Downs syndrom - Vi gjorde abort
Ja..jag har hittat denna tråden och legat hopkrupen i sängen hela dagen och bara läst...
Fick igår besked via telefon medans jag var på väg hem från jobb, att vårt fvp visade på DS. ...
Tog kub-testet i feb och sannolikheten efter U med min ålder (37) och dyl var 1:204, efter UL + blodprov 1:54. Jag var lite tveksam till FVP men min man insisterade, jag slog bort det med tanken att "äsch, det är nog ingen fara". Allt på KUB-UL såg bra ut, nackspalten fin och inget annat...och så detta besked igår em. Har varit som en zombie sedan dess. Mår bara illa och är förtvivlad, kan inte äta, inte sova...visste ju redan innan provet att om det skulle visa på DS så skulle vi avbryta. Har nu fått tid för att ta första tabletten måndag morgon och sen läggas in på onsdag. Känner mig fortfarande som i en mardröm. Känner ju barnet röra sig i magen och det skär i hjärtat av förtvivlan.
Har läst och tagit till mig era fina historier och känner en sådan tacksamhet att ni delat med er av era historier och det har gett mig lite hopp mitt i allt elände att orka ta till mig info och försöka samla mig inför vad som komma skall, nästa vecka.
Det hemska är att jag hela tiden från dag 1 har sagt att något känns som om det inte är som det ska. Jag visste inte om det var positivt eller negativt men något var det. Och ja, så här blev det. Kunde inte peka på det...men jag har inte alls mått så här tidigare när jag varit gravid och jag har inte mått illa en enda gång under denna graviditeten, kanske var det bara ett försvar...
Det blir ingen sommarbebis iaf...<3 <3 <3
Fairytale01