• fröken 1981

plus efter ivf

Hej!
    Har precis plussat på RD12. Så nu väntar jg bara på riktiga TD 22/9 så jag kan ringa till Sahlgrenska. Det är vår första ivf och vi fick bara ett enda ägg som blev befruktat.

• fröken 1981
    1 Tea skrev 2010-09-23 10:43:29 följande:
    Har ni ringt mödravården? Jag vet inte om jag vågar ringa innan vi varit på ultraljudet men sjuksköterskan på vår klinik sa att det kunde vara kö så att det var bra att ringa så fort som möjligt. 
    Jag tänker som du att jag vill ju gärna vänta med att ringa mödrarvården innan. I vilken vecka kommer du vara när du gör första ultraljudet? Jag ska göra det på sjukhuset här hemma å de frågade mig i vilken vecka det var tänkt att jag skulle göra det, hur ska jag kunna veta det? De sa inget om vilken vecka när jag pratade med SU.
  • fröken 1981

Har nu fått tid för ultraljud så nu går jag bara å väntar för att få höra att allt är ok. 5/10 ska vi dit, ska bli så spännande!

• fröken 1981

Har denna underbara dag fått se ett tickande hjärta vid dagens ultraljud! Hjärta
    Vilken underbar känsla det var!

• fröken 1981

Lycka till tjejer med testandet imorgon!

• fröken 1981
    bebb11 skrev 2010-11-05 19:58:33 följande:
    Mammiz81.

Tack för ditt tips på tabletter. Just nu känns det som att tröttheten inte alls vore så jobbig om det inte var för att jag mår illa hela tiden. Äter jag för lite mår jag illa, äter jag för mycket mår jag illa, äter jag för ofta mår jag illa, äter jag för sällan ja gissa... då mår jag illa... !
    Börjar slita på kroppen då jag gått ner 5 kilo nu... Ska prata med min läkare på måndag om jag inte har sån tur att det ger sig i helgenGlad .

Kram på er alla. 
    Jag mår precis som du. Spelar ingen roll om jag äter eller inte, mår lika illa ändå. Jag har fått tabletterna legigan comp och tror att de gör skilland för jag kräks inte lika mycket när jag äter dem.
    Är ju nu i början av vecka tolv så jag hoppas det ger med sig. Läste även att miljöombyte kan vara bra mot illamåendet och nästa vecka åker vi till Fuerteventura så jag hoppas då att må lite bättre då

De enda tipsen jag har är att äta innan du ens funderar på att du är hungrig och vila mycket, jag mår illa så fort jag blir trött.
    Hoppas det snart går över för dig!
Svar på tråden plus efter ivf