Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

okej med incest??

KlasKristian skrev 2010-09-14 17:11:28 följande:
    Nej, varför skulle jag det? Det är ju inte hans fel att läget blev som det blev.
    Men du skulle ta hans far ifrån honom genom att skjuta dig själv? Obestämd
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    KlasKristian skrev 2010-09-14 17:14:49 följande:
    Det vet jag inte om jag skulle, men att få reda på att man i sju år ovetandes haft ett förhållande med sin egen syster kan nog utlösa en hel del konstiga känslor och reaktioner skulle jag tro.
    Men varför? Din fru är ju fortfarande samma människa som hon har varit i senaste 7åren.
  • I Blackrose I
    KlasKristian skrev 2010-09-14 17:35:33 följande:
    Ja, men jag tror inte det någonsin skulle bli samma sak som innan om det visade sig att vi var biologiska syskon. Är tämligen säker på att hon skulle resonera precis likadant i det läget.

Och det där med att skjuta mig kanske var lite drastiskt. Skrev det mest i affekt inser jag nu. Klart är att jag skulle känna en enorm skam - trots att jag vet att jag egentligen inte gjort något fel - och att det skulle ta lång tid för mig att komma in i matchen igen efter något sådant.
    Men varför känna skam? Varför skulle det kännas konstig om det visade sig att ni var biologiska syskon? Du älskar väl din fru? Är det då inte skitsamma egentligen vart hon kommer ifrån?
  • I Blackrose I
    KlasKristian skrev 2010-09-14 17:40:10 följande:
    I min värld har man syskonrelationer med sina syskon och en kärleksrelation med sin sambo/make/maka. De kan för mig inte samexistera. Och nej, jag har inget annat än mina personliga känslor att komma med som argument, men så funkar jag i det här fallet och det står jag för.
    Okej, det respekteras så länge man inte dömer ut andra som väljer att inte följa "normen".
  • I Blackrose I
    Toboas skrev 2010-09-14 14:11:53 följande:
    Ja, det är olämpligt att de skaffar barn men eftersom vi vet att det finns en genetisk disposition för att blir religiös och vi fortfarande låter två religiösa personer skaffa barn så tycker jag att man får fria i det här fallet också... Glad
  • I Blackrose I
    KlasKristian skrev 2010-09-14 21:10:53 följande:
    Nej, men jag  tycker att någon som ligger med sitt eget kött och blod är gravt störd och att sådant beteende inte ska uppmuntras i lagstiftningen överhuvudtaget.

Fortsätt gärna fråga om lagar kontra känslor. Jag kommer dock inte att ändra mig. Vi pratar om incest här, inte lagstiftningen i stort. 
    Har du hört om syskonparet som bor tillsammans och skaffat 4barn? Tycker du ärligt talat att killen förtjänade sitta i fängelse i 2år och vara borta ifrån sina barn. att det är rätt att man tagit ifrån dom 3 äldsta barnen?
  • I Blackrose I
    KlasKristian skrev 2010-09-14 21:21:52 följande:
    Det där i Tyskland? Jodå, det har jag hört talas om en och annan gång.

Trist för dem att det blev som det blev, men avlar man fram en familj med sin egen syster så tycker jag nog att någon form av omhändertagande, typ fängelse, är helt i sin ordning ja (men varför åkte bara killen in?). Och att omhänderta barnen... ja, att växa upp med både sin mamma och sin faster som dessutom är samma person känns inte som det allra sundaste. Har alltså inget att anmärka på det heller.

Jag vet att du/ni kommer att måla ut mig som ett känslokallt monster eller liknande nu och då får det väl vara så. Jag vet också att det finns gott om brister i min argumentation rent logiskt, men jag kan inte göra något åt det. Det är så här jag känner och tänker kring detta.
    Inte känslokall monster bara brist på empati/sympati...

Du, det spelar ingen roll vem som uppfostrar en. Det är kvaliteten på uppfostran som spelar roll inte vart mamman eller pappan kommer ifrån.
  • I Blackrose I
    KlasKristian skrev 2010-09-14 21:31:37 följande:
    Okej. Jag vet själv att jag inte är oempatisk. Jag tycker det är underligt att jag ska utmålas som det bara för att jag inte tycker det är okej med syskon som bildar familj med varandra, men hela den här tråden känns jävligt upp-och-nervänd. Det är typ som om SD skulle få all sympati av alla i någon av de trådarna.
    Nu jiddrar du om någonting som inte har med saken att göra.

Ingen normalfuntad människa känner sympati med en SD-sympatisör. Förstår du verkligen inte skillnaden mellan en IQ-befriad som röstar åt en parti ihopp om att göra livet surare för en viss grupp och två människor som älskar varandra och INTE HAR GJORT någon illa?
  • I Blackrose I
    Stinky skrev 2010-09-14 22:02:40 följande:
    Man kan visst känna sympati med en SD-sympatisör fast man är normalfuntad. Världen är inte svart eller vit i allas ögon. I de flestas ögon (ok, inte här på FL), så är världen nyanserad.
    Om du säger så...
  • I Blackrose I
    dessan59 skrev 2010-09-15 08:27:29 följande:
    Selfish Geene

vad du har råkat utför i din barndom, vet jag ingenting om. Men alla, och vi är många som har blivit utnyttjade som barn, har eller har inget fungerande sexliv. Och det kan jag tacka dom som tyckte att det var okej att förgripa sig på mig när jag var 4 år!
    Det är verkligen hemsk att ha blivit sexuell utnyttjad som barn men om man sätter sina känslor åt sidan och läser vad diskussionen verkligen handlar om så ser ut att det inte har ett dugg att göra med vad du har blivit utsatt för.
  • I Blackrose I
    dessan59 skrev 2010-09-15 09:41:14 följande:
    tycker du att det är okej att en pappa utnyttjar sin son eller dotter för sin egen skull?
    för mig tänjer många av er på gränsättningar i vilken fråga som helst..allt för att försöka normalisera något som som är etiskt och moraliskt fel. ni vet inte vad som är rätt eller fel, eftersom ni tycker att det är helt okej att ha sex med en familjemedlem
    Varför ska det alltid finnas folk som krånglar till det?
    Diskussionen handlade om syskonrelation om jag har förstått det rätt.
Svar på tråden okej med incest??