Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Ja jag har fått ett plus, lycklig men verkligen skakis! Det är ju tredje gången jag är gravid men det har ju tidigare slutat i ma och mf....
    Hoppas hoppas att det blir tredje gången gilt för oss!

Det SKA bli vår tur.........
  • mallanis

Tack ni snälla, hoppas nu på mera plus i tråden!

Det SKA bli vår tur.........
  • mallanis
    Melitta69 skrev 2010-09-27 00:32:38 följande:
      Mallanis {#emotions_dlg.flower}Grattis!!!{#emotions_dlg.flower} till  Plus-et
    Tack, hoppas du följer med till pluss sidan- Hur känns det? *håller tummarna*
    Tredje gången gilt?!
  • mallanis
    ekke skrev 2010-09-27 17:05:40 följande:
    Jag anar att jag fick missfall idag. Har inte tagit något test, så jag är ju inte säker.

Men jag har blött stora slemhinneklumpar samtidigt som jag har ont i brösten. Har varken gjort eller haft det någon gång tidigare. Fick gå hem från jobbet eftersom jag höll på att blöda igenom till kläderna. förlåt för detaljerna.

även om det är tråkigt så kan det tyda på att vi kan bli gravida, efter 1 1/2 år börjar man ju fundera på om det någonsin ska gå.
    Uch Ekke så tråkigt! Det låter ju onekligen som ett tidigt missfall, men det låter som att det var ganska mycket som kom ut fast du gått några dagar längre än BIM? Eller var du kanske längre gången än så? Uch beklagar Ekke. =/
    Tredje gången gilt?!
  • mallanis
    Melitta69 skrev 2010-09-28 12:17:06 följande:
    Känns som något e på gång tempen upp från 36,5 till 36,8 .
    Bim idag ??
    Nån som vill kika på min kurva ?
    Du har verkligen en upp och ner kurva =) det hade jag också när jag tempade oralt men sen började jag tempa vaginalt ett litet tips =) Kan inte så bra det här med kurvor men  visst kan du ha BIm idag eller i morgon? Hoppas att kurvan håller sig fortsatt hög!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Melitta69 skrev 2010-09-28 15:55:32 följande:
    Nä, här lär det inte bli något plus . Testa mig nu i eftermiddes .
    Nu e det bara att invänta den roliga veckan .
    usch tråkigt, jag testade först positivt på BIM + 10 sist ;) så ge inte upp förrän tanten är här!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    BejbyBoo skrev 2010-09-28 19:50:14 följande:
    Är på dag 27 nu och ingen ÄL. Så det hoppade helt enkelt över den här månaden. Har ordentligt med molvärk nu, så mensen kommer väl imorgon eller på torsdag skulle jag tro. Men just nu känns det bara skönt, så att vi får lämna den här månaden bakom oss och se fram emot en ny chans nästa.
    åhh så frusterande får hoppas att äl kommer dubbelt så starkt nästa månad!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Cizzicilia skrev 2010-09-29 08:50:04 följande:
    Vad använder du för temp vaginalt??
    Egentligen så finns det väll special tempar för vaginalt. Men jag provade med min vanliga temp och från att bestämma sig på 30 sek så tog det inte mer än 5-6 sek när jag tempade vaginalt, så det verkar funka! Såg bara till att den låg intill väggen och inte "guppade runt" där inne. =)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Melitta69 skrev 2010-09-29 10:37:25 följande:
    Tempen fortsatt hög ingen mens än ??
    HÄRLIGT! har du testat?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Melitta69 skrev 2010-09-30 09:27:25 följande:
    Har inget test hemma får bli imorgon Glad tempen ner lite idag dock ..
    va du är cool ;) men den ick bara ner lite nu har du väll passerat BIM? Eller tror du att den kan komma i morgon, håller tummarna för mer pluss i tråden nu!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Melitta69 skrev 2010-09-30 10:45:55 följande:
    Så , nu va det kört mensen har kommit Rynkar på näsan
    Borde kännt igen symptomen : yrsel , ont i magen men man försöker väl inte ta det till sej .
    bättre tur nästa gång
    äsh men...SKIT!!! =/  Näe man hoppas och hoppas ju! tråkigt Melitta!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Halloj tempare!
    Har inte haft någon koll då jag varit på semester, välbehövt men nu är jag sjuk.... typiskt!

