Inlägg från: MrsP79 |Visa alla inlägg
  • MrsP79

Downs syndrom - Vi gjorde abort

Vill bara skicka en stor kram till dig Susodus! Jag har inte varit i din situation, har däremot förlorat ett barn i magen. Förstår din känsla att man har fött ett barn, men fick inget. Du är ingen dålig mamma, du är en mamma i sorg, det känns för djävligt just nu, jag vet. Ditt lilla barn kommer alltid att finnas med dig och du kommer en dag att må lite bättre. Låt alla känslor komma och gå, det är så man tar sig igenom sorgen. Många kramar till dig!

• MrsP79

Kära Susodus, jag önskar att du visste vad jag vet idag, att du kommer att klara detta! Även om jag inte varit med om exakt det du har varit med om, så vet jag att jag kände som du. Det var så fel, det kändes så fel att han dog. Du har varit med om en förlossning, du har fött ett barn och ska vara stolt över att du har gjort det, precis som alla andra kvinnor som föder barn, och precis som när du födde dina andra barn. Du är absolut inte lat eller oduktig, den som tycker att du borde jobba nu fattar inget. Jag var själv sjukskriven helt i en månad, efter en förlossning i v 21, jobbade deltid i 1,5 månad ytterligare. På ett sätt mådde jag som bäst på mitt jobb (när jag inte behövde träffa min gravida kollega), och på ett sätt ville jag bara vara hemma.

Ja, vad gör man när sorgen är så akut så att man inte vet var man ska ta vägen, när ångesten kommer? Kramas med din man och dina barn, prata med kuratorn, minns ditt vackra lilla barn som finns i ditt hjärta, andas, skriv av dig här! Ingenting du känner är fel, du har rätt till alla känslor du har! Kram

• MrsP79

Tycker det var otroligt starkt av dig att ens åka dit! Din reaktion är helt normal, vem som helst i din situation hade kunnat reagera sådär. Tror faktiskt att varje gång du tillåter dig att vara "svag" så blir du starkare. Och du, du behöver inte vara stark heller! Jag (även om jag inte var i samma situation riktigt) orkade inte träffa gravida kvinnor eller små bebisar på många månader. Gör det som känns bra för dig, ingen annan kan bestämma hur du ska göra eller känna! Det låter som om du har ett bra stöd hos din man! Ta hand om er!

• MrsP79
    Susodus skrev 2016-03-03 05:12:52 följande:

Idag har jag sett ett hjärta slå! Blev väckt mitt i natten och tankarna börjar snurra, hur resonerar ni kring NIPT? Är det tillräckligt tillförlitligt? När man läser verkar det lite tudelat men det verkar som att jag med min historik kan få det gratis.

Wow, vad roligt! Förstår att det är många känslor!

Vet tyvärr inte så mycket om NIPT, men har inte hört att det är något man erbjuder genom landstinget. Däremot borde du ju få göra moderkaksprov, vilket väl har lägre risk än fostervattensprov? Hur som helst, lycka till, och kom ihåg att chansen att allt går bra är större än att det inte går bra!
  • MrsP79
    Susodus skrev 2016-04-11 11:41:21 följande:

Gjort UL allt såg jättefint ut, ing bråck, inget vatten i huvudet eller liknande, nackspalten 1,1, dvs knappt mätbar, hjärta bra, hjärna bra, storlek bra, mycket rörlig, känns jätteskönt!

Åh, så skönt att höra! Jätteglad för din skull!
Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort