Downs syndrom - Vi gjorde abort
Elle: Skönt att det gick bra för dig och att du hade en barnmorska som va bra. Det är så oerhört viktigt! Hade också underbara barnmorskor med mig, fick 2 eftersom det var skiftbyte under tiden. Är också glad att vi valde att se vår lilla flicka, har gjort det lättare att hantera sorgen på nåt sätt. Kände precis som dig att så fort första mensen är avklarad så kör vi på. Tyvärr hade jag nog alldeles för höga förväntningar på att det skulle gå fort och smidigt att bli gravid igen, så när andra mensen kom blev jag helt tom som tur var så hade min underbara man lyssnat lite bättre på läkaren än vad jag hade så han fick förklara en gång till för mig så att säga...Enligt läkaren så är det inte ovanligt att det inte tar sig efter första, kroppen kan behöva mer tid på sig att läka. Vill inte att detta ska sänka dina förhoppningar men på nåt sätt vill jag ändå förberedda dig att det kan bli så...
Önskar er all lycka till!!!!
Vi kommer försöka tills det tar sig, men om man får mensen istället för ett plus som kommer nog besvikelsen att finnas....
Kraam