*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
MiAmore, jag har samma erfarenhet som Bumbi, båda mina graviditer har stigit i nivåer och med jämna temperaturer på varje platå
MiAmore, jag har samma erfarenhet som Bumbi, båda mina graviditer har stigit i nivåer och med jämna temperaturer på varje platå
oj vad här händer grejer
MiaPia, grattis till plus! Hoppas nu bara att blodet inte betyder att det gått snett, det lät ju lite oroväckande, men positivt att tempen håller sig hög. Håller tummarna!
FruHöst, åh så spännande, nu måste du väl få komma och göra ett vul, du kan ju ha hunnit komma en bit nu men otroligt märkligt med kurva och märkligt med alla test...
Irika82, välkommen hit, Jag hade lite som du förra eller om det var förrförra kuvrvan, men då när jag fick ytterligare en temp och den var lite högre så flyttade FF tillbaka äl igen. Du går in under sharing och hittar där nåågonstans en länkadress som du kan kopiera och sedan klistra in i vår lista.
Flake, usch vad jobbigt det är när man hoppas så där, men ändå inte vågar hoppas riktigt ändå!
Jättegrattis Flake! Så himla roligt! Och extra roligt när ni har kämpat så för det, och tänk att slippa alla stegen i behandlingen med pergon osv Verkligen roligt!
FruHöst, kan det inte vara någon annan faktor som spökar när du får positiva test i bland och negativa ibland, ring till mvc och fråga om du kan testa där, visst kan de väl ta blodprov? Tror du alltså att du blivit gravid nu vid FF senast utmarkerade äl i så fall? ´Det verkar skumt tycker jag om inte förra plussen var pga tidigare mf förstås, då skulle det kunna stämma, att halterna av hormoner gick lite upp och ner efter ett tidigare (tidigt) mf så att det ibland var mätbart och ibland inte. Helskumt hela alltet! Håller förstås tummarna stenhårt för starkt plus och tydliga tecken!!
MiAmore, hur går det?
Hormonstinn, har tempen gått upp igen? Måste in och kolla
Flake så roligt!
MiaPia,, tråkigt att tempen gått ner de två senaste dagarna, håller tummarna att det ska vända och positivt besked från blodprov.
Ceke, så spännande, allt som är annorlunda är ju väldigt intressant Och som du skriver även om det inte skulle vara pga graviditet är det ändå väldigt positivt att slippa spottnings
Bubblamaj, så härligt med tempökning, spännande dagar nu.
MiAmore, härligt, det låter lovande
Lrika, de där dagarna dpo kan verkligen kännas evighetslånga, det gäller att sysselsätta sig så att man står ut
Själv funderar jag på om äl är i dag, imorgon el på fredag. Vi har inte fått till det och ikväll är inte maken ens hemma än så det är nog kört för idag.
Ceke, jättestort GRATTS!!! Vad kul! Fortsätt vara glad och ta ut glädjen i förskott, helt rätt inställning tycker jag. Inget blir bätttre av att oroa sig i förväg (lätt attt säga, men svårt att följa).
Bubblamaj, din kurva ser också jättefin ut, har testen kommit?
Hormonstinn, inte ge upp än Det där med tempen är ju så lurigt, inte alls säkert att det går att se så mycket mer än att den är över coverline...
Bumbi, din kurva ser också fin ut!
Läängtar, jag har läst på en del om det där med trifasiska kurvor och det är så att det är inte så ovanligt att få det, men av de som får en trifasisk kurva är det lite större andel som är gravida. Så även om man har en trifasisk kurva kan man inte veta om man är gravid eller inte. Tråkigt nog, mina kurvor harvarit trifasiska några gånger och man börjar ju hoppas så mycket då. Som jag förstått det så har FF analyserat massor av kurvor och hittar inga samband mellan temepraturerna mellan äl och bim, mer än att de ligger över coverline. De säger själva att det är först när tempen är över coverline även efter bim som man kan tolka det som graviditet. I ditt fall kan det ju kanske vara så att eftersmo du nyligen varit gravid kanske du fortfarande har lite högre hormonhalter i kroppen och temperaturen svarar snabbare vid ny befruktning? Jag vet inte om det kan vara så, bara en tanke...
Nu hoppas vi på en plusvåg för tråden igen
KHjärta, ja som jag har förtått det är det eg. bara med temperaturmetoden man verklignen kan se om ett ägg har släppt, om tempen höjs, grundregeln är 3 st temperaturer alla högre än de 6 föregående dagarna (även om FF har en mer avancerad beräkningsmetod) så vet man med säkerhet att ägget verkligen har släppt, så det verkar ju vara en metod för dig Välkommen hit om du vill!!!
MiAmore, typiskt just när man vill ta tempen som mest går det inte. Kommer att tänka på dig i mrgon och håller tummarna för hög temp och fint utslag på testet!
Trassel, en tidig 12a blir ju perfekt! Jobbar ni om varandra?
Här hoppas jag att vi får till det i kväll, tempen har inte gått upp idag, men äl-värken var värre igår så i värsta fall var äl i natt och därmed för tidigt för temphöjning i morse, men försent att få till det i kväll.
MiAmore, jag ger iaf inte up hoppet om dig, det var väl nästan sämsta tänkbara testförutsättningar mitt på dagen, tidigt, och urin osm inte hunnit bli koncentrerat, verkar omöjligt att få utslag då tom för den mest gravida
ilrika82, här är vi inte så finkänsliga Jag skulle säga som Flake, det skulle kunna vara äl-flytningar av typ Eggwhite, men bra m de är stretchga, kan gå att dra ut fram och tillbaka mellan fingrarna utan att gå av/sönder. amtidigt om det är vitt och inte så stretchigt är det nog mer sticky. En bra ledtråd är hur "halt" det är, tänk att små spermier ska kunna glida igenom, för mig är sticky lite för mycket motstånd i medan eggwhite är mer flödigt. Creamy är mer som tunn insmörjningskräm Har du kollat länken tillPernilles kategorisering av sekret, den är rätt bra. Se ovan.
Havsklippan, välkommen hit! Först vill jag beklaga din förlust av din lilla flicka! Det finns fler änglamammor här, så du är inte ensam, och själv har jag förlorat mitt första barn, han blev 1,5 år.
Din kurva ser fin ut, jag skulle tro att om du fyllde i något fertilt sekret (W el EW) dagen som FF satt ut kryss så skulle du få ett heldraget kryss. Du kan ju alltid prova. Jag hade trifasisk kurva vid båda mina graviditeter, men jag har å andra sdan haft fler trifasiska kurvor med. Svårt att veta om man kan räkna det tidigare än från dag 7-10 vid kortare lutealfas, för det verkar ju som att de kopplar ihop det med själva implantationen och frågan är om implantationen sker tidigare om man har kortare lutealfas, jag har inte hört något om att det skulle vara så, men jag vet inte... Det kanske går att googla.
Hormonstinn, trist med borttaget kryss! Tror du att äl kan vara senare?
Bubblamaj, ser fortfarande fint ut
lrika, det ser lovande ut! Nej, så dags i ykeln tror jag nte flytningarna spelar någon roll, i mina öron lter det sticky, men creamy och sticky är ju "hugget som stucket"
MiAmore, vad tråkigt! Du som har hoppats så! *kram*
MiAmore, jag tror tyvärr aldrig att man lär sig att inte bli besviken, när man så gärna vill bli gravid, iaf inte jag...
miapia, tack för att du uppdaterar oss, jag har tänkt på dig1 Så tråkigt att det inte var något. Ta det du lugnt tills du hämtat dig.
bubblamaj, låter som en bra plan Ja, tack äl på g här Tror det var i går eller kanske idag, lite svårt att avgöra, signalerna har varit lite mer otydliga än vanligt, men jag har inte känt efter så mkt denna gång, har ju min stora deadline på jobbet som slukar all energi.
Bubblamaj, såg att du testat negativt idag, så tråkigt! Men än är det några dagar kvar!
Horminstinn, märklig kurva, hoppas att du får någon ordning på den. Kanske kan det vara behandlingen som spökar.
lrika82, ja, det är en bra fråga som jag brottas med nu med Vanliga dagar kolar jag lite då och då, men man ska ju markera det mest fertila man haft under en dag så runt äl blir det ju mer viktigt, I mitt fall blir det knepigt när jag tror att äl kanske var kvällen dag 14 och jag hade fertilt på morgonen dag 15, men sedan försvann det helt, då kommer FF säkert att sätta ut dag 15 som äl dag sedan.