• Mammiztill2

plus efter ivf

AKIG skrev 2010-10-15 17:38:04 följande:
    Fick idag mitt älskade Plus på TD är överlycklig!

grattis till er andra plussare!
    Grattis vad Underbart
    Nu ska vi få bebis i Juni
  • Mammiztill2
    Skrippo skrev 2010-10-15 17:36:42 följande:
    Hej på er

Ska/skulle också ha barn i maj...

Har gjort frysåterföring och blev gravid med hjälp av IVF

Började blöda i 6+2, eller små bruna fläckar i trosan dagligen.
    V6+4 fick jag komma in till vårt lokala sjukhus här ( min vanliga gyn hade semester ). Fick då träffa en super otrevlig läkares som inte ens klarade av UL-apparaten. Hon kunde inte ens zooma. Hon sa att det "nog" såg bra ut, att man inte kunde se mer så tidigt. Men jag var inne för kontroll när jag väntade Elsa och då kunde de se betydligt mer... Lika långt gången....
    I tisdags var jag på VUL, var då i 7+1 och man såg då tydlig hjärtverksamhet. Men gyn mätte aldrig fostret eller så bara sa att han såg "tydlig foster struktur".
    Men han kunde inte se varifrån blödningen kom men den verkade inte komma från livmodern..
    Är idag i v7+4 och har idag börjat blöda mer och mer färskt blod. Som lättare mens, men jag har inte ont.
    Men det känns som om det är kört även om jag vet att det inte måste va det...

Ska efetr mycke tjat få komma in på kontroll på förlossningen imorgon vid 9...

Någon som upplevt detta?

Kram på er
    Vännen då.

tycker de är dålig stil av alla läkar som du träffat som du skrev om.
    När man äntligen blivit gravid, vill man ju träffa en läkare som är positiv
    som tar jobbet och ditt, ert intresse på allvar att kolla på er lilla bebis.

Har du prövat att lägga dig, och se om du enbart går upp då du måste på toa så du får vila?!
    Har du slutat med dina Progestoron?
    jag  fick själv blödningar under ett par gånger då jag väntade min dotter,
    var ett hel*ete psykiskt.

Borde du inte kunna åka in redan i dag?
    Annars är de ju bra du har fått en tid i morgon Lördag, hoppas innerligt att läkaren tar sig tid och är LYHÖRD mot er.

Jag håller tummarna för er, och vet hur ont och orolig man är..
    har en del i bagaget...

Önskar dig all lycka till
  • Mammiztill2
    Skrippo skrev 2010-10-15 19:25:44 följande:
    Ja läkarna här på sjukhuste närmst mig är fruktansvärda. De visar noll i medkänsla. Och det gör mig så ARG. Det är ju faktiskt vi skattebetalare som betalar dem!

Åker jag in idag så VET jag att jag får sitta massor av timmar på akuten och det pallar jag inte psykiskt eller fysiskt. SÅ på så sätt är det ju bra att jag fick en tid.

Men oron är fruktansvärd.

Man tycker ju de skulle va extra förstående mot oss som gjort massa IVF och har massa i bagaget... Men inte här tydligen...
    Det var först när jag började gråta jag fick tiden...

RIKTIGT illa

Tack för din omtanke!
    Usch då Stackare sänder över kramar
    karin855 skrev 2010-10-15 19:10:41 följande:
    Hej!
    Får man hoppa in i denna tråd?
    Jag +sade här om dagen, jag har testdag på Måndag och kliniken ska ringa mig på tisdag om resultatet. Jag är extremt trött och väldigt illamående =( svårt att få i mig mat.
    Jag har två missfall bakom mig.
    Detta är mitt första IVF
    Välkommen
  • Mammiztill2
    Skrippo skrev 2010-10-16 14:13:40 följande:
    Var inne på kontrolld. Blödde fortfarande sparsamt.
    Hon kunde då inte se varifrån blödningen kom.
    men fostret var för litet för sin ålder men hjärtat slog fortfarande.
    Menhon sa det lutar åt missfall. De toh hcg blodprov och jag skulle återkomma på fredag.
    Vid lunch tid fick jag fruktansvärt ont, mår illa och blöder MASSOR.

