Victoria70 skrev 2011-01-06 23:21:04 följande:
Idag är det 4 månader sedan aborten. Innebär att det skulle ha varit en månad kvar till förlossning . . fattar det inte. Känns så längesedan, samtidigt så nära.
Idag såg vi en film, Bröderna Karlsson. Ingen sorgsen film, men en tjej blev iallafall gravid och tårarna bara sprutade på mig. Så fort jag hör någon som säger attt de är gravid eller liknande blir jag helt paralyserad. Hur är det med er?
Kan tänka mig att det känns bättre för er och att ni har kommit lite längre än mig då ni är i den fasen att ni försöker att bli gravida igen. Vi har bestämt oss för att inte försöka igen och det är nog därför jag har så svårt att släppa det. Jag vet att det är bäst för oss alla att inte försöka igen, men har så svårt att acceptera det och det är en sådan stor sorg för mig.
Kände bara att jag behövde skriva av mig lite.
Lycka till ni alla som försöker igen, vore som sagt roligt med lite goda nyheter.. Tänk att månens cykel är så stark och att vi är så många kvinnor som är synkade till den.
Kram till er.
Måste bara kommentera ditt inlägg :) Nu i veckan hyrde jag och min sambo exakt samma film: Bröderna Karlsson. Jag blev precis som du väldigt känslosam. Först blev jag ledsen när hon berättade det. När hon sedan berättade det för sin man blev jag arg istället och sa rätt ut: var glada ni, men mycket kan gå fel! Så önskade jag nästan att det skulle gå fel för dem. Hur kan jag vara så elak? I förrgår åkte jag hem till mamma som är sjuk och tog med mig filmen. När vi kom till slutet av filmen där de går på ultraljus stängde jag av den, klarade inte av att se det. Jag visste faktiskt inte att jag skulle reagera såpass starkt som jag gjorde. Men det är tufft att se andras lycka. Vi har ju själva varit där.
Jag brukar beskriva det som att det går att jämföra med någon som vinner flera miljoner, så precis innan de ska få sina pengar får de dem inte. Så känns det för mig. Jag levde min dröm i 21 veckor... sen ryckte någon undan den. Det enda som får mig att gå vidare nu är strävan efter ett nytt liv i magen!
Ni är underbara alla ni tjejer som är härinne! Och kom ihåg, ta inte skit från någon! Läs inte de där trådarna som folk skriver i om DS, de har inte varit där vi är. De kan INTE veta vad det innebär. Ignorera dem och deras okunnighet.
Massa kramar till er