Inlägg från: Lise W |Visa alla inlägg
  • Lise W

Downs syndrom - Vi gjorde abort

Ja Millan vi får hoppas på det bästa för dig på återbesöket då.
    Hoppas telefonsamtalet går bra imon så stackars sambo kan vara lite lugn, å andra sidan... vad skönt att det är igång, det är ju relativt sanbbt vandrat iaf :)

Jodå jag (vi) mår bra, har lite svårt å sova ibland (som du ser på tiden :/) men det är väl det minsta att beklaga sig om :)

Kram Lise

• Lise W
    Lindis1974 skrev 2011-09-22 15:49:21 följande:
    I dag är jag i v 7+2 och har sett ett litet hjärta ticka. Det känns bra så långt. Moderkaksprov härnäst om 4 veckor...
  • Lise W

Millan:

Ja du, sådana tankar har jag också haft o på något vis så går det extra tungt just då, just det där, hur det kunde ha blivit??
    Dryftade det med kuratorn och hon sa såhär, vad menar du? ångrar du ditt beslut? jag kunde bara komma på neeej inte alls, men tänk om det var fel. Hon tyckte vi skulle finna tillbaka till känslan o tankarna, fakta för vårt beslut o då känns det ju plötsligt inte så svårt längre. Vi vet ju på något vis hur svårt det kunde vara för honom o faktiskt hur svårt det kunde vara för oss.
    Alla de största styrkekramar till dig.

AlidaC:

Var väääldigt tydlig i dina önskemål, ge dig inte om du vill ha Moderkaksprov, här i vår stad görs det inte vi har bara fvp men jag sa till läkaren att vi ABSOLUT VILLE ha ett mkp o då skickade de remiss till närmsta Universitetssjukhus ( 6 mil att köra men det var okej) Det finns vissa kriterier som skall vara uppfyllda för att man får remiss men alla härinne uppfyller dem, så STÅ PÅ DIG, det här är ditt liv o din graviditet.
    Lycka till o kramen om

• Lise W

GRATTIS Pernilla till tösabiten :))BabySolig

• Lise W
    malvas mam skrev 2011-10-03 12:46:44 följande:
    Ja, det är kanske dumt att klampa in här och kommentera något, när man redan är mamma till ett barn med ds... nu har jag heller inte läst hela tråden (den är lång), men jag måste reagera när jag ser att flera av er skriver att ds är ett sånt "svårt" handikapp att man måste göra abort... håller jag inte alls med om. Det KAN vara ett jobbigt handikapp om barnen visar sig ha hjärtfel eller andra komplikationer, min tjej har "bara" ds och jag kan säga att det är så mycket mer oro och jobbig vardag med min andra dotter men ulcerös colit bara för att jämföra.

Som sagt, kanske dumt att komma in här från fel håll så att säga, men jag kan bara inte vara tyst när jag ser direkta fel. Vill inte läsa att våra ds-barn varken är friska eller önskade...
    Du har rätt, detta är inte rätt forum eller tråd för dig att komma in o klampa, detta är svåra beslut att ta o leva med ändå...men det är dock våra val.

Tror inte det finns någon här som inte tycker ditt val att behålla ditt barn med ds är okej, det är som sagt ditt val.
  • Lise W

Ja stor kram o alla tankar till oss alla :)

• Lise W

Millan då, som det kan bli, kramar om dig litegrand. Det är inte så farligt med en skrapning ändå, för mig förklarade de såhär: de går in med något som liknar ett sugrör o suger ut resten, alltså inget direkt "skrapande" därinne som benämningen missvisande är, du blir sövd (lr ja det blev jag) o visst det är lite obehagligt men seeen är det skönt när man kan sluta blöda o liksom gå ett steg vidare.

Å andra sidan kan man undra vilka "klantskallar" det finns i vården som efter alla dessa undersökningar "missat" en rest.

Ja vi finns i våra tankar, stor kram Lise

• Lise W

Lindis: vi fick svar med posten efter 6 dagar men vi tog provet en tisdag o måndag blev sex dagar så det är möjligt det kan gå fortare för dig. Jag håller tummarna här. kramenom

• Lise W

Ja Lindis vad är det för fel på människor som MÅSTE döma/fördöma utan att ha en susning om vad som rör sig i huvudet på andra, jag har så många gånger tagit illa upp o verkligen "försvarat" mitt beslut, men kommit fram till med tiden att det spelar ingen roll vad jag säger, folk gömmer sig bakom sin skärm här och kommer med fingervisningar, det är inte ens värt mödan att besvara för min del längre. Jag VET i mitt hjärta vad o hur jag tänker, låt dem tycka vad de vill. De största förlorarna i livets lotteri är dem som inte kan sätta sig in i andras situation o ha förmågan att känna empati o förståelse för andras tankar och beslut oavsett vad de månde vara.

Stor kram på oss.

• Lise W
    Ussaka skrev 2011-10-16 11:35:16 följande:
    Jag skriver inte att ni har gjort fel. Jag skriver att jag blir ledsen. Och det kan man väl få bli, ni blir det ju själva?
    Jo det räcker väl att vi är det då.
Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort