• MillaPo

plus efter ivf

Finns det plats för en till här inne?

Har testat tidigare än beräknat på grund va överstimulering, hade inte TD förens på måndag men fick som sagt lite chockartat reda på det idag.  E så himla glad så det e otroligt!!!
    Går in i vecka 4+0 i morgon, så e långt kvar men nu e vi i allafall påväg åt rätt håll Glad

Har tidigare i våras gjort ett misslyckat ET o ett misslyckat FET, så va så nervös inför denna IVF.
    Hade dock en spontan graviditet för ett år sedan som slutade i MF efter 4 dagars glädje, emn denna gång tänkte jag att dte skulle gå hela vägen Glad

• MillaPo
    Elsasmama skrev 2010-10-06 17:09:49 följande:
    Hej tjejer!
    Imorgon gäller det. Då ska vi på VUL! Känner nästan som att jag vill hoppa över den dagen men samtidigt vill man ju veta, såklart!!
    Massa kramar till alla som kämpar
    Lycka till imorgon det går säkert hur bra som helst!

tack för välkomnandet allihop!
  • MillaPo

Angelique: Vad härligt med ditt VUL, längtar dit som bara den. men får ge mej till tåls några veckor...

Tummarna hållas som bara den för er som gör vul i morgon!

• MillaPo
    Gullvippan skrev 2010-10-07 08:53:54 följande:
    .

Jag kan inte fatta att jag måste vänta i 1 1/2 vecka till innan jag får gå på VUL, men är det något man blivit van med i hela IVF processen så är det väl att vänta....
    Ja hela IVF processen går ju nästan bara ut på att vänta Flört Jag har inte fått nån VUL tid än ska ringa i efter middag o se om ja kan få det. Vill gärna ha ett datum till nu att se fram emot. Glad
  • MillaPo

hade ni tidiga gravid symptom?
     jag mår illa på morgonen o måste äta typ en tallrik yoghurt vid 06 för att dte inte ska bli värre, sen måste ja äta med tre timmar mellanrum för att inte blir illamående under dagen. brösten e jätte ömma men tror det är en kombination av proggisarna o graviditeten, samt att bröstvårterna har mörknat jätte mycket. 

Hoppas allt gått bra på VUL thereshope & mammiz83!!!

• MillaPo
    strössel skrev 2010-10-07 16:03:16 följande:
    Vill ställa en fråga till er som har plussat efter ivf.

Hade alla symtom vid plus eller när kom dom ? Misstänkte ni att ni var gravida ?
    Jag är på ruvardag 5 och känner inte så mycket , det kanske kommer längre fram ?
    Jag blev ju överstimulerad, o är fortfarnde så testade ju på RD 11 då överstimulering kan va ett tecken på graviditet. Och så va det ju för mej...va dock inget jag anade förns fert sa åt mej att testa för att sen åka dit o bli undersökt.
    Jag trodde att det bara va proesteronet som gav mej ömma bröst, illamående, mensvärk ...men det det va det ju inte enbart...Flört 
  • MillaPo

Glömde ju fråga om det är nån mera så är yrslig samt får blodtycksfall så fort dom reser sig? Det började igår morse o e lika dant idag på morgonen...
    Sen måste ja ju bara säga att ja lite knäpp är man nog..har tagit 4 test sedan i förrgår idag blev det ett clear blue och jo då dom e så fint positiva. har så svårt att ta in att det faktiskt e sant...la in bilder på de underbara positiva testerna om ni vill kika i mitt galleriFlört

• MillaPo
    Elsasmama skrev 2010-10-08 13:30:15 följande:
    Är just nu i sjunde himlen!! Men vi fick såklart vänta extra läänge i väntrummet på vår VUL igår och när jag låg därinne med benen i vädret sa vår läkare inte nåt på en lång stund(kändes det som) men sedan visade han på skärmen hur ett litet Hjärta pulserade! Det var helt magiskt! Tänk att det pulserar ett annat litet hjärta därinne!
    Åh stort grattis vad roligt!!!
  • MillaPo

1Tea: Vad härligt att se det lilla hjärtat slå!! Jag längtar så till mitt vul.

• MillaPo

Längtar så till VUL när man läser om er som får se ett litet pickande hjärta, men samtidigt e jag grymt nervös inför det. Kommer få VUL runt 1 november, får hem en tid nu i veckan, pratade även med BM idag och ska dit den 28oktober för hälso samtalGlad  nu vill man ju bara att första tiden ska gå fort, fort så man kan slappna av lite sen förhoppningsvis.
    Mår illa till och från, dock värst på morgonen och yr på morgonen, sen "växtverk" till och från under dagarna, brösen e tok ömma, gör ont bara man nuddar dom så ja hoppas alla dom här symptomen är av godo, dom hålle rmig i allafall hyfsad lugn.Skrattande

• MillaPo
    Kelsson1 skrev 2010-10-13 08:10:13 följande:
    Vet inte om jag verkligen vågar hoppa på den här tråden...
    Plussade idag, men blödde extremt mycket i slutet på förra veckan så jag vet inte än om det är MF eller inte. Vågar man hoppas?
    Håller tummarna för dig att du kan komma in hit helt och hållet, kan ju vara en "ofarlig" blödning du hade.
  • MillaPo

Idag är verkligen en toppen dag! Mådde inte speciellt illa i morse, överstimuleringen har äntligen gett med sig o magen ser inte fullt så uppblåst ut längre och hade inte ont i njurarna i natt som jag haft i över en vecka pga av överstimuleringen. Brösten e jätte ömma och e yr som bara den, tog ett CB digitalt idag o visade så fint GRAVID 2-3 veckor o det stämmer ju fin-fint.
    Är bara så himla glad idag och ville dela med mig lite av mina härliga dag!Skrattande Hoppas nu andra oxå har det bra i höstkylan!

• MillaPo

Jag har som du Piggelin,Skrattande men känner mej smått gungig oxå när ja är uppe o rör mig. dock inte för mycket som tur så jag mår dåligt av det.

• MillaPo
    denita skrev 2010-10-13 19:29:37 följande:
    Idag var det min tur att få se ett litet hjärta slå. Jag lyckades få en tidigare tid.
    Det känns helt fantastiskt men fortfarande overkligt!!!!
    Vad underbart!Glad
  • MillaPo
    AKIG skrev 2010-10-15 17:38:04 följande:
    Fick idag mitt älskade Plus på TD är överlycklig!

grattis till er andra plussare!
    Grattis! vet hur underbar känslan är när man ser det där pluset uppenbara sig.
Svar på tråden plus efter ivf