• Gullvippan

plus efter ivf

Hoppar gärna in här eftersom jag plussade idag efter vårt 3e IVF! Glad

Vi fick missfall vid vårt förra IVF som gav pluss och sen visade det sig vid det första UL efter vecka 7 att det slutat växa och vi fått MA så jag kan nog inte slappna av och glädjas riktigt innan vi har varit där om 3 veckor. Men det känns på något konstigt sätt mer positivt denna gången så jag hoppas vi kan få behålla vårt pyre hela vägen.

De sa till mig idag när jag ringde om reslutatet att jag borde ringa och boka tid på mödrarvården så fort som möjligt eftersom det kan vara lite väntetid och inte vänta tills efter UL som jag hade tänkt först.

• Gullvippan
    Angelique skrev 2010-09-27 13:01:30 följande:

Hej tjejer,

hoppas ni har haft en bra helg. Hur har ni det med symptomen? Jag tyckte jag blev lite yr vid två tillfällen igår. Sedan har jag helt tappat aptiten, får kriga i mig varenda liten munsbit. Och lite illamående kanske. Sedan har jag haft ont i brösten på nätterna, lite mindre på dagarna. Någon som känner igen sig

Hejsan, såg i din provfil att vi hade ET samma dag den 8/9 så vi ligger på samma dag, spännnade. Hur räknar du? jag tror att jag är på dag 5+0 idag men jag har inte varit hos läkaren ännu utan ska dit på UL den 18e oktober så jag vet inte exakt hur de räknar, men det kanske du vet?

MIna synmtom är ömma svullna bröst och extrem trött på kvällen och lite illamående men än så länge inte så mkt.

• Gullvippan

Jag går på Huddinge/karolinska, vi fick VUL lite längre fram för de ville att jag skulle ha samma läkare som gjorde ET. Är grymt nervös eftersom vi fick missfall efter förra ivf  som upptäcktes på första VUL den behandlingen gjorde vi  på Sophiahemmet men då fick vi VUL typ en vecka tidigare än nu.

• Gullvippan
    denita skrev 2010-09-27 19:18:58 följande:

Jag hade också insättning den 8/9. Jag fick inte tid för VUL förrän den 20 okt. De sa att det inte syntes något innan. Jag kommer gå och vara supernervös fram tills dess!!!
    Sist jag blev gravid blev det missfall, men då började jag blöda strax efter testdagen. Så än så länge är det bättre än sist iaf, peppar, peppar.

Klart det ska gå bra, nu håller vi våra tummar att vi alla går hela vägen ut denna gången. Det är vår tur nu
  • Gullvippan

Hej på er! Jag har blivit ordenligt förkyld! Är det någon som vet om det kan vara skadligt så här tidigt i graviditen? Har som tur är inte feber men är väldigt hängig och trött. Man blir ju lite orolig förstås.

• Gullvippan

Angelique: Låter som en skräckupplevelse! Men det verkar ju som att allt gått bra och förhoppningsvis var det inget som hade med graviditeten att göra. Hopaps att du mår bättre nu.

• Gullvippan
    Veritaslux skrev 2010-10-02 11:21:15 följande:
    Tack, och grattis. Ja, jag är också i ett lyckorus. Är så glad för både min egen och andras skull. Det är bara en person, förutom maken som jag pratat med och det är min bästa vän som gått igenom samma resa. Jag var lite orolig och ville få lite stöd hur man ska göra för verkligen glädjas. Vågar man ta ut segern i förskott? Hon gick igenom en längre resa än jag (nästan fem år och tre misslyckade IVF), men hon sade: "Njut, bara njut, gör allt du drömt om. Köp gravidtidningar, skriv namnlistor, surfa på FL. Det gjorde jag. Du måste utgå från att det ska gå bra. Vad är vitsen med att ta ut något negativt i förskott?" Och hon har ju rätt. Så jag försöker.

Är det någon här i tråden som bor i Stockholm som har tips på mödravård? Jag tycker det är jättesvårt. Min make har känt sig så utanför hela behandlingen och är dessutom väldigt rädd för blod och sjukhus. Vill hitta en barnmoska som är pappavänlig också. Helst på Södermalm för jag bor där och jobbar söder om stan... Jag kan ärligt säga att jag är superless själv på alla läkare och barnmorskor som bara pratar om mig och aldrig honom. Det är VI som ska ha barn, inte bara jag.
    Grattis till plusset!!! Jag har egentligen inget tips för mödravård men jag jobbar på södermalm så jag valde Södermalms Barnmorskor mkt pga att de ligger bra till, men när jag ringde dit för att boka tid var de väldigt gulliga, lugna och trevliga. Kändes bra i magen helt enkelt, hoppas att det håller i sig. De frågade i alla fall om pappan och att han ska med dit, hans namn mm.  Jag ska dit första gången den 21a okt dvs efter det att vi gjort vårt första VUL  på Huddinge.
  • Gullvippan

Pixels- jag är, om jag har räknat rätt,  på dag 6+0 idag och har väl inte så mkt symptom än förutom att jag är galet trött hela tiden och har huvudvärk lite då och då.  Men det är svårt och veta vad som är graviditeten och vad som är förkylningen jag åkte på efter jag plussade.

Mammiz83 - Lycka till på VUL!!!! Det kommer att gå jättebra såklart. Ingen fara med få symptom, det är ju faktiskt ganska tidigt för de flesta av oss än.

• Gullvippan

Lycka till nu på VUL, jag håller tummarna och ser fram emot att höra att allt gått bra.
    Det känns galet långt bort med VUL den 18e som jag har. Jag är såklart grymt orolig och spänd inför det eftersom det gick dåligt förra gången när vi var där. Vi känner också att ser det bra ut kan vi berätta för några fler vänner att vi är gravida och kanske vågar njuta lite själva också.

• Gullvippan

En fråga bara. Hur gär ni med progesteronet? När vi plussade på sophiahemmet har jag för mig att vi fortsatte ett tag till med det. Nu sa de på huddinge att jag fick göra lite som jag ville... det var ok att sluta helt för att kroppen producerar eget men jag kunde om jag ville fasa ut mig med ev en om dagen ett tag vilket jag har gjort.

• Gullvippan

Fröken81 - Massa grattis!!!! Kan förstå att det är en helt underbar känsla.

• Gullvippan

Men åhh mammiz83, jag förstår att du är orolig, inga ord om att man kan blöda och det är normalt kan ta bort oros känslan.  Du kan inte ringa till kliniken och få komma in på ett VUL redan idag? Jag vet att du har tid imorgon men i sådant här läge är ett dygn lång tid att gå och oroas.  Jag håller mina tummar så galet mkt för att allt är bra med dig och pyret.

• Gullvippan

Angelique:  Oj va kul och underbart att det gick bra och att allt såg fint ut! Nu håller jag tummarna för er som ska till VUL idag att ni också får se ett litet hjälrta som slår.

Jag kan inte fatta att jag måste vänta i 1 1/2 vecka till innan jag får gå på VUL, men är det något man blivit van med i hela IVF processen så är det väl att vänta....

• Gullvippan
    MillaPo skrev 2010-10-07 13:51:29 följande:
    hade ni tidiga gravid symptom?
     jag mår illa på morgonen o måste äta typ en tallrik yoghurt vid 06 för att dte inte ska bli värre, sen måste ja äta med tre timmar mellanrum för att inte blir illamående under dagen. brösten e jätte ömma men tror det är en kombination av proggisarna o graviditeten, samt att bröstvårterna har mörknat jätte mycket. 

Hoppas allt gått bra på VUL thereshope & mammiz83!!!
    Jag mår lite illa till och från men mest av allt så är jag galet trött på kvällen, skulle lätt kunna lägga mig ner och sova vid sjutiden...
  • Gullvippan
    mammiz83 skrev 2010-10-08 07:48:10 följande:
    jag lämnar detta forum nu, det är konstaterat att jag väntar missfall, inte barn
    Men o va hemskt, orättvist och sorgligt!! Jag tänkte på dig och höll tummarna  hela dagen igår.
    Jag var ju själv med om samma sak vid mitt förra IVF och det är helt fruktansvärt jobbigt.  Massa styrkekramar till dig!
  • Gullvippan
    Piggelin80 skrev 2010-10-12 11:34:47 följande:
    Hej!
    Hänger gärna på här =) Gjorde mitt andra IVF i augusti/september (ET 9/9, 3-dagars odlat) och plussade äntiligen (för första gången någonsin)! Är överstimulerad och sjukskriven i två och en halv vecka, inte så kul, men det är helt klart värt det!!! Har sett ett litet hjärta picka 2 gånger på VUL Hjärta

Grattis till er alla gravida!
    Grattis till plusset och att du fått se hjärtat picka till VUL!
    Jag känner att jag satt mig själv och lite livet på "hold" tills måndag när jag äntligen får gå på VUL på dag 8+0. Efter det och om allt ser bra ut känner jag att jag kan våga känna mig gravid på riktigt. Annars har jag de senaste dagarna haft ett konstant illamående som lättar lite om jag äter med jämna mellanrum.
  • Gullvippan
    anmaelli skrev 2010-10-15 09:51:06 följande:
    GRATTIS! Gud vad härligt. Jag hoppas SÅ att jag är där också snart ! Jag är så otålig och vill sätta igång direkt, men det blir nog inte förrän till våren.

Hur upplevde du IVF-processen? Plågsam? Kunde du jobba eller blev du sjukskriven mycket?

Jag har sökt nytt jobb som jag är 1 av 3 att ev få... och jag vet inte hur jag ska göra nu när vi ska genomgå IVF till våren. Vill inte behöva vara sjukskriven i början på ett nytt jobb.
    Inga problem att jobba alls, tycker inte att de fyskiska biverkningarna varit så  hemska och det är som MymlanB skriver här ovan mest skönt att jobba så man får tänka på ngt annat. Dock har jag varit ledig  vidäggplockning och ET, 3 dagar per gång, mest för jag tyckt det är skönt att slippa föklara konstig bortavaro från jobbet.
  • Gullvippan

Kom precis hem från VUL där vi fick se lilla pyret som var lagom stort, låg bra och framförallt hade ett  hjärta som pickade, helt underbart. Nu kanske jag äntlgen vågar känna mig gravid.

• Gullvippan
    Skrippo skrev 2010-10-18 12:24:59 följande:
    Grattis!

Glad för din skull!

Vilken veckan är du i?
    Hur stort var pyret?

Kram
    Tack!! j
    Jag är i vecka 8+0 och pyret var ca 13 mm 
  • Gullvippan
    Skrippo skrev 2010-10-18 14:32:20 följande:
    Spännande!

Lycka till!

Tack  snälla du, jag önskar dig allt lycka till och att du orkar komma igen, glöm inte att ta hand om varandra! styrkekramar

Svar på tråden plus efter ivf