vet jag ju att jag inte kommer behöva eftersom det blir snitt och de aldrig gör planerade snitt efter bf.

Kram 

• bebb11

Hej på er!

Hoppas ni mår bra. Här knallar det på och nu har jag en månad kvar att jobba innan det är dags för havandeskapspenning! Ska bli skönt att sluta jobba då det nu är tungt och sammandragningarna kommer ofta på jobbet när jag måste ta i (jobbar inom vården).

Har nu gått in i vecka 28 och mår bra bortsett från trötthet och ryggont efter långa arbetspass, hade jobbhelg nu ihelgen och det ca 40 timmar på 4 dagar. Känns jobbigare nu än annars måste jag erkänna.

På onsdag är det dags att träffa läkaren för att planera in förlossningen och eventuellt få ett datum för snitt! Skulle vara skönt att få ett datum så man vet exakt hur länge vi har kvar innan den lilla tittar ut!

Har någon tagit reda på vad ni väntar? Vi tror på en pojke men kan ju inte vara helt säkra då det bara är vår känsla... i april ska vi göra ett ultraljud, då kanske vi får se vad det är som gömmer sig i magen!

Ha det bra.

Kram 

• bebb11

Hallå alla tjejer och magar!!!

Hoppas ni alla mår bra!

Här är det bara bra.

Vi har efter mycket funderande och velande bestämt oss för att genomgå en vaginal förlossning. Vi har ju alltid sagt att det kommer bli kejsarsnitt och även planerat så med barnmorskan under våra träffar. Nu har vi dock ändrat oss helt och kommer prova att föda vaginalt....

Det jag funderar på är vilken bedövning jag ska välja... Om jag ska ha någon alls...
    Hur tänker ni och har ni några tips på olika bedövningar och hur de funkar/verkar?
    Sist jag födde barn hade jag ingen bedövning men hade kanske valt det om jag vetat att det skulle bli som det blev...
    Tar gärna emot olika förslag, tankar och era funderingar för att lättare sätta mig in i vad som passar mig bäst.

Kram 

• bebb11

Halloj!!!

I dag har det hänt igen... I morse vaknade jag och mådde illa. Åt frukost och sen somnade jag om och sov till 11.00. När jag gick upp gick jag som vanligt på toa... Till min sora fasa kom det blod...

Ringde mödravården som skickade mig till förlossningen... På förlossningen tog de mig på största allvar trotts att det då inte blödde längre. De tog kurvor och gjorde både vaginaltultraljud och vanligt ultraljud... Allt såg bra ut och bebisen kom i gång att sparka ordentligt under våra timmar på förlossningen... I morse var det så lugnt i magen att jag blev jätteorolig, tankarna går i 120 när något sådant händer... Nu ska jag ta det lugnt i 3-4 dagar och inte anstränga mig mer än nödvändigt...

Nu håller vi alla tummar för att det får vara lugnt tills det är dags för förlossningen på riktigt... Det är ca 7 veckor kvar så nu hoppas vi!!! 

Hoppas ni andra mår bra!

Kram 

• bebb11

Mammiz81!

Vad tråkigt att höra att du är inlagd. Hoppas du och bebisen mår bra trotts allt. Jag håller tummarna för att bebisen kan stanna så länge det bara går.   

Jag hoppas att det får vara lugnt nu fram tills det är dags för bf, det är aldrig roligt när det inträffar något oväntat i en graviditet!

Tänker på dig och din familj.

Kram

• bebb11

Hej Tjejer!

Vad kul att höra att det närmar sig för oss!
    Jag är i vecka 36 och har 27 dagar kvar tills vi ska in för att snittas...! Känns overkligt att det snart bara är 3 veckor kvar...

Var hos barnmorskan i går och bebisen har nu vänt sig igne så nu ligger bebisen åter igen med huvudet upp och stjärten ner... Spelar nte så stor roll då det blir snitt. Detta gör dock att SF måttet blir större än om bebisen ligger med stjärten upp. Jag har gått på några extra kontroller men i går fick de sin förklaring när de märkte att beisen ligger som den gör...

Lycka till nu!

Kram 

• bebb11

Hallå igen!

14 dagar det är ju snart...? Hur mår ni?
    Vilken vecka kommer bebisen att födas i?
    Vet ni hur stor bebisen har hunnit bli?

Hoppas allt går bra och att ni snart får komma hem med er nya familjemedlem.

Kram 

• bebb11

Hej!

Vi håller alla tummar för att det kommer att gå bra! Vilket sjukhus ska ni vara på under Neo tiden?
    Tänker på er!

Kram

• bebb11

Nu är hon här!

17/5 föddes våran älskade lilla tjej! 3450g och 52cm lång. Kejsarsnittet gick bra och bebisen skrek innan hon ens var ute ur magen!
    Har mått lite halv taskigt efter snittet då jag har haft en fruktansvärd smärta i ryggen. Nu har ryggen blivit bättre men i natt fick jag mjölkstockning och fick sitta på sjukhuset 7 mil hemifrån för at ta prover och få medicin utskrivet.
    Nu hoppas jag att det ska gå över så jag blir pigg igen!

Hoppas alla ni andra mår bra och att ni har fått era guldklimpar!

Kram 

• bebb11

Mammiz81

Stort grattis till sonen!
    Hoppas ni mår bra och att allt fungerar bra nu när ni kommit hem. 

Svar på tråden plus efter ivf