Inlägg från: Lindis1974 |Visa alla inlägg
  • Lindis1974

Downs syndrom - Vi gjorde abort

Underbart Millan

• Lindis1974

Millan: ja det stämmer. Både att jag gjorde utomkved och att det är lättare att lyckas med IVF om man har lätt att bli gravid annars.
    :)

• Lindis1974

Till oss sa dem 45 % chans att bli gravid. Så det är ju mycket mer än 20 i normala fall. Vi har ju lyckats på 2 av 3.

Är orolig. Vill strunta i det. Orkar inte vänta på telefonen. Ska kolla om vi får ringa själva eller om man kan göra det på annat sätt...

• Lindis1974

Kan man be dem kolla nackspalten?
    Vår var i ju för sig jättebra sist trots DS så jag vet inte om det skulle lugna mig.
    Vilken läkare hade ni denna gång?
    Tack Millan och kram tillbaka.

• Lindis1974

Nu har jag gjort provet.
    Den jobbiga väntan har satt i gång.
    Någon som vet hur stor risken är för upprepning ?

• Lindis1974

Hade fått papper om det. Risken för mig 0,7 % plus en 1% för att man hade avvikelser förut.
    Inte så farligt men ändå så orolig. Vill bara sova och vakna på måndag ;)

• Lindis1974

Millan: ja dem ringer senast fredag om det är dåligt besked. Annars får vi brev. Ja dem tittade en hel del på bebis. En liten vilding på 7 cm.
    Vi hade samma läkare som Er. Jättebra var hon.
    Ja det är ovanligt såklart att det händer igen. Ska försöka sluta nojja så :)

• Lindis1974
    Victoria70 skrev 2011-10-27 16:34:23 följande:
    Vild bebis = frisk bebis tror jag.

När vi gjorde ultraljus, innan vi fick veta att det barn som vi väntade hade DS, låg det alldeles stilla. Gjorde två stycken UL innan KUBtestes och stilla varje gång. Jag tänkte på det, men jag slog bort tanken. Våra andra barn slog kullebyttor i magen Glad

Lycka till och kram
    tack:)

Förra gången var bebis oxå vild och då sa dem att den inte brukar vara det om något är fel men det var ju DS ändå.
    Känns som om inget stämde in på oss förra gången. KUB visade låg risk för DS, nackspalten var fin, bebis sjövild men ändå..
    Ja i morgon blir en tuff dag. Kommer svimma varje gång telefonen ringer.
  • Lindis1974
    Majmamma1984 skrev 2011-10-27 17:10:30 följande:
    Lindis, minns du vad nackspalten var på den gången?
    nej jag minns inte, bara att den var så bra att den sänkte risksiffran för DS.
  • Lindis1974

Millan. Lite grann kändes det i går. Direkt efteråt. Har tagit det lugnt i dag bara.
    Hoppas allt e bra.
    Ni är alla så rara.

Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort