malvas mam skrev 2011-10-03 12:46:44 följande:
Ja, det är kanske dumt att klampa in här och kommentera något, när man redan är mamma till ett barn med ds... nu har jag heller inte läst hela tråden (den är lång), men jag måste reagera när jag ser att flera av er skriver att ds är ett sånt "svårt" handikapp att man måste göra abort... håller jag inte alls med om. Det KAN vara ett jobbigt handikapp om barnen visar sig ha hjärtfel eller andra komplikationer, min tjej har "bara" ds och jag kan säga att det är så mycket mer oro och jobbig vardag med min andra dotter men ulcerös colit bara för att jämföra.
Som sagt, kanske dumt att komma in här från fel håll så att säga, men jag kan bara inte vara tyst när jag ser direkta fel. Vill inte läsa att våra ds-barn varken är friska eller önskade...
Du har rätt, detta är inte rätt forum eller tråd för dig att komma in o klampa, detta är svåra beslut att ta o leva med ändå...men det är dock våra val.
Tror inte det finns någon här som inte tycker ditt val att behålla ditt barn med ds är okej, det är som sagt ditt val.