mammiz83 skrev 2010-10-03 16:44:00 följande:
hej tjejer!
Jag hoppar också in här om det går bra?
Jag plussade 19 sept på mitt femte ivf-försök och 3 års kämpande. Jag tror jag är i 6+5 och ska på VUL på torsdag. Men jag är sjukt nojig och nervös, för jag känner inte av några symptom. Förut var brösten liiiite ömma och smått svullna men det har gått tillbaka. Det enda som känns lovande är att jag inte sett röken av något blod och att senaste testet i förrgår visade på ett tydligt plus som dök upp långt innan kontrollstrecket.
Hur känner ni andra?
har ni mycket symptom?
Åh, du ska nog inte vara nojig. Det där med brösten är tydligen jätteolika, en del känner inte alls, och jag läste någonstans att det inte är ovanligt att det känns i början, men att det sedan går tillbaka för att sedan inte komma tillbaka förrän i slutet av graviditeten. Lita på det starka strecket och bara njut!
Själv har jag massa symtom:
- Molvärk som kommer och går (men inte röken av vare sig spottings eller blod)
- Så hungrig, måste äta varannan timme annars känns det som att jag döööör. Jag brukar vara känsligt för blodsockerfall men så som det känns efter två timmar känns det normalt efter 4-5 annars (om jag glömmer ett mellanmål).
- Förändrat smaksinne. Tål plötsligt inte fetaost, tycker det luktar och smakar grymt illa. Favoritglassen smakade gott, men annorlunda. Så märkligt.
- Cravings efter mjölk. Dricker normalt inte så mycket mjölk. Men nu tycker jag det är så GOTT!
- Och ja, mina bröst är fortfarande svullna och ömma. Är i v. 5+1 om jag räknat rätt.