Downs syndrom - Vi gjorde abort
Hej får man följa med i denna tråd? Har precis som er andra gått igenom samma sak nu i dagarna.
Hej får man följa med i denna tråd? Har precis som er andra gått igenom samma sak nu i dagarna.
Hej å tack för att man får vara med...
Vi valde att avbryta graviditeten då det visade sig att barnet hade ryggmärgsbråck, som sen visade sig va ganska stort. Är skönt att kunna skriva här med andra som går igenom samma sak som en själv, som verkligen förstår ens känslor. För den som inte har varit med om det vet inte hur det är...
Just nu känner jag som Ettan 01 skrev att allt är svart i början, men nånstans inom en så vet man att man valde "rätt" för en själv och ens familj och även det ofödda barnet...
Är ni andra sjukskrivna än eller hur länge var ni det efter? Just nu känns det som jag aldrig kommer att orka jobba igen och att behöva möta en massa människor...helst skulle jag vilja vrida fram tiden så långt som möjligt...vet att inte sorgen försvinner, men då vi har bestämmt oss för att försöka på nytt igen om min kropp är återställd så skulle jag vilja vara där...och ha fått reda på att allt är som det ska då...
Skickar en hel hög med styrkekramar till er andra!!!!
Fråga mig gärna nåt som ni undrar över/vill veta...känns bara skönt att kunna få vara med här och bara skriva av sig.
Ja det är tur att man har stöd från familj, vänner och arbetskamrater...hjälper oss väldigt mycket just nu....
Jag är sjukskriven sammanlagt 3 veckor...känns skönt att bara kunna va och ta dagen som den kommer.
Ja visst vill man att tiden ska gå fort fram, så man kan försöka på nytt. Men den tiden kommer så småningom hoppas jag...
För oss så behöver ju inte vi vänta på några provsvar eftersom ryggmärgsbråck inte beror på nåt sånt fel. Det enda som jag ska göra är att äta folsyra för att minska risken att det blir så igen.
Hej alla!
Vilken tur att jag hittade hit. Känner mig så otroligt ensam med mina tankar och min sorg.
Jag genomgick en sen abort (v.21) för ca en vecka sedan pga Downs syndrom. Allt känns så overkligt. Skultdkänslorna är enorma.. gjorde jag rätt?! Hur känner ni såhär i efterhand? Jag var hela tiden rätt säker på att jag ville göra en abort.. men nu i efterhand grubblar jag så mycket över mitt beslut. Jag saknar min pojke något enormt! Jag vill ju så gärna bli mamma.
Dagarna känns otroligt tunga... jag måste ha saker att göra hela tiden annars gräver jag bara ner mig och ser allting svart. Hur tar ni er igenom dagarna?
Stor kram till er alla/ Linda
För oss talade dom om att dom tog kort, sen fick vi välja själv om vi ville ha det eller inte.