Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Capiche skrev 2012-07-30 12:55:47 följande:
    Ja men va fasen är den såhär fetil nu helt plöstligt igen! Så här mjuk har jag inte känt den på läääääänge, tur gubben ville i natt så vi inte missar.

Men du tänk va bra du kommer känna din kropp sen när ni ska börja sexa för bebis ;)
    Va fasen finns inte examen kvar, jag hade behövt den! haha.
    Du verka ju ändå kunna detta ganska bra ju! ;)
    Jo examen finnsk kvar men lektionerna med quiz verkar inte finnas så hur ska man då kunna lära sig mer.

Ja detta med tappen kan jag iaf och så som du har det så är tappen högfertil. Du har inte VIP? Då får du ju hjälp om du är fertil eller inte.

Även alla grönmarkerade dagar i cykeln på stats visar ju när du är fertil samt i kalendern. Hänger du med?

Jag vet inte om det kommer bli något mer graviditet, gäller ju hitta en pappa också . Jag vill bara lära känna min kropp och dess cykel.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-30 13:18:40 följande:
    måste gå och kika :D
    Den var riktigt bra så hoppas du hittar den. Säg till annars så ska jag försöka ta fram den åt dig.
  • telgebo

Usch och fy jag är så nojjig för detta med hur min jädra mens är samt att jag verkar ha noll fertilt sekret cykel efter cykel.

Hur vet man om man har PCO eller PCO-S?

• telgebo
    Capiche skrev 2012-07-30 13:30:06 följande:
    telgebo: Jo nu har du ingen karl men om det blir i framtiden :)

Jag hittar inte länken, försökte hitta men njaaa....

Tror du inte ditt sekret gömmer sig vid livmodertappen då? Många säger ju att dom bara känner det vid tappen?
    Testa grape juicen nästa månad bara för att se om det blir mer av äl sekret då.
    Konstigt att du inte hittade. Sidan 7 eller 8 under fertilitet och kropp och den heter något med hormoner av Ofelia så du borde hitta den om du läser rubrikerna och vem som är TS ha ha.

Vet inte om jag hittar en karl och sedan så ska man ju vara tillsammans herrans massa år innan han om han nu vill och kan få barn och då hinner jag väl bli 45 år eller nåt och vara i klimakteriet.

Jag kollar sekret vid livmodertappen och tappen är fertil men inga flytningar de är antingen torrt eller cremiga eller så är det vattniga som är hel vita och som inte går att dra ut som trådar, du vet slemmiga som rå äggvita.
    När jag drack juice en gång så hade jag vattniga som var genomskinliga. Får du trådiga av juicen?

jag är så nojjig att jag har PCO nu då jag läst att då ägglossar man sällan och har inget ÄL sekret, precis som jag har och hade innan senaste graviditeten. Tänkte avvakta ett tag innan jag kontaktar gyn, men jag skulle vilja gå till gyn bara för att veta om jag har PCO eller inte.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-30 15:48:45 följande:
    :) jaa hoppas hoppas !

telgebo: nu hittade jag tråden, har suttit och läst igenom den och den lärde man ju sig faktistk en hel del.
    Speciellt okcås att det inte är lika för alla kvinnor just gällande sekretet.
    Vad bra att du hittade den, visst var den bra?

Fy sjutton vad segt det är alltihopa. Får se när mensen kommer nu då misstänker att den kommer senare än tänkt pga utebliven ÄL.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-30 17:31:35 följande:
    Jag funderade på att börja med progesteron krämen denna månad men vet inte om jag vågar det för hur ska jag vet "när" jag ska börja med den? Står ca 2-3 dagar efter äl. 
    Någon av er som har erfarenhet ang denna kräm ?  
    har tyvärr ingen erfarenhet av den krämen  men tror björnis här har provat den. jag har läst om den men fattar inte mängden man ska börja och var på kroppen. Jag har provat progesteron som man förde in i slidan och jag ska inte säga allt äckligt som hände men jag fick en stor bakteriell infektion i mufflan så nej jag vet inte, Blev inte gravid heller trots att jag började dagen efter andra positiva ÄL testet. Jag vet inte om du inte har ÄL så hjälper det ju inte då ÄL är en förutsättning för att bli gravid öht.

Förlåt om jag låter neggo.
  • telgebo

Capiche: Åhh my good smörja så länge som tills en vecka före BF vette tusan om jag skulle palla alltså och tänk om man inte tål krämen ha ha.

Saga: 5 dagar efter ÄL har ju det inte ens implanterat sig i slemhinnan än. Har du bild på testet?

• telgebo
    Saga09 skrev 2012-07-30 19:00:19 följande:
    Tack så mycket.
    Lade upp kortet där.. som sagt så är det ju så förbaskat tidigt så man undrar vad ögonen gör med en egentligen.....
    Ska kolla där.
  • telgebo
    Tuvalina skrev 2012-07-30 19:20:00 följande:
    Ang progesterAll krämen så använder jag den. Den har inte gjort att jag fått någon allergi eller liknande. Vad jag förstår lider många av oss idag just av progesteronbrist. Den kan inte skada, det är bioidentiskt material i den, alltså inget kemiskt konstlat tillsatt.

Ta den som det står i beskrivningen från dag 16 till dag 28 (tror jag det står). Kan inte skada alls....
    Men man ska ju fortsätta smörja till 1 vecka innan BF om man plussar ju. Vad kostar denna kräm och hur länge räcker den?
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*