Bara gråter...
    Men gumman då
    Hoppas verkligen de inte är på gång. jag fick komma in jätte många gånger då jag väntade dottern,
    blev hela tiden tillbaka flyttad och sa dottern var liten i tidig graviditet.
    Visserligen hade jag inte massa blod som du skriver.

Sänder över många värmande och tröstande kramar
  • Mammiztill2
    Angelique skrev 2010-10-16 15:10:12 följande:
    Tänker ni göra KUB-test? Hur funderar ni kring det?
    går jag så långt så vill jag göra detta,.. då jag väntade dottern gjorde jag NUPP
    så KUB är nytt för mig.

Men vilken vecka gör man det i?
  • Mammiztill2
    Skrippo skrev 2010-10-18 09:55:51 följande:
    Hej hej

Är helt säker på att det va mf och ska in på onsdag för kontroll att allt kommit ut som det ska...

Lycka till ni andra!

KRAM
    vad ledsen jag blir.. tag väl hand om dig, och varandraHjärta
  • Mammiztill2

Hej!

jag hänger kvar här, bara så rädd att visa min glädje är rädd att den lille Demon
    ska ta ifrån mig min inre glädje.
    Har vul den 2 nov. bara längtar dit och önskar att tiden ska gå undan tills dess,
    få fira och tillåta mig vara lycklig.
    Försöker inte känna efter fast symptomen finns här och även börjat få ont i min ena fog,
    har fått detta jätte tidigt innan.
    än så länge smärtar de inte enormt och de får jag vara glad över
    Jag tackar alla program på Tvn som hjälper till att få dagar och veckorna gå undan.
    Jag längtar till dagen jag tillåter mig sjäv att köpa gravid tidning, dagen vi ska berätta.

Försöker intala mig att jag ruvar fortfarande, är väl lite svårt att ta in att vi står här nu och äntligen fått ett plus och inget mf än så länge och hoppas, önskar och tro att de inte ska vara vår tur att hamna i sorger igen.

• Mammiztill2

visst är de skoj med liv i tråden..
    mår dåligt idag känns som jag har fått magsjuka med allt de innebär förutom att jag inte behövt kräkas ännu.
    antingen är de väl en magsjuka, eller så är väl en bödning på väg, brukar bli kass i magen då
    men idag mår ja inte bra i kroppen.
    Annars försöker jag få tiden att gå på, 8 dagar kvar till VUL känns som EVIGHETER till dess.

HUR mår ni andra?

• Mammiztill2
    Veritaslux skrev 2010-10-25 14:23:15 följande:
    Hej alla! Jag finns också. Tycker också det är kul med en tråd för "oss". Jag är givetvis himlastormande lycklig efter att givetvis ha blivit gravid, tyvärr mår jag inte så bra fysiskt. Har nog alla tänkbara symtom. Är på dag 8+2 idag och sedan vecka förra veckan är det riktigt illa. Mår konstant illa, är supertrött (vill bara soooova hela tiden), huvudvärk och magen har ballat ur fullständigt. Hade IBS med mycket gasproblem och kan lätt säga att det är dubbelt så jobbigt nu. Gaser har jag hela tiden men på kvällen är magen helt uppblåst och gör jätteont. Inga byxor passar. Rynkar på näsan 

Jag längtar så att tiden ska gå fort och att mina värsta symtom lägger sig om några veckor (verkar som att de, för de flesta, blir lättare i v. 11-12). Tycker lite synd om min make för jag är bara tråkig och vill aldrig göra något. Att gå till jobbet känns som att bestiga ett berg eller något. Förvånad
    har du prövat miniform tabletter inget som hjälper?
    Jag hade mycket problem med tarmarna med svåra kramper i dem och ibland med samband med gasig
    då tog jag Papverin och i bland mini form.

jag blir jätte nojjig nu då min mage blev om den blev idag ,och den känns helt bubblig i tarmarna om jag tar på magen.
    Hur länge tog du progestoron?!
  • Mammiztill2

Tror ni att symptom som kommer och går under Dagen ? Att de kan stå rätt till ändå? Är dock väldigt trött dagarna i ända och de är ljuvligt att lägga sig på kvällen. På tisdag är de dags för vul . Nervös

Svar på tråden plus efter ivf