Inlägg från: dessan59 |Visa alla inlägg
  • dessan59

okej med incest??

ja, vad ska jag säga..... mer än att det är åt helsike fel!! jag tycker att ni som påstår att det är okej att ha sex med syskon etc etc är inte riktiga i huvudet. Dessutom är det ett hån mot oss barn/ vuxna som har varit utsatta för incest som barn!! Men om ni tycker att det är okej att sätta på varandra (fine) men det är inte normalt. och jag vill inte ha en följdfråga om vad som är normalt heller i denna fråga.Men ni kommer att alltid finnas, för mig som blev utsatt var det på 60-talet, men det är ingen större skiljnad nu, utan ni kommer alltid att finnas.... tyvärr
    Har man inte ensmoral att tycka att incest är fel, får man söka för det.

• dessan59

Selfish Geene

vad du har råkat utför i din barndom, vet jag ingenting om. Men alla, och vi är många som har blivit utnyttjade som barn, har eller har inget fungerande sexliv. Och det kan jag tacka dom som tyckte att det var okej att förgripa sig på mig när jag var 4 år!

• dessan59

Selfish Geene
    om de som har blivit våldtagna har väll knappast med inlägget att göra. jag förstår att du inte har förståelse för männiiskor som har blivit sexuellt utnyttjade, men svar på din fråga så hoppas jag att dom som har blivit våldtagna blivit tagna på allvar av sjukvården och att dom har fått hjälp. alla har rätt till ett fungerande sexliv, men det ska inte vara på bekostnad av någon annan. En vuxen "bör" veta vad han eller hon gör, men det är det inte alla som vet, och inte om man läser flera av dom som har svarat i den här tråden

tycker du att det är okej att en pappa utnyttjar sin son eller dotter för sin egen skull?
    för mig tänjer många av er på gränsättningar i vilken fråga som helst..allt för att försöka normalisera något som som är etiskt och moraliskt fel. ni vet inte vad som är rätt eller fel, eftersom ni tycker att det är helt okej att ha sex med en familjemedlem

• dessan59

Jag behöver varken styrkekramar eller någon form av empati från någon av er. jag säger vad jag tycker, att det är sjukt att ha en sexuell relation med en närstående familjemedlem. Sen att jag reagerar på ordet incest är att för mig är det övergrepp. Hur kan ni påstå att det är normalt att knulla med sin bror eller syster? Men håller man på och "normaliserar" allting som är sjukt, så blir det helt normalt till slut. På lika villkor säger en del.... vad vet vi om att det är på lika villkor!?! Hur stort är mörkertalet som utsätts för övergrepp varje dag av någon som tycker att det är helt okej. Så i eran värld är det okej att sätta på varandra, men vi är nog fler som tycker att det är åt helsike!

Svar på tråden okej med incest??