Inlägg från: Trassel |Visa alla inlägg
  • Trassel

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Decembra, Vad bra att du kryar på dej! Låter som kroppen behöver lite återhämtning!
    Här var vi på vårdcentralen i morse och fick konstaterat halsfluss på hela familjen så nu blir det penicillin för hela slanten i 10 dagar.
    Jag är osäker p om jag haft äl eller om den kommer, tempen gr ju inte kolla men det känns som att sekretet aldrig kom igång, få se hur det blir i veckan...
  • Trassel

Hejhej! Känner mej bättre idag med men halsen är svullen fortfarande. Är osäker på kroppen, får lite dubbla budskap och tempen imorse var på 36,8, fel tid egentligen också så jag har discardat de senaste dagarnas temp. Jag vet inte om tempen hör ihop med infektionen fortfarande eller om det indikerar på att äl varit?... Idag är dag 21 och under mina normalkurvor infaller äl dag 21-22. Graviditeten med Sander så var inte äl förens dag 29!

Ceke, förstår att du är orolig men om det är något så gör de ju nånting åt det på en gång så det ska nog gå bara bra! Håller tummen för att det är falsklarm och allt bara är bra!

Telgebo, hoppas det håller sig nu! Håller tummen åt dej med!

• Trassel

Hejhej!
    Min temp låg på 36.6 imorse så nu vete sjuttan, äl kanske inte har varit trots allt, känns dock som kroppen försöker! 

Vi4, UPP! Jahadu, då blir det spännande

AnnJan, hörde just på radion imorse att om man tog zinktillskott i början av en förkylning så tenderade den att gå över snabbare. Testa? Krya!

Telgebo, ältestet kan jag inte svara för men att ligga på en temp runt 37 är ju ganska normalt som gravid och tempen ligger ju sällan på exakt samma så det är nog förmodligen helt i sin ordning men visst börjar man fundera och sen är det svårt att sluta!

• Trassel
    Kramlo, hejhej och välkommen till en helt ny värld med spännande kurvor och idogt tempande
  • Trassel
    Vi4, skit också!
    Telgebo, Tempen ligger ju bra idag! 
    AnnJan, Få se om zink är grejen när man är förkyld! Krya vidare!

På dag 23 ( det är ju ingen normalcykel men ändå...) och ingen äl, tempen var låg imorse och jag känner mej bättre! 
  • Trassel
    Vi4, ja det har varit lite skumt, det såg ut som det var ew i början på dagen men sen inte så jag tror jag ska ändra det lite, jag har all känningar på äl (flytningarna, foglossning, mensvärk) men det liksom kommer inte igång fullt ut! Minns du hur det var den där kurvan med sandergraviditeten? Känns ungefär samma nu. Äggkräket vill liksom inte släppa!!!
  • Trassel
    Telgbo, Jag förtår verkligen att det är tufft nu med all oro och motstridiga symptomer för kroppen.
    Jag tror ocks att du kan testa att ta lite järntillskott och se om du blir lite piggare. Jag klarade inte heller av niferexen utan tog hemofer istället, den är lite lindriagre för magen men höjer inte järnvärdet så mycket utan håller det mer på den nivån man redan har. Det finns ju järntillskott som brustabletter, kanske det kan räcka för tillfället? Ett mer långtidstips är att använda gutjärnspanna vid matlagning!
    Två veckor till vul är ju alltid två veckor men jag hoppas också tiden kommer rinna på ändå och att det ska se finemang ut då!
    Trist att inte få nån respons i andra tråder, det är inte så skoj! För min del får du gärna hänga här om du vill!

Hade vi inte en plustråd för tempare? Är den nått aktiv?

Jag har en ritkigt tråkig kurva just nu, ÄL vill sig verkligen inte!
  • Trassel

Telgebo, jag håller med Vi4, se om du inte kan få en kontakt med BM och höra dej för lite. Inte alls bra att vara så orolig hela tiden det tär på energin.

Smurfette, nejmen vad härligt!! Stort grattis!!

Kinderägg, det låter ju jättebra! Hoppas att spavarianten för äggstockarna gör susen! Kul med hockey! Närmar sig slutspelet nu så matcherna kan bli roliga!

Här är vi rejält förkylda igen, precis lagom tills vi käkar sista dosen på penicillinkuren. Sander är värst och jag känner mej mest täppt. Jag undrar om jag inte har en älfri cykel... eller om det inte kommer igång efter MF eller om äggen vägrar släppa....

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Trassel

Decembra, det var ju synd att det inte funkade men det blev ju lite extra där med operationen! Skönt att cykeln funkade trots allt! Här lyser både äl och mens med sin frånvaro. Trist.

• Trassel

Har tempat på fel tid nu några dagar och haft verkligen otydliga flytningar men igår riktigt mycket foglossningsont och öm i äggstockarna plus något mer tydliga ew och det håller i sig idag och lite högre temp dessutom. Kanske ändå så är äl här?

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*