*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile1.gif)
Tempen på 36,7 idag också (samma tid), så den har varken höjts el sänkts. Har fortfarande en dov mensvärk i mellanåt, o tidigare idag fick jag en jätte konstig flytning. Den var typ som tjockt lim. Är det någon av er som haft en sån flytning o som vet vad det kan vara? Har fått en sån en gång tidigare
Nej det är inte äl-flytningar. Den här var verkligen som tjockt lim. Äl-flytningar är ju mer som rå äggvita, och det hade jag i lördags och/eller söndags.
Min temp låg på 36,4 i torsdags, fick utslag på äl-testet i söndags, hade äl troligtvis i tisdags. Min morgon temp gick upp från 36,5 till 36,7 igår. Men är osäker fortfarande på om det räknas som en höjning eftersom att jag haft 36,7 tidigare denna temp perioden, men då när jag testat mig 2-3h senare. Den har aldrig legat på 36,7 när jag tempat mig vid den tiden jag gjort hela denna veckan (05:30), så jag antar att det kan räknas som en höjning ändå?
Alltså jag blir inte klok på min temp. Jag vaknade kl.05:20 i morse (av att sonen vaknade). Tog tempen då som sjunkit från 36,7 till 36,6. Visst, fortfarande 1 grad (eller vad det blir. Den har legat på 36,5 hela tiden, vid 05:30, fram till när jag hade den förmodade äl.) mer än jag haft vid den tiden, men dock så har den sjunkit. När vi sedan vaknade igen ca 2 h senare tempade jag mig igen. Den låg då på 36,8. Visst, fortfarande ganska högt, men har för mig att jag haft det en gång tidigare i denna temp perioden innan den förmodade äl, vid ungefär samma tid (runt 08:00). Så jag vet i katten jag jag ska tro och hoppas. Temp metoden hjälper inte mig för fem öre denna månaden känns det som
Ändå kan jag inte låta bli att tempa mig varje dag..