Inlägg från: Reglementet |Visa alla inlägg
  • Reglementet

okej med incest??

TattooMamma skrev 2010-09-13 16:25:45 följande:
    Tror (hoppas!!!) att de som här tycker att incest är ok, bara driver för att få igång en diskussion. Så är det. För ingen normal kan tycka att det är ok.
    Så bara ignorera, de vill ju bara ha lite uppmärksamhet...

Synd att de är anonyma bara......
    Jag anser att det är okej. Så länge två vuxna personer gör något de själva vill, som inte skadar någon, vad är felet?
    *Kommersiellt budskap*
  • Reglementet
    rocknroll44 skrev 2010-09-13 16:42:35 följande:
    Har du ett förhållande med din pappa, farbror, morfar/farfar,  you name it?
    Har du en bror? Om ja, har du ett förhållande med honom?
    Varför skulle jag ha det? Jag anser att det är okej att två kvinnor har ett förhållande, ändå har jag inget förhållande med en kvinna.
    *Kommersiellt budskap*
  • Reglementet
    rocknroll44 skrev 2010-09-13 16:57:40 följande:
    Om det visar sig att mina barn är homosexuella så skulle det vara okej.....MEN INTE okej om de har ett förhållande med varann.

"Folk som resonerar som du hade knappast gjort livet lättare för dom" - och med det menar du?
    Vet du va`? Se till att det blir en lag som gör incest okej då.
    Homosexualitet har jag absolut inget emot.......men däremot har jag väldigt mycket emot incest.
    Vad hade du gjort, dödat dem?
    *Kommersiellt budskap*
  • Reglementet
    TattooMamma skrev 2010-09-13 18:32:58 följande:
    Ja, och vad blir det när de förökar sig med sina syskon? - Ingenting livsdugligt..

Och ja, jag har belägg. Läs lite själv om forskning kring detta och arbetet runt lagen.
    Eh, jo, det kan bli livsduglig avkomma.
    *Kommersiellt budskap*
  • Reglementet
    KlasKristian skrev 2010-09-14 17:02:51 följande:
    Egentligen inte. Jag ogillar mig själv för det här eftersom jag normalt brukar argumentera på precis samma sätt som HRGCX%T/(&!UHJ när det gäller sånt här, typ "det skadar ju ingen så vad spelar det för roll?", men just sex mellan syskon känns för mig så oerhört sjukt och verklighetsfrämmande att jag, enbart av den anledningen, tycker det är helt rätt att incest är otillåtet enligt lag.
    Om du idag skulle få reda på att din sambo är din syster, vad gör du?
    *Kommersiellt budskap*
  • Reglementet
    KlasKristian skrev 2010-09-14 17:08:35 följande:
    Slut. På en gång. Möjligen skjuter jag mig själv efteråt.
    Skulle du döda barnet?
    *Kommersiellt budskap*
  • Reglementet
    KlasKristian skrev 2010-09-14 17:11:28 följande:
    Nej, varför skulle jag det? Det är ju inte hans fel att läget blev som det blev.
    Varför inte?
    *Kommersiellt budskap*
  • Reglementet
    dessan59 skrev 2010-09-15 09:41:14 följande:
    Selfish Geene
    om de som har blivit våldtagna har väll knappast med inlägget att göra. jag förstår att du inte har förståelse för männiiskor som har blivit sexuellt utnyttjade, men svar på din fråga så hoppas jag att dom som har blivit våldtagna blivit tagna på allvar av sjukvården och att dom har fått hjälp. alla har rätt till ett fungerande sexliv, men det ska inte vara på bekostnad av någon annan. En vuxen "bör" veta vad han eller hon gör, men det är det inte alla som vet, och inte om man läser flera av dom som har svarat i den här tråden

tycker du att det är okej att en pappa utnyttjar sin son eller dotter för sin egen skull?
    för mig tänjer många av er på gränsättningar i vilken fråga som helst..allt för att försöka normalisera något som som är etiskt och moraliskt fel. ni vet inte vad som är rätt eller fel, eftersom ni tycker att det är helt okej att ha sex med en familjemedlem
    Vad har det med två vuxna som har frivilligt sex?
    *Kommersiellt budskap*
  • Reglementet
    Selfish Geene skrev 2010-09-15 14:21:49 följande:
    Incestfallet som tas upp i ts handlar om två vuxna syskon som har frivillig sex med varandra
    Fast det var väl inte vad dessan pratade om.
    *Kommersiellt budskap*
  • Reglementet
    dessan59 skrev 2010-09-15 15:58:16 följande:
    Jag behöver varken styrkekramar eller någon form av empati från någon av er. jag säger vad jag tycker, att det är sjukt att ha en sexuell relation med en närstående familjemedlem. Sen att jag reagerar på ordet incest är att för mig är det övergrepp. Hur kan ni påstå att det är normalt att knulla med sin bror eller syster? Men håller man på och "normaliserar" allting som är sjukt, så blir det helt normalt till slut. På lika villkor säger en del.... vad vet vi om att det är på lika villkor!?! Hur stort är mörkertalet som utsätts för övergrepp varje dag av någon som tycker att det är helt okej. Så i eran värld är det okej att sätta på varandra, men vi är nog fler som tycker att det är åt helsike!
    Men om det inte är övergrepp då?
    *Kommersiellt budskap*
  • Reglementet
    M C skrev 2010-09-25 16:50:02 följande:
    Hahaha, den missade jag! *fnissar*
    Själmordsbenägna blir tvångsintagna på psykanstalter, har hört det från några som jobbar på två likadana anstalter i olika delar av Svärrrrje. Nej, jag tänker inte berätta vilka.
    Du hamnar i psykvården oavsett vid försök, sen beror det på. Men nog är det vanligt att du får sitta kvar om det är allvarligt.
    Det finns säkert någon bättre insatt i hur statstiken ser ut, kläm ur er hur det ser ut för fåglarna!
    Nej, man behöver inte bli inlagd för man gör ett sådant försök.
    *Kommersiellt budskap*
Svar på tråden okej med incest??