• AMC80

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Bubblamaj skrev 2011-02-15 15:01:08 följande:

Annjan: Ingen tvekan om ÄL här inte!
    Nepp =)
    Det tog sin tid. Och vi fick till det bra med sexandet tycker jag. Blir det inget denna månaden behöver jag iaf inte ha ångest för att jag missat att ligga på potentiell ägglossning.

Maken firade temphöjningen med en bastu (en kort bastu, han har haft värmeförbud i tre veckor nu).
  • AMC80

Åhh, åkt på förkylning. Jag är jättearg på arbetskamraten som gått här och snorat.

Jag har haft ÄL precis, det lilla ägget ska fästa nu, jag vill verkligen inte gå runt med infektion i kroppen. Jag vill att kroppen ska vara i harmoni och fink skick för att ägget ska fastna och växa.

Jag tar alvedon och nässpray. Allting på apoteket är orekommenderat för gravida ju...eller tja, potentiellt gravida då.

• AMC80

Men äl-test är väl inte så pålitliga som grav.test? Om de hade varit det så borde ju alla test vara kombinerade, dvs kunna användas både vid äl och grav? Och det gör de ju inte så jag tror att du kan vara lugn.

Tempen är ju fortfarande hög även om den var lite lägre idag. Å andra sidan har du en vit ring så du har tempat annat tid eller något va? Det borde kunna spela in. Din förra vita var ju också lägre än dina blå.

• AMC80

Trassel. Jahapp då ska jag definitivt prova det. Tack för tipset.

• AMC80

Febern verkar ha släppt här. 37,8 som mest igår. Jag har tagit zink och sovit mycket, så nu är jag hygggligt på topp igen.

Välkommen kramlo.

• AMC80

Trassel, ja det verkar så. Egentligen tog jag ju en vitamin, men det var dagsbehovet av zink i den. Vad bra att du blivit friskare. Då kommer nog din ÄL snart med.

Jag trodde te var riskfritt att dricka, och så läste jag idag att man inte ska drick amer än sex koppar/dag. Så  mycket kommer jag inte upp i, men det känns som jag borde dra ned ändå. tre-fyra blir det som mest, men det känns för mycket nu ändå.

Är det någon som vet hur snabbt efter äl-slutet tempen stiger? Min ÄL hamnar på 14 feb, men jag hävdar bestämt att det var den 13:e. Då hade jag ÄL flytningar och positivt på stickan. Den 14 hade jag inte likadana flytningar och stickan visade minus (testade på kvällen båda gångerna). Däremot var tempen fortsatt låg på morgonen dag 14 så min teori är att äl började den 13 men avslutades under morgonen den 14:e. Flytningarna kollar jag alltid vid tiotiden på förmiddagarna.

• AMC80
    AnnJan: ÄL-test visar ju inte dagen som man faktiskt har ÄL, bara när kroppen är redo för det.. Vanligtvis brukar den dock ske inom 0-48 timmar, men det kan variera..
    Hormonstinn: Jo så är det ju. Fast samtidigt sägs det (iaf här på FL) att för oss över 30 så kan äl-testerna visa som mest lite senare, ibland efter ÄL.

AnnJan jag hade precis samma fundering jag var helt säker på äl var på natten men tempen gick inte upp förrän ännu en morgon efter, så då verkade inte min temp hinna upp på några timmar iaf, kanske är samma för dig. Jag letade efter info om det överallt, men hittade ingen mer specifik uppgift om hur långt efter tempen går upp. Gå på din känsla...Kul att få följa dig nu fram till bim!

Vi4: Om man tror att ÄL är, så är den nog. Jag tror att jag hade äl, och jag tror att jag har ett befruktat ägg nu, det återstår bara att det ska fastna (jag vet att det kanske inte alls är så, men man kan väl få drömma?). Synd att du inte hittade något om när temphöjning sker, men det kanske inte är någon som vet riktigt hur lång tid det tar heller.

Bengalen, MiaPia och Annjan, heja heja! Fina tempar allihop!
    Bubblamaj: Tack tack, jag gör mitt bästa.Skrattande
  • AMC80

Vi4, jo så är det. Bara att vänta.

Inbillar mig symptom, eller hoppas kanske man ska säga. Iaf har jag lite känningar i livmodern och ont i brösten.
    Meen det är ganska tydliga mens-symtom med. Bara åtta dagar tills den väntan är över.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*