Inlägg från: Kelly1994 |Visa alla inlägg
  • Kelly1994

okej med incest??

ius lexis skrev 2010-09-28 14:32:29 följande:
    Tycker incest är fruktansvärt hemskt och tråkig grej där människor kan fara fruktansvärt illa.
  • Kelly1994
    Toboas skrev 2010-09-28 16:13:47 följande:
    Är det verkligen så svårt att skilja på sak och person? Jag kan försvara en massa saker utan att jag själv vill hålla på med det.

Jag tycker att alla ska ha rätt att göra emotionella, generaliserande och inskränkta inlägg på diskussionsforum på internet - trots att jag själv aldrig gör det. Flört
    Men om du fick reda på att din morbror var din pappa, hur skulle du reagera?
  • Kelly1994
    Toboas skrev 2010-09-28 16:15:36 följande:
    Jag stötte på uppgiften förut att de israeler som arbetat på kibbutz nästan aldrig blev tillsamman med någon som de träffade där (som barn alltså). Kibbutzen tros ha skapat en familjeliknande atmosfär vilket triggade de instikterna hos dem.

Lite OT men intressant ändå :)
    Vad är kibbutzen? :)
  • Kelly1994
    M C skrev 2010-09-28 19:09:24 följande:
    Ja, men inte plåga dem. Sen när är sex plågsamt? Men valpar? Seriöst? Du tror inte det kommer in något plågsamt moment där?
    Jaha. Så nu är det okej att ha sex med djur också, fast nonono inte med valpar.
  • Kelly1994
    ForReal skrev 2010-09-29 01:46:53 följande:
    Men Kelly1994 - du svarar ju fortfarande inte på det många av oss frågat - VARFÖR ska det vara tvångvård för dessa personer (de är inte farliga för samhället)?
    FÖR ATT DET ÄR SJUKT ATT TÄNDA PÅ SINA SYSKON.
    Orkar inte diskutera det här längre. Vi har egna åsikter och jag tycker det är coolt att ni vågar ha så öppna sinnen om sånt här utan att må illa som jag gör bara jag tänker på det. För mig så finns det dock en gräns och den går vid incest.
  • Kelly1994
    Selfish Geene skrev 2010-09-29 16:14:21 följande:
    Ok, vi leker med tanken att det faktiskt är sjukt att tända på sina syskon.
    Är diagnosen tillräckligt skäl att motivera tvångsvård?
    JA, det tycker JAG.
  • Kelly1994
    Selfish Geene skrev 2010-09-29 16:56:03 följande:
    Varför ska de tvångsvårdas?
    Vad är syftet med "vården"?
    Hur länge ska den fortgå om patienterna inte tillfrisknar?

Hur ska vården se ut?
    1. För att de har en rejäl skruv lös (Den som håller ihop hela vettet).
    2. Att de ska sluta knulla sina syskon
    3. Det vet jag inte.
  • Kelly1994
    Selfish Geene skrev 2010-09-29 18:17:52 följande:
    1. Att "ha en skruv lös" är väl inget skäl till tvångvård?? Massor av icke-våldsamma människor har "skruvar lösa" både här och där, inte tycker du väl att alla ska tvångsvårdas bara av den anledningen?!?

2. Om de vill ligga med sina syskon kommer "vården" att vara verkningslös, man skulle dessutom att bli tvungen att frihetsberöva dom.

3. Tycker du att incest-utövarna ska kunna låsas in resten av sitt liv om de inte blir "botade"?
    3. Nej det tycker jag inte absolut inte. Men de borde inte få träffa sina syskon mer.
  • Kelly1994
    Selfish Geene skrev 2010-09-29 18:33:28 följande:
    Att belägga personer med besöksförbud är verkningslöst om en överträdelse inte leder till bestraffning.

Hur ska syskonen hindras från att träffas?
    Om man inte håller besöksförbudet så kan det gå till rätten. Om de inte håller besöksförbudet kan de då bli straffade för det och få betala böter.
  • Kelly1994
    Selfish Geene skrev 2010-09-29 18:57:21 följande:
    Böter för att de träffas?

Hm, ok..
    Hur ska kontrollen gå till? Ingen av de inblandade lär ju ange sig själva, ska polisen patrullera deras hem? Avlyssna telefoner?
    Nej, de får väl vara extremt försiktiga om de nu måste fortsätta knulla med syskonet. Tycker dock att en rejäl markering behövs.
Svar på tråden okej med incest??