Kattflickan skrev 2011-10-11 21:55:39 följande:
Jag var på sjukhuset idag, för fjärde gången och undersökte varför jag fortfarande blöder. Det är snart 10 veckor sen aborten. Nu såg de att det fanns kvar en rest! Läkaren sa: Du måste skrapas, annars kommer du inte sluta blöda!
Den resten syntes inte förra gången jag var där! Så nu har jag fått tid för skrapning. Känns lite jobbigt! Börjar förstå hur du kände det Limpan!
Millan
Men fy!! Ja jag blev ju skrapad 4 ggr, tre under operation och 1 gång när jag var vaken. Men på mig såg de ju iaf att det fanns rester kvar. Men efter mina skrapningar så blev det ju inte ens bättre
Tillslut sa både jag och läkaren som undersökte mig att de rester som troligtvis var kvar fick vara det. jag var sååå rädd att de skulle förstöra något på mig efter alla skrapningar. Jag drog ju även p¨å mig en infektion i livmodern efter den 2:a skrapningen tror jag det var.
Men jag har ju blivit gravid 2 ggr efteråt så det är nog ingen fara alls Millan. Huvudsaken att de där jäkla resterna får komma ut!!
Det jag dock undara över är att jag i denna graviditet har en väldigt hjärtformad livmoder. De såg det under UL då jag skulle göra moderkaksprovet. Läkaren som undersökte mig frågade då om jag blivit skrapad. Ja 4 ggr sa jag. Men fick inget svar från henne mer än ett hmmm. Så antar att de nog kan sätta sina spår. Ville inte alls skrämma upp dig eller så, bara berätta hur det var för mig. Men min lille därinne växer ju och verkar trivas i min hjärtformade livmoder så ;)
Lycka till nu Millan! Tänker på dig!!
Lindis: Förstår din rädsla!! Dagarna efteråt är hemska! Jag fick svar väldigt snabbt denna gången, läkaren visste ju hur orolig jag var. Jag sa att jag ville att de skulle ringa oavsett svar, neg som pos. Tror faktiskt att de ringde redan dagen efter eller 2 dagar efteråt. Det gick iaf fort :) Tänker på dig med. KRAM