Inlägg från: KlasKristian |Visa alla inlägg
  • KlasKristian

okej med incest??

Känns ju som om det fattas någon rätt central del i skallen om man tänder på medlemmar av sin egen familj.

• KlasKristian
    SkåneP skrev 2010-09-13 15:59:13 följande:
    Vidrigt? Är det en juridisk term?

Jag tycker som sagt lever är vidrigt.

Själv tycker jag folkmord är vidrigt. Det och blodpudding.
  • KlasKristian
    TattooMamma skrev 2010-09-13 16:23:46 följande:
    Är det helt ok att ha sex med sitt barn oxå då??
    Ojojoj...
    Jadå, om båda är med på det och ingen skadas.

Fattar du väl.
  • KlasKristian

Jag vidhåller att även om man kan få incest att verka acceptabelt, t.ex. genom snajdiga formuleringar och argumentationsövningar som personen med det outläsliga nicket ovan, känns det ändå som om någon central del i hjärnan fattas hos folk som kan gå igång sexuellt på sina egna syskon.

• KlasKristian
    Selfish Geene skrev 2010-09-14 17:00:23 följande:
    Har det någon betydelse?  Även om "något saknas i hjärnan" på de som har sex med nära släktingar är det i sig inte ett argument för att hindra dom att göra det ändå (det är "fel i hjärnan" på människor med tvångstankar också, men du kanske inte vill förbjuda tvångstankar/tvångshandlingar ändå?)
    Egentligen inte. Jag ogillar mig själv för det här eftersom jag normalt brukar argumentera på precis samma sätt som HRGCX%T/(&!UHJ när det gäller sånt här, typ "det skadar ju ingen så vad spelar det för roll?", men just sex mellan syskon känns för mig så oerhört sjukt och verklighetsfrämmande att jag, enbart av den anledningen, tycker det är helt rätt att incest är otillåtet enligt lag.
  • KlasKristian
    Reglementet skrev 2010-09-14 17:07:17 följande:
    Om du idag skulle få reda på att din sambo är din syster, vad gör du?
    Slut. På en gång. Möjligen skjuter jag mig själv efteråt.
  • KlasKristian
    Selfish Geene skrev 2010-09-14 17:08:57 följande:
    Om du inte kan formulera sakliga argument för din stånd punkt skulle det kunna betyda att du förespråkar lagar som är baserade på känslor istället för på förnuft (det kan förstås också betyda att du inte har lätt för att formulera dig i ord, men den saken kan vi kanske utesluta med tanke på att du normalt är lika vältalig och förnuftig som CDG... ;))
    Det är ju det som känns så skumt med det här för min del. Resonerar man rationellt borde ju incest vara tillåtet men... nej, fan heller, ett sådant land vill jag inte bo i.
  • KlasKristian
    Reglementet skrev 2010-09-14 17:10:05 följande:
    Skulle du döda barnet?
    Nej, varför skulle jag det? Det är ju inte hans fel att läget blev som det blev.
  • KlasKristian
    Reglementet skrev 2010-09-14 17:12:08 följande:
    Varför inte?
    Allvarligt talat, hur fan kom diskussionen in på huruvida jag skulle mörda min egen son om det visade sig att min sambo var min syster? Nej, det skulle jag inte och jag tycker inte jag behöver förklara varför heller, mer än ovan (och egentligen inte ens det).
  • KlasKristian
    Selfish Geene skrev 2010-09-14 17:13:47 följande:
    Inte ditt heller, du visste ju inte att din partner var ditt syskon!?
    Varför skulle du skjuta dig?
    Det vet jag inte om jag skulle, men att få reda på att man i sju år ovetandes haft ett förhållande med sin egen syster kan nog utlösa en hel del konstiga känslor och reaktioner skulle jag tro.
Svar på tråden okej med incest??