Kinderägg- håller tummarna för att cystan försvinner lika fort som den kom =)

Melitta- ökning på 0,2 hade inte räckt för min äl stegring heller.... ska försöka hinna in på din sida och kolla!

2barnsmamma- Varför ska du dricka hallonbladste? Min akupuntör har sagt att det var så man framkallade missfall för i tiden? Är det för att sätta igång förlossning menar du?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-11 16:04:21 följande:
    Detta kommer jag göra ca vecka 36-37 när det är dags för honom o mig.
    Jag vlllinte gå över igen o få en6 kg bebis igen tyvärr utan gör mitt bästa för att slippa.
    Man får INTE mf bara för man dricker utan om man dricker nu så föder man för tidigt är risken.
    oj en 6 kg bebis till... det förstår jag att du knaske inte är jättesugen på ;)
    näe när man dricker det så sent är det nog ingen risk för mf =) men lite påskyndande av att få ut bebisen..
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    miapia43 skrev 2010-10-12 11:05:20 följande:
    hej alla! någon som vill titta på min kurva och förklara för mig varför det står att jag hade äl i fredags när jag fick + på ältesten på lördagen och söndagen. nu fattar jag inget. menas det att jag hade äl i fredags.
    hmmm, lite konstigt... du har ju tidigare haft äl på dag 2 då äl testet visat plus? Är det någon temp som blivit fel? Du har ju en dip igen kan inte fredagstempen  vara fel?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    miapia43 skrev 2010-10-12 11:29:00 följande:
    nä det är samma termometer. så när ska jag tro jag hade äl då menar du mallanis?
    Jag menade att om inte din lördagstemp(inte fredag) hade varit så hög så hade du säkert fått ett heldraget kryss den äl dag på den dag 2 du fick positivt på ältestet?! Men jag är inte säker... på min kurva som jag blev gravid ser ut så här .http://www.fertilityfriend.com/home/2fd45f och den är ju också med en streckad linje... Så det är väll inte alltid som tempen och äl testen synkar, har ju hört att äl testerna kan visa lite försent ibland att äl är på g.... Men iom att du tidigare har haft ett heldraget kryss på ältestardag 2 så undrarman ju?

hänger du med i mitt surrande ? ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Melitta69 skrev 2010-10-13 11:46:34 följande:
    Skumt tempen är låg idag också . Men inget plus på stickan sen 2 dagar tillbaka .
    'Hur ska man tolka detta ?? Nån som vill kolla??
    hmmm var är FF-experterna? Jag vet inte men jag gissar ;) Kanske finns det en chans att tempen stiger mycket i morgon och så får du ditt kryss?  Ägget kanske släpper lite sent denna gång?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Ekke - skit för mens!

Miapia- ja du det var en märklig kurva?! Nyfiken på vad gyn säger hade du tagit något gravtest?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Kinderägg skrev 2010-11-17 17:45:09 följande:
    Fertilitetsmottagningen ringde upp mig igår så nu är vi igång. Jag ska ta blodprover under mensen, tyvärr lär det inte bli förrän nästa mens för jag hinner inte få remissen denna vecka. Min man ska lämna spermaprov, vilken han är lite skeptiskt till. När dom fått provsvaren så kommer vi få en tid för undersökning, spolning av äggledare och om inga fel hittas så blir det insemination. Känns skönt att ha kommit igång även om det kommer ta tid.
    Åh härligt Kinder att det händer saker! Hoppas att mannen släpper till ordentligt i burken...tydligen känsligt det där för grabbarna?
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*