Inlägg från: Kelly1994 |Visa alla inlägg
  • Kelly1994

okej med incest??

Imortaelis skrev 2010-09-29 19:00:24 följande:
    Jag anser då verkligen inte att incest är okej överhuvudtaget. Man har inte sex med sitt kött och blod. Punkt slut.
  • Kelly1994
    Selfish Geene skrev 2010-09-29 19:08:24 följande:
    Tror du att de ligger med varandra för att de inte insett att samhället skulle fördöma dem??

Vad gör "markeringen" för nytta? Tror du att det avskräcker andra som haft tankar på att ligga med sina syskon?
    Markeringen ska få dem att fatta att det är FEL.
    Men det viktigaste i det här tycker jag absolut är att man SKA göra abort om man blir gravid med sitt syskon.
  • Kelly1994
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-09-29 19:12:20 följande:
    Det är fel för att det är fel alltså?
    Det är FEL för att det är SJUKT och VIDRIGT. Punkt slut. Alla tycker och känner olika.
    Varför tycker du INTE att det är fel?
  • Kelly1994
    Selfish Geene skrev 2010-09-29 19:48:35 följande:
    Tycker du att det är friskt och gulligt med människor som tänder på att bajsa på varandra?
    Om inte: Vill du bestraffa den gruppen ockå? Om inte: Varför?
    För att de kommer antagligen inte föda några bajskorvar till barn. Syskon som får barn kommer få missfoster till ungar.
  • Kelly1994
    Selfish Geene skrev 2010-09-29 19:46:30 följande:
    Så du vill att kvinnan ska tvingas till abort?
    JA.
  • Kelly1994
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-09-29 20:25:41 följande:
    Hur stor är den risken? Vet du det?
    Jag tycker det är lika sjukt att behålla ett barn som blivit till mellan syskon som av våldtäkt.
    Men hur tror du det känns för ungen att ens morbror är ens pappa?! :S
  • Kelly1994
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-09-29 20:31:28 följande:
    Det går bra att erkänna att du inte vet vad svaret är istället för att byta ämne. Men då måste du också erkänna att ett av dina argument inte är så starka som du trodde.
    ARGUMENT? Är det här någon jävla tävling? JAG TYCKER att det är vidrigt. Och nu svarade DU inte på min fråga. Hur tror du det känns för ett barn att bli kallad inavel?! Och det värsta är att den skulle vara tvungen att le och säga med sin mongolida blick; Ja Jag är inavel.
  • Kelly1994
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-09-29 20:40:36 följande:
    Det är en diskussion eller en debatt om du hellre föredrar det. Svarar du på min fråga om jag svarar på din?

Isåfall kommer här mitt svar:
    Jag tror inte att det känns speciellt bra att bli kallad inavlad, jag tror att sex som leder till barn mellan syskon är problematiskt på flera sätt, bland annat att avkomman kan bli lidande. Det betyder dock inte att jag vill förbjuda det ocj jag vill inte se någon tvångsabort om det väl händer. Sex som inte kan leda till barn har jag inga som helst problem med.

Hur var det nu, vet du hur hög risken är för fosterskador hos barn vars föräldrar är syskon?
    Nej, det vet jag inte och jag bryr mig inte, bryr mig främst om barnets känslor.
    Varför vill du inte ha tvångabort?
  • Kelly1994
    Selfish Geene skrev 2010-09-29 21:15:09 följande:
    Tycker du att alla gravida kvinnor som löper ökad risk att föda sjuka barn ska tvingas att göra abort?
    NEJ, det tycker jag inte. :) Jag tycker inte att det är okej med incest, kan du acceptera det?
  • Kelly1994
    Selfish Geene skrev 2010-09-29 22:32:54 följande:
    Varför ska inte alla kvinnor som riskerar att få missbildade barn tvingas till abort?
    Ja, VET DU DET? :O Jag tror att barnet har stor chans att bli psykisk sjuk, hmmm, procent på det, vad ska vi säga ,100 %!!! Jag fattar inte hur man kan utsätta ett barn för att bli inavel. Jag tycker att den sjuka systern borde ruttna i HELVETET om hon föder barnet. PUNKT SLUT.
  • Kelly1994
    lykantrophona skrev 2010-09-29 22:37:27 följande:
    Det fina är att man får tåla att bli ifrågasatt ifall man inte kan motivera sina åsikter. Det är så det går till i diskussioner kring kontroversiella ämnen. Men, du har ju ganska många år på dig att lära dig sånt på. Synd att man inte har mer retorik och sånt i skolan.

