• Stella Kardunn

36 år, ofrivilligt barnlös, önskar några i samma situation att "prata" med

Har ni fått reda på varför ni inte får till det eller tillhör ni dessutom gruppen oförklarligt barnlösa än så länge?

Jag bor själv inte i Stockholmsområdet, men har förstått att man inte har med IVF i vårdgarantin där och att köerna är uppåt 1,5 år.

I Västra götalands län som jag tillhör, är gränsen för att få påbörja hormonbehandling för IVF dessutom 38 år, om det är samma i Sthlm vet jag inte, men om det är så skulle jag råda er att kontakta en privat klinik på en gång då du (precis som jag) snabbt börjar närma dig åldersgränsen för att få börja med IVF inom landstingets regi överhuvudtaget.

• Stella Kardunn
    Hjärtefröjd skrev 2010-09-15 18:56:15 följande:
    Sedan i juli gäller vårdgarantin för IVF även i Stockholm, inte så dumt.

Ansluter gärna till tråden. Jag och min man är också ofrivilligt barnlösa, och ska efter att ha skjutit på det bra länge, påbörja utredning i oktober.

Vi håller tummarna varje månad, men trots att vi prickar ÄL så vill det sig inte. Jag försöker hålla modet uppe för att inte deppa ihop totalt, men idag gick det bara inte när min kollega avslutade dagen med att de väntar barn i januari. Jag gratulerade så gott jag kunde och försökte verka glad, men han såg nog på mig att jag blev ledsen. När jag lämnat jobbet kunde jag inte annat än gråta.
    Nämen va bra! Hoppas de får extra resurser för att bearbeta köerna också då så det rör på sig lite.

Vi tillhörde själva gruppen oförklarligt barnlösa ända tills vi äntligen fick göra vårt första IVF försök där det visade sig att ingen befruktning sker trots att vi är så himla normala. Så jag vet precis hur frustrerande det är att försöka år efter år och få höra att allt är så himla normalt och att det "borde gå".
Svar på tråden 36 år, ofrivilligt barnlös, önskar några i samma situation att "prata" med