lykantrophona skrev 2010-09-29 22:37:27 följande:
Det fina är att man får tåla att bli ifrågasatt ifall man inte kan motivera sina åsikter. Det är så det går till i diskussioner kring kontroversiella ämnen. Men, du har ju ganska många år på dig att lära dig sånt på. Synd att man inte har mer retorik och sånt i skolan.
Så, en kvinna över 40 som blir gravid har förhöjd risk att få ett barn med down's syndrom, ska respekteras. Men en kvinna som blivit gravid med en släkting ska tvingas till abort, pga en förhöjd risk för ärftliga sjukdomar? Hm. Jag tycker inte det verkar det minsta smart att skaffa barn med brorsan, men jag skulle aldrig döda någon annans foster mot den blivande moderns vilja. Man får sätta saker i sitt perspektiv lite.
och hur är det med samkönade syskonpar då? De kan inte få barn.
Var går gränsen? Säg att två biologiska syskon har växt upp separat, men sedan träffas och börjar ha sex. Är det fruktansvärt fel? Eller två adoptivsyskon, biologiskt obesläktade, som påbörjar ett sexuellt förhållande?
Är det familjebanden eller de genetiska banden som är viktiga enligt dig?
DET FINA ÄR att jag har ett liv och försöker gå ifrån datorn så jag kan göra det jag tycker om och inte sitta och diskutera med folk om varför man inte knullar med sina syskon.
FRÅGA era syskon och föräldrar vad de tycker om incest och säg sedan dina åsikter; kanske kan era hämmningar släppa och ni kan få en fin stund i sängen allihopa!
Jag ska nog gå och snacka med min bror, det är sånt vi gör, SNACKAR OCH HAR EN VETTIG NORMAL BRA RELATION, INTE FAN skulle jag någonsin göra nåt äckligt med honom.
JAG FÅR TYCKA SOM JAG VILL, JAG TYCKER ATT KVINNAN SKA GÖRA ABORT FÖR JAG TROR STARKT PÅ ATT BARNET BLIR PSYKISKT SJUK OM DEN HÄR TVÅ FÖRÄLDRAR SOM ÄR SYSKON MED VARANDRA.