36 år, ofrivilligt barnlös, önskar några i samma situation att "prata" med
Hej Anci73 och ni andra.
Jag och min sambo är också ofrivilligt barnlösa. Vi har gjort ett privat försök via Sophiahemmet i stockholm nu på försommaren. Det slutade tyvärr med MA i v 13.
Vi står i kö till Huddinge och förhoppningsvis kommer vi fram i kön innan årsskiftet. Det känns långt dit och som att tiden bara går och går och chanserna blir sämre. Jag är 36 år gammal, har haft mycket problem med mina äggstockar med cystor och operationer. Dessutom har jag endometrios, även om jag inte har fysiskt ont av den.
När vi började vår utredning så visade det sig att jag har ett förhöjt FSH-värde och för högt östradiol-värde. Jag var också väldigt svårstimulerad under hormonbehandlingen och fick bara ut två äggblåsor.
Just idag är jag inne i en tokdipp, eftersom jag precis läst en artikel om hur chanserna att bli gravid droppar dramatiskt när man fyllt 36. Och jag hade inga bra chanser innan...
Vi kämpade så för att bli gravida och så blev vi snuvade... Har också läst alldeles för många historier där det blivit en graviditet på första försöket med ivf, men som slutat i missfall och sen har det inte lyckats igen. :0/
Hjärtans fröjd: Åh. Jag vet precis hur det känns. Precis efter mitt missfall fick jag TVÅ gravvobesked från folk jag jobbar med. En med samma BF som jag hade. Man vill verkligen bara gråta efter det.