Tack för ert stöd! Vi har nu fått tiden för avbrytande.
Vi har glömt att fråga läkaren och hon har inte tagit upp frågan om psykologstöd. De pratar fortfarande om att vi har haft otur. Som jag ser det kan en gång vara otur men två gånger då är det något som påverkar. Jag har kanske dåliga ägg. Minst två ägg på ett år har ju varit dåliga, kanske ett tredje då jag fick missfall. Det känns inte som så bra odds.
Sen så ska vi få prata med genetiker, men det lät inte nu som om det skulle bli en utredning, för de har ju redan undersökt translokationer och jag tror inte de riktigt vet vad det kan vara annars. Vi får väl se när vi pratar med genetikern. Men om de bara säger att vi ska försöka igen och hoppas på att det lyckas så kommer jag att säga ifrån. Det funkar inte.
När (om) vi orkar igen så funderar vi på att kontakta nån klinik utomlands som sysslar med ivf pgd, det innebär att de tar ut ägg, befruktar dem, låter dem dela sig några gånger och sen analyserar dem. Det finns i Sverige också men jag tror vi kan ha svårt att få remiss om de inte hittar något fel på oss.
För att bara försöka igen på vinst och förlust det vågar jag inte. Vill aldrig vara i den här situationen igen, det känns som om jag går sönder inifrån. Samtidigt så vill jag så gärna bli mamma, det gör så ont i mig när jag tänker på att det kanske aldrig kommer ske. Jag tycker så synd om vårt lilla barn som inte gjort något ont men samtidigt så känner jag att jag inte vill föda fram ett barn med handikapp som kan vara svårt.
Jag har bara hört talas om ett fåtal som fått barn med DS två gånger! Det måste ju finnas fler faktorer än de som läkarna känner till som påverkar.
Millan