Så, en kvinna över 40 som blir gravid har förhöjd risk att få ett barn med down's syndrom, ska respekteras. Men en kvinna som blivit gravid med en släkting ska tvingas till abort, pga en förhöjd risk för ärftliga sjukdomar? Hm. Jag tycker inte det verkar det minsta smart att skaffa barn med brorsan, men jag skulle aldrig döda någon annans foster mot den blivande moderns vilja. Man får sätta saker i sitt perspektiv lite.

och hur är det med samkönade syskonpar då? De kan inte få barn.

Var går gränsen? Säg att två biologiska syskon har växt upp separat, men sedan träffas och börjar ha sex. Är det fruktansvärt fel? Eller två adoptivsyskon, biologiskt obesläktade, som påbörjar ett sexuellt förhållande?
    Är det familjebanden eller de genetiska banden som är viktiga enligt dig?
    DET FINA ÄR att jag har ett liv och försöker gå ifrån datorn så jag kan göra det jag tycker om och inte sitta och diskutera med folk om varför man inte knullar med sina syskon.
    FRÅGA era syskon och föräldrar vad de tycker om incest och säg sedan dina åsikter; kanske kan era hämmningar släppa och ni kan få en fin stund i sängen allihopa!
    Jag ska nog gå och snacka med min bror, det är sånt vi gör, SNACKAR OCH HAR EN VETTIG NORMAL BRA RELATION, INTE FAN skulle jag någonsin göra nåt äckligt med honom.
    JAG FÅR TYCKA SOM JAG VILL, JAG TYCKER ATT KVINNAN SKA GÖRA ABORT FÖR JAG TROR STARKT PÅ ATT BARNET BLIR PSYKISKT SJUK OM DEN HÄR TVÅ FÖRÄLDRAR SOM ÄR SYSKON MED VARANDRA.
  • Kelly1994
    Selfish Geene skrev 2010-09-29 22:41:17 följande:
    Jag frågar inte vad du tycker om hennes val att föda sitt barn.
    Jag undrar varför du inte vill tvinga alla kvinnor som löper ökad risk för att föda missbildade barn?

Men när vi ändå är inne på psykiska sjukdommar: Tycker du att kvinnor som lider av schizofreni ska tvingas att göra abort? Sjukdomen är ärftlig.
    Jag kan med all säkerhet säga att ett barn som är till genom incest INTE mår bra PSYKISKT.
  • Kelly1994
    haraldur skrev 2010-09-30 02:55:42 följande:
    Okej med incest,bara man har kondom
    TACK!
  • Kelly1994
    M C skrev 2010-09-30 10:22:33 följande:
    Om du tar dig tid att läsa tråden får du veta hur många fel du har i din text.
    Men visst historiskt sett är det vanligt med incest, tut-ankh-amon tex var det sorgliga resultatet av många generationers inavel. Inte så lyckat kanske.
    Men det är inte det som är frågan här.
    Var det inte frågan? JAG startade tråden och jag skrev vad tycker ni om incest? Hon skrev sin åsikt och det tycker jag har mycket med tråden att göra.
  • Kelly1994
    Mornie Alantie skrev 2010-09-30 17:54:51 följande:
    Varför tror du att någon som tycker det är ok att ha sex med sitt syskon (säkert) tycker det är ok att ha sex med sitt barn?
Svar på tråden okej med incest??