Veritaslux skrev 2010-10-02 11:21:15 följande:
Tack, och grattis. Ja, jag är också i ett lyckorus. Är så glad för både min egen och andras skull. Det är bara en person, förutom maken som jag pratat med och det är min bästa vän som gått igenom samma resa. Jag var lite orolig och ville få lite stöd hur man ska göra för verkligen glädjas. Vågar man ta ut segern i förskott? Hon gick igenom en längre resa än jag (nästan fem år och tre misslyckade IVF), men hon sade: "Njut, bara njut, gör allt du drömt om. Köp gravidtidningar, skriv namnlistor, surfa på FL. Det gjorde jag. Du måste utgå från att det ska gå bra. Vad är vitsen med att ta ut något negativt i förskott?" Och hon har ju rätt. Så jag försöker.
Är det någon här i tråden som bor i Stockholm som har tips på mödravård? Jag tycker det är jättesvårt. Min make har känt sig så utanför hela behandlingen och är dessutom väldigt rädd för blod och sjukhus. Vill hitta en barnmoska som är pappavänlig också. Helst på Södermalm för jag bor där och jobbar söder om stan... Jag kan ärligt säga att jag är superless själv på alla läkare och barnmorskor som bara pratar om mig och aldrig honom. Det är VI som ska ha barn, inte bara jag.
Grattis till plusset!!! Jag har egentligen inget tips för mödravård men jag jobbar på södermalm så jag valde Södermalms Barnmorskor mkt pga att de ligger bra till, men när jag ringde dit för att boka tid var de väldigt gulliga, lugna och trevliga. Kändes bra i magen helt enkelt, hoppas att det håller i sig. De frågade i alla fall om pappan och att han ska med dit, hans namn mm. Jag ska dit första gången den 21a okt dvs efter det att vi gjort vårt första VUL på Huddinge.