Inlägg från: Nathisen |Visa alla inlägg
  • Nathisen

Tänk på detta när ni röstar på moderaterna.

Absolut, men förstår ändå inte på vilket sätt detta skulle påverka mig nästa söndag? 

• Nathisen

Ja det är saker som gynnat Sverige, och jag kan lova dig att det finns nog inte en enda moderat i hela sverige som inte tycker att detta är bra. Jag är nog mer rädd för kommunister som vill sänka fotbollspelares löner men gärna kanske höja lönerna för läkare och forskare , än vad jag är för en moderat. 

• Nathisen

usch va fel det blev där, jag menar sänka skatten för fotbollspelare och höja skatten för läkare och forskare skulle det ju vara.

• Nathisen
    J o a n n a skrev 2010-09-11 21:21:31 följande:
    Har jag inte ens hört talas om. Är inte heller rädd för moderater... Har en hel vänskapskrets full av dem, och jag respekterar deras åsikter.
    Men min generella känsla är att dem väljer alliansen enbart för att det gynnar deras egen ekonomi. (Utav egen uppfattning)
    Jag har det bra ställt och vi kommer nog definitivt förlora ett x antal tusen om rödgröna vinner. Men jag kan verkligen inte sympatisera med moderaterna på något sätt.
    Kanske har att göra med att jag är uppvuxen i flerbarnsfamilj med riktigt dålig ekonoomi och en sjuk pappa, så jag vet hur det känns att vara en av dem som inte har något att röra sig med, trots att min (sjuka) far alltid jobbade och kämpade för att vi skulle få mat på bordet.
    Du har helt rätt. Jag röstar blått bla för att det gynnar min familjs ekonomi. Jag är också uppvuxen i en familj med 5 barn, en mamma som jobbar som en undersköterska och med en pappa som har sysslat med lite allt möjligt mellan de arbeten han har haft. Under den perioden va det sossarna som styrde, på vilket sätt va det bättre då, än vad det är idag? 
  • Nathisen
    J o a n n a skrev 2010-09-11 21:34:41 följande:
    Jag tro rinte det var bättre då, men jag tror att för en familj med de förutsättningar som du (och jag) kommer ifrån så blir det inte lättare med moderaterna vid makten.
    Det är ju det som känns, iallafall för mig, så motsägelsefullt. Sossarna har haft 12 år på sig att göra något innan de förlorade valet 2006. Varför skulle det bli bättre nu? 
  • Nathisen
    J o a n n a skrev 2010-09-11 21:44:39 följande:
    Men vad menar du? Tycker du det blivit bättre med moderaterna?
    hahaha är inte det rätt uppenbart? Ja, jag tycker att det har blivit bättre med Alliansen, självklart finns det undantag som inte varit bra, men jag tror att om vi ger dem 4 år till, så kommer vi verkligen kunna se mer fördelar med deras politik. 
Svar på tråden Tänk på detta när ni röstar på moderaterna.