36 år, ofrivilligt barnlös, önskar några i samma situation att "prata" med
Hej Anci!
Hur har det gått för er sedan du skrev inlägget i september? Jag fyllde 37 år i december och en vecka innan det fick vi tid hos fertilitetsenheten i Huddinge. Det kändes jättebra och slutet på januari ska jag börja med nässpray inför vårt första IVF-försök. Det har varit en lång process att komma så här långt, jag beställde tid för en utredning i juni -09, fick tid i oktober och remissen skrevs ut i november -09. Det var inget fel på någon av oss. Kön har varit olika lång, i somras sa de att vi skulle få komma i november, men när jag ringde i höstas var tiden framflyttad till februari. I samma veva pratade en kompis om insemination, något som vår gynekolog inte nämnde. Vi gjorde då en insemination på Linnékliniken i Uppsala, men det gav inga resultat. Har ni provat det? På Linnékliniken kostade det 2500 kr, men på Andrologen i Stockholm (Sophiahemmet) kostar det bara 500 kr, så det hade jag kunnat göra fler gånger om vi bara vetat att det var ett alternativ.
I Stockholm är förresten åldersgränsen för IVF 40 år, tack och lov! Har ni funderat på att göra IVF privat?