Inlägg från: BejbyBoo |Visa alla inlägg
  • BejbyBoo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Själv är jag på dag 39 och har inte en aning om när ÄL ägde rum. Trodde ju inte att jag skulle få någon den här månaden, så jag hoppade över tempandet ett tag. Men när jag sen tog tempen igen så har jag ju fått en höjning. Så allt pekar ju på att jag ändå haft ÄL någon gång för ca en vecka sedan.
    Vill någon kika på min kurva och ge mig en kvalificerad gissning så tar jag gärna emot det!
    Inte för att vi har någon chans till bebbe den här månaden, men mest för att jag ska ha någon aning om när mensen kan tänkas komma...  

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • BejbyBoo
    Kinderägg skrev 2010-10-10 13:33:14 följande:
    Min gissning är att du hade ÄL någon gång mellan dag 27-30, egentligen skulle jag vilja ha det till dag 26 med tanke på att du fyllt i sista dagen med fertiltsekret men då borde ju ÄL-testet ha visat positivt dag 25. Det är iaf vad jag gissar men egentligen har jag ju inte en aning om vad jag pratar om.
    Haha! Tack för gissningen!
    Jag blir också lite konfys av de olika tecken som finns. Som du säger, testet borde ha gett utslag där vid dag 25 om ÄL var på G. Dessutom var jag ju hos gyn på dag  22 och hon såg då ingen tillstymmelse till ÄL då och trodde att jag hade en ÄL-fri månad.  
  • BejbyBoo
    Kinderägg skrev 2010-10-11 12:41:05 följande:
    Jag var till gyn idag och då upptäcktes en custa på 4 cm, alltså ingen stor cysta men det är nog den som gör ont iaf. Läkaren kunde inte se vad det var för sorts cysta men hon pratade om att det kanske fanns hår i den (dermoidcysta?), jag skulle bli kallad om 6 veckor igen. Hon trodde dock att den skulle följa med ut vid nästa mens. Hoppas verkligen att hon har rätt, jag var hos gyn för en månad sen och då fanns det ingen cysta så lite orolig är man ju att den ska fortsätta växa i samma takt.
    Ajdå, vad jobbigt! Hoppas verkligen att det löser sig "av sig självt".
    Melitta69 skrev 2010-10-11 09:47:37 följande:

Tempen upp idag från 36,2 till 36,4 plus på ältestet idag igen.
    Undrar hur man ska tolka detta är äl över eller??

Om du fick positivt idag också så skulle jag gissa att ÄL sker någon gång idag. Jag vet inte hur din kurva brukar se ut, men en höjning på 0,2 grader är inte någon "äl-höjning" för mig.

• BejbyBoo

Tjejer, jag behöver er hjälp.
    Jag har haft små, små spottings i tre dagar nu och ikväll började jag få riktig mensvärk. Mycket riktigt så verkar det hela ha kommit igång, äntligen!
    Men skulle ni sätta idag som mensens första dag, även fast det kom lite först nu på kvällen??

• BejbyBoo
    MiaPia, hur går det??! Någon klarhet i testerna??

Minnie, woohoo!! Äntligen ÄL! Men synd på termometern...

Jag fick ju till slut min mens och väntar nu på ÄL som jag hoppas kommer den här månaden. Jag knaprar både Borago och AgnusCastus och hoppas att det gör någon skillnad i positiv riktning. Den här månaden är det dags för ett stort, fett PLUS!! Så!!  
  • BejbyBoo
    sassa87 skrev 2010-10-21 21:21:54 följande:
    ja man får ju hoppas det. ser du inget på dom idag. dom är ju väldigt svaga.
    men dum som man är så måste man ju testa för tidigt hihihi
    Hmm... dagens ser jag ingenting alls på.
    De från igår kanske jag kan skymta något på, men  det kan lika gärna vara spökstreck.
  • BejbyBoo

Sassa, hur går det?

Melitta, ja, det ser lite så ut! Jag har dock haft så ett par gånger också utan att det betytt graviditet tyvärr... Håller tummarna för att det inte är så för dig, utan att det betyder att du har något litet där inne som bygger bo!  

• BejbyBoo
    sassa87 skrev 2010-10-23 23:09:45 följande:
    hej kunde inte hålla mig. tog nytt test idag la in bilderna i galleriet. tycker dom ser bättre ut nu. men det är kanske som man vill.
    Hmm... ser tyvärr inget där heller. Men det kanske är min skärm som gör det. Det viktiga är ju att DU ser det i verkligheten.
    Att ändra färgerna i en bildredigerare är som tidigare skrivits, inte tillförlitligt.

• BejbyBoo
    Miapia, men gud så skumt!! Hoppas verkligen att det rättar till sig nu då.
  • BejbyBoo
    ekke skrev 2010-10-24 21:43:45 följande:
    and along come the mens... suck

grattis till ++en!!!!
    Ledsen för din skull...
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*