• NKmamma

ni som håller på med ÄD och även ni som fått barn via ÄD skulle er sambo donera sperma?

Jag och sambon kom att prata om när vi höll på med ÄD så ville han donera sperma. Han ville ge tillbaka så att säga.

Skulle er sambo donera?
    Är bara nyfiken.
    Motivera gärna.

• Svar på tråden ni som håller på med ÄD och även ni som fått barn via ÄD skulle er sambo donera sperma?
  • Emmylou

Hej Miss Maple!

Vi pratade faktiskt om detta för några dagar sedan. Det var jag som ställde frågan, maken skulle kunna tänka sig att donera. Han vet ju hur det känns att längta efter en liten & han tycker att insatsen (ordval ) han i så fall skulle göra är minimal med tanke på den hjälp han kan ge. Han har ett ovanligt utseende också .(icke-europeiskt)Längre än så har inte tankarna kommit, just nu jobbar han så mycket så han hinner knappt hem till middagstid. Men, någon gång kanske. Kram

• kramiiis

Min sambo har sagt att han tänker donera om vi lyckas nån gång men inte innan dess.

• villsågärna38

Min man skulle gärna göra det om vi själva skulle få barn, men han får inte tyvärr. Vi gör icsi och han har lite för få simmare. Kram

Ruvar på ett guldägg!
  • Mama Mia

Vi har gjort donatorinsemination och vi fick veta att en hel del av donatorerna är just såna som själv haft svårt eller har nån i sin närhet som haft svårt att få barn och därför vill hjälpa andra i samma sits.
    Dom, vårdstudenter och blodgivare är tydligen dom största donatorgrupperna.

• NKmamma
    villsågärna38 skrev 2010-09-19 16:00:53 följande:
    Min man skulle gärna göra det om vi själva skulle få barn, men han får inte tyvärr. Vi gör icsi och han har lite för få simmare. Kram
    Kan ju lägga till då att sambon inte heller fick donera pga att han har diabetes typ 2.
    Mama Mia skrev 2010-09-19 16:05:57 följande:
    Vi har gjort donatorinsemination och vi fick veta att en hel del av donatorerna är just såna som själv haft svårt eller har nån i sin närhet som haft svårt att få barn och därför vill hjälpa andra i samma sits.
    Dom, vårdstudenter och blodgivare är tydligen dom största donatorgrupperna.
    Det visste jag inte. Tack för infon, det var intressant.
  • anirac1

Hej
    jag tror att OM min man kunde så skulle han likaså jag.... MEN nu har han ett kromoson fel o jag för dåliga ägg så för vår del är det omöjligt.

BTW hur är det annars? Vi är inne på den femtielfte förkylningen dock inte jag =) Annars rullar de på.
    Kramar Carina

• NKmamma
    anirac1 skrev 2010-09-24 22:06:41 följande:
    Hej
    jag tror att OM min man kunde så skulle han likaså jag.... MEN nu har han ett kromoson fel o jag för dåliga ägg så för vår del är det omöjligt.

BTW hur är det annars? Vi är inne på den femtielfte förkylningen dock inte jag =) Annars rullar de på.
    Kramar Carina
    Tack för ditt svar.

Jodå det är bra. Tror att tjejerna håller på att bli förkylda igen, men det får vi väl räkna med.  Hoppas bara att jag slipper just nu iaf.
    Kram.
Svar på tråden ni som håller på med ÄD och även ni som fått barn via ÄD skulle er sambo donera sperma?