Inlägg från: Lindis1974 |Visa alla inlägg
  • Lindis1974

Downs syndrom - Vi gjorde abort

Kattflickan skrev 2011-06-08 08:04:09 följande:
    Eftersom du blev gravid så kanske din kvarvarande äggledare inte är så dålig? Hoppas du blir gravid igen av dig själv efter operationen, så slipper du hormonerna! Men annars så får du nya chanser på ivf i höst! 

Jag mår bra, mina bröst har svullnat från B till C-kupa och är ömma och dessutom är jag lite förstoppad. Ungefär som första gången jag var gravid. Hoppas jag slipper illamåendet den här gången också. Eftersom jag vanligen tränar en del så brukar jag aldrig vara hård i magen annars, måste hitta på nåt att göra åt det, det är rätt jobbigt. 

Millan 
    Usch ja.. förstoppad var jag med. Fick använda laktulos ett par gånger. Annars så åt jag en det katrinplommonpure. Skitäckligt men det fungerade faktiskt:)
  • Lindis1974
    Kattflickan skrev 2011-06-14 22:15:31 följande:
    Hejsan,

Jag har börjat fundera och nojja en massa. Är risken att få ett till barn med DS om man redan fått ett 1% högre än tidigare eller är det 1% (dvs 1/100)??? Det är en stor skillnad. Har ni hört från läkarna något om detta?

Min andra fundering är: Jag har för mig att min läkare sa att missfallsrisken för MKP nu var i princip densamma som vid FVP? Minns ni hur det är? Limpan, du som nyligen gjort det.

I övrigt har mina symptom blivit starkare, brösten ömmar och jag har faktiskt känt mig lite illamående, typ åksjuk. Det hjälper lite om jag äter nåt då. Förra graviditeten mådde jag inte illa. Har bokat in ett vul i vecka 8.

Känner mig jätteorolig för att även det här barnet ska ha DS. Vet inte hur jag skulle klara en abort till. Om det händer tror jag vi kommer ge upp det här med barn.

Millan 
    1 procent högre än tidigare sa dem till oss i alla fall. Och ja risken för missfall vid MKP skall vara lika hög dvs 1 % eller mindre sa var profferssor i alla fall.

Klart det inte kommer ha DS, era prover är ju bra, risken är jätteliten men jag förstår din tankegång.
    kram
  • Lindis1974

Polypen försvann i blödningen som jag hade nu sist. Fick äta hormonet gör att blöda sen kollade dem igen och då var allt borta. Så skönt. Nu ska jag njuta av sommaren. Nya tag i höst. Vilken vecka är du i nu?

• Lindis1974

Varför måste människor vara så elaka ? Mår du bra av att vara det Frökenlöken?

• Lindis1974

Pernilla: det blev borttaget nästan på en gång. Förmodligen en anmälan:) Minns inte helt vad det stod men det var riktigt dömande och elakt inlägg riktat till oss som gjort abort pga DS. Skönt att dem rensar bort sånt.

• Lindis1974
    Millam3 skrev 2011-06-20 23:16:19 följande:
    Åh vad ni är gulliga! Tack så jättemycket för att ni delar med er av era erfarenheter. 
    Jag har idag fått Mifegyntabletten och ska in igen på onsdag morgon. Känns otroligt jobbigt, men skönt att se att ni klarat det. Men med en sorg i hjärtat.

Jag är otroligt tacksam för erat fina stöd! 
    En stor kram <3
  • Lindis1974

Hej Millan

Förstår du är orolig men tänk så liten risken är. Bra att du ska ta det lugnt i helgen. Tror inte det är något annat direkt att tänka på.
    Under min grav. hade jag nästan inga symptom alls så det kan variera massor.
    Det jag minns från MKP är att man skulle vara kvar på akkis i 20-30 minuter efteråt och vila.
    Skriv och berätta hur det gick.
    Stor kram

• Lindis1974
    Yenealems mamma skrev 2011-07-21 14:20:14 följande:
    Vi gjorde abort i vecka 17, berättelsen finns i en egen tråd. Jag vet hur det känns. Nu är det en månad sedan, min mens har kommit tillbaka och jag lossar hår. Men vart vi är på väg efter det här vet jag inte. Ibland skiner solen och det känns helt ok, sedan plötsligt rasar världen samman och jag bara gråter. Ibland är jag bara molande nedstämd och inget känns roligt i livet.

Så inte är du ensam. Kram. 
    Stor kram
    Var kan man läsa din berättelse? Våra kan du läsa här om du orkar.
  • Lindis1974
    Yenealems mamma skrev 2011-07-21 14:45:39 följande:
    Tack. Ja, jag ska försöka hitta dem bland alla inläggen. Min är en egen tråd under Änglarummet. Vår lilla flicka var det visst tråden heter.
    Ja jag hittade den.
    Hoppas du finner styrkan och orkar skaffa ett barn till.
    Vi håller på för fullt men har paus över sommaren då vi gör IVF och dem har sommarstängt.
  • Lindis1974

Hej Millan

Men fy vad jobbigt.
    Jag tänker på er.
    Kram

Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort