Inlägg från: Sophiebysophie |Visa alla inlägg
  • Sophiebysophie

Jag funderar på att börja sälja Mary Kay, någon konsult som kan svara på frågor?

Hej

Jag är en 28 årig tjej som funderar på att börja sälja Mary Kay, har en kollega på jobbet som säljer MK, och hon vill ha nya säljare till sig (vet att dom får provision osv när dom värvar). Dom är en unit här där jag bor, hon berättade att dom va på en stor mässa i skandinavium nyligen och dom va bara 40 000:- ifrån nån säljbelöning eller var det nu va. Så det går i alla fall ganska bra för dom. Hon säger att hon har tjänat in det hon har lagt ut och mer därtill, att det är lätt sålda produkter, och hon har bara haft det som en hobby, men ska nu börja satsa mer och starta eget företag osv.

Jag är lite sugen på att testa, jag har ju alltid varit intresserad av make up, hudvården verkar också väldigt intressant, och man får tydligen utbildning, vilket jag tycker är viktigt, för man måste ju kunna sina saker om man ska sälja dom här produkterna.

Jag tänkte i början i alla fall, ha det som en "hobby" alltså börja i mindre skala, försöka bygga upp en kundkrets så får man se hur lättsålt det är.. Men jag är orolig att jag inte får igen det jag lägger ut på produkterna i början. Man måste ju köpa ett starter kit och även produkter, så ca 4000-5000:- behöver man lägga ut i början. (ca 1500 starter kit+2500:- i produkter igentligen 5000:- men man får 50% rabatt om man handlar för 5000
    Inte så kul att gå back 5000:- spänn.
    Men min kollega säger att det är så lätt.. men är det verkligen det?
    Jag fick mitt första barn för 17 månader sedan, så jag går en del på öppna förskolan osv så man har lärt känna en del mammor, och jag har en syster och en svägerska och svärmor som skulle kunna va intresserade. På mitt jobb är det redan 1 som säljer, så där skulle jag inte få några kunder. En del vänner också som skulle kunna rekommendera vänner osv.

Man får ju inte marknadsföra sig via internet eller så heller vad jag förstått.. synd annars hade man ju lätt kunna gjort en hemsida eller blogg och marknadsföra sig på det sättet.

Ni som säljer Mary Kay, kan ni inte berätta lite mer? Hur stor skala säljer ni? Hur mkt har ni tjänat ungefär? hur många kunder? Vad kostar möten och utbildningar?

I början så tänkte jag mig en extra inkomst på 2000:- i månaden hade varit helt okej! Eller att jag vill i alla fall lägga en 5000:- order vartredje månad, så man håller sig aktiv.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Jag funderar på att börja sälja Mary Kay, någon konsult som kan svara på frågor?
  • Sophiebysophie
    Jezamine skrev 2010-09-14 09:44:23 följande:
    www.marykay.se/sub.php?&menu=8
    Det va inte svaret på min fråga, har som sagt kontakt med en konsult på min arbetsplats.

Talade med min syster och hon hade ingen bra erfarenhet av Mary Kay försäljare, hon hade träffat en, och hon håller tydligen på och ringer och vill pracka på dom saker hela tiden. Är liksom jobbig. Hon kände att man var tvungen att handla också.
    Sen sa hon att priserna va lika dyra som Lancome, och att hon då likaväl kunde köpa deras produkter.
Svar på tråden Jag funderar på att börja sälja Mary Kay, någon konsult som kan svara på frågor?