Inlägg från: Bengalen |Visa alla inlägg
  • Bengalen

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Bobofina: Jag kan hålla med dig om spottings efter mensen borde kvitta men det är i alla fall så man resonerar i kinesisk medicin. Det är det samma som att det inte existerar någon implantations dip enligt deras lära utan alla typer av dippar i lutealfasen indikerar på att man har någon typ av "störning" i progresteronhalten.

Snacka om att man har blivit värsta fertilitetsexperten under alla dessa år i "yrket" Flört

Angående din fråga tidigare om man har prickat ÄL i 6 månader tycker jag mig också minnas att jag har hört/läst det någonstans att det är okej att söka hjälp redan då. Annars säger de ju att börjar man bli lite till åren behöver man inte vänta ett helt år men det varierar säkert från landsting till landsting. Vi var tvungna att vänta 2 år innan vi fick påbörja IVF-försök. Trist med din tempdip idag. Rynkar på näsan

• Bengalen

Bobofina: Lång lutealfas är definitivt inget problem.Glad  Det är det bästa man kan ha. Du kommer säkert att bli gravid inom kort. Det är ju hur normalt som helst att det tar ett par månader innan högvinsten kommer.

• Bengalen

Forfarande hög temp men tvärminus på testet. Visserligen gick testet ut 2011-05 men det bör ju inte ge något avvikande resultat. Ytterst märkligt!
    Tittar man bara på min kurva hade man ju definitivt trott att jag hade ÄL dag 14 men eftersom jag har kollat både med monitor och med ÄL-stickor och fick utslag på cd 10 borde det ju vara helt omöjligt att ÄL inte kom förrän 4 dagar senare.  

• Bengalen

Tack allesammans för era tumhållningar! Hjärta

Tyvärr slutade det som det alltid brukar,  mensen dök upp som ett brev på posten. Snacka om att man känner sig deppig idag. Jag hatar mig själv som ändå börjar hoppas. Att jag inte har lärt mig efter så här lång tid, men kan man göra annat när cykeln till och med blev trifasisk denna gången. Det är väl bara att inse att man tillhör de där 4,47 procenten som hade trifasisk kurva utan att vara gravid. Rynkar på näsan
    Jag försöker intala mig själv att det ju trots allt var superbra att jag inte hade några spottings överhuvudtaget men nu känner jag mig bara lurad istället. Fy fan vad livet är orättvist! Gråter

• Bengalen

Välkomna hit SaraK83 och Pektosa!
    Som jag har förstått det är jämna temperaturer att föredra både i låg och högtemperaturfasen. Om det signalerar på ÄL kan jag däremot inte svara på.

Vad rar du är Vi4! Hjärta Ditt peptalk var precis vad jag behövde. Tack ni andra också som kom med ett par vänliga ord när det var som mörkast.
    Idag har jag till och med tagit mig ork till att skriva och berättat utgången för min akupunktör. Han är på semester men ville veta hur det gick ändå.

• Bengalen
    nattfrost skrev 2011-07-22 16:30:43 följande:
    Välkommen hit!!

Bengalen: Det verkar som om du har fått en riktigt bra akupunktör, väldigt engagerad! du fortsätter väl med akupunktion nu?? Det är fantastiskt att se vad ett gäng nålar kan göra egentligen, helt otroligt nästan, hade varit kul att veta mer om det.
    Jag har gått hos honom nu i 16 månader i sträck och så länge jag inte blir utkastad fortsätter jag. Det är främst örterna jag får varje vecka som förhoppningsvis ska göra att jag lyckas bli gravid.
    Blev portad på IVF-kliniken då de inte tyckte det var lönt att vi gjorde fler försök utan rekommenderade endast att vi fortsatte med äggdonation, så det hade varit kul om vi verkligen skulle lyckas på egen hand dessutom. Snacka om att köra upp det i huvudet på dem!
  • Bengalen
    Kinderägg skrev 2011-07-22 16:45:30 följande:
    Lite nyfiken på det där med akupunktur, hur mycket betalar du för behandling och örter ? Jag skulle vilja testa om det hjälper mot mina smärtor och även om det kan hjälpa mig att bli gravid förstås. Hur ofta går man ?
    Det är nog lite olika beroende på vem man går till. Jag betalar 500 kr varannan vecka då jag får akupunktur, samtal i ca 30 minuter och örter för 7 dagar. Bara örter kostar 250 kr. 

Det viktiga är att du satsar på någon som sysslar med traditionell kinesisk medicin. Jag gick och fick bara akupunktur hos en tant under tiden vi gjorde IVF men det var lika med noll kändes det som. Vad visste hon om kinesisk medicin liksom? Det är en helt ny värld som har öppnat sig gällande hela kroppen. En massa saker som man aldrig någonsin har förknippat med infertilitet har nu uppdagats.

Vad är det för smärtor du har?
  • Bengalen

Du och Jag: Vad konstigt att du har så hoppiga temperaturer denna cykel. Förra cykeln var ju dina temperaturer i follikelfasen hur jämna som helst. Gör du något annorlunda denna månad? Kan det vara Rosenroten?
    Då får vi hoppas på att det blev ägglossning till slut och att dina temperaturer fortsätter att stiga igen. Håller tummarna